Θεσσαλονίκη 2019 - "Monos" - Κριτική

Published: 9 Nov 2019, 19:53
Συντάκτης:

Σύνοψη: Απομονωμένοι στο βουνό, η ομάδα των Monos κρατά υπό ομηρία την Σάρα Γουότσον ή όπως την αποκαλούν αυτοί Δόκτωρ. Όλοι τους είναι υπόλογοι στην Οργάνωση ενώ ένας Αγγελιοφόρος τους επισκέπτεται τακτικά για να τους επιβλέπει. Μία εισβολή από εχθρούς θα τους στείλει σε νέα μακρινή τοποθεσία στην ζούγκλα, εκεί όπου τα πράγματα θα εκτροχιαστούν για όλους.

ΣΧΕΤΙΚΑΘεσσαλονίκη 2019 - "La belle epoque" - Κριτική

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άποψη: Τα σκληροτράχηλα πρόσωπά τους είναι τα πρώτα που τραβούν την προσοχή ακόμα και αν η υπόθεση σου αποκαλύπτεται σαν μυστικό που δεν πρέπει να μαθευτεί. Οι έφηβοι αντάρτες “Monos” του Αλεχάντρο Λάντες δεν νοιάζονται για πολλά πράγματα όταν δεν είναι σε εμπόλεμη κατάσταση και στην απομόνωση του βουνού επιδίδονται σε θορυβώδεις εορτασμούς, επιδείξεις δύναμης και εξερεύνησης της σεξουαλικότητάς τους. Θα πρέπει κανείς να θυμηθεί τον “Άρχοντα των Μυγών” και την αναρχία που βασίλευε στα παιδιά του Γκόλντιγκ για να αναγνωρίσει σε αυτά τα πρώιμα στάδια την εξέλιξη που θα έχουν οι “Monos” όταν μπροστά τους ανοίγεται μία παρτίδα την οποία θα νικήσει αυτός με το καλύτερο ηθικό πλεονέκτημα.

Έχοντας ήδη μαζέψει αρκετά βραβεία στα Φεστιβάλ του εξωτερικού (βλ. Sundance, San Sebastian) ενώ παράλληλα είναι η επίσημη επιλογή της Κολομβίας για την Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία στα Όσκαρ, το “Monos” εξετάζει με προκλητικό τρόπο την αποδυνάμωση την ομάδας καθώς μικρά γεγονότα δημιουργούν αλυσιδωτές αντιδράσεις επάνω της.

 Σχεδόν σε πρωτόγονο περιβάλλον με πρωτόγονα ένστικτα, οι έφηβοι κυκλοφορούν με ψευδώνυμα και έχουν ξεχάσει να νιώθουν –ή μπορεί να μην έμαθαν και ποτέ. Η πώρωσή τους για τον “Αγώνα” δεν τους αφήνει να δουν πιο μακριά από τον εαυτό τους και η πρώτη απώλεια πυροδοτεί ένα ψυχολογικό θρίλερ καταδίωξης χωμένο στην ζούγκλα αυτή τη φορά που όλοι μπορούν να εξαφανιστούν πιο κατάλληλα.

Στην δευτερεύουσα αρένα όλοι τους θα γίνουν πιο επικίνδυνοι ακόμα και για τον ίδιο τους τον εαυτό και ο Λάντες θα δημιουργεί κατ’ εξακολούθηση ένα σκηνικό κλειστοφοβικό για τους πρωταγωνιστές του όσο αυτοί συνεχίζουν τις απέλπιδες προσπάθειες να ηγηθούν ενός αγώνα που πλέον έχει γίνει προσωπική υπόθεση. Τα πρόσωπά τους καδράρονται στο κέντρο του πλάνου, μία δήλωση της σημασίας που έχουν τα συναισθήματά τους και που νομοτελειακά είναι η μόνη που επικρατεί πραγματικά.

Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι ο πανικός και η απελπισία εκφράζεται διαφορετικά στον καθένα και οι στρατηγικές ναυαγούν πριν καλά καλά οργανωθούν εναντίον συγκεκριμένων προσώπων. Οι νεαροί ηθοποιοί κυριαρχούν στην οθόνη και την ψυχολογία του θεατή καλώντας τον να διαλέξει και αυτός στρατόπεδο. Αν έπρεπε πάντως να επιλέξουμε, η φωτιά που σιγοκαίει στην καρδιά του “Ράμπο” συγκινεί και δίνει την ελπίδα ότι δεν έχουν χάσει όλοι τον εαυτό τους. 

Το “Monos” θα μπορούσε να μαγέψει μόνο με την φωτογραφία και την μουσική του ανοίγοντας απλά μία παρένθεση για μία εμβόλιμη, συμπαθητική ιστορία όμως είναι κάτι παραπάνω από αυτό, ένα μάθημα ζωής και επιβίωσης. Μία δυνατή επιλογή για το φετινό Διαγωνιστικό κομμάτι του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

H ταινία θα διανεμηθεί στις ελληνικές αίθουσες από την Filmtrade

7,5 / 10

Published: 9 Nov 2019, 19:53
Συντάκτης:
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Knives Out - Στα μαχαίρια - 5 Δεκεμβρίου στους κινηματογράφους από τη Σπέντζος

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο