24ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου: Οπτική ταυτότητα και τρέιλερ

Published: 24 Mar 2024, 13:59
Συντάκτης:

Το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Ελλάδος θα διεξαχθεί και φέτος για 24η συνεχόμενη χρονιά, αυτή την φορά από 2 έωας 10 Απριλίου, με πλούσιο πρόγραμμα και σε περισσότερες πόλεις. Εκτός από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, το Φεστιβάλ φέτος θα διεξαχθεί ταυτόχρονα και στη Λάρισα, την Πάτρα, τα Χανιά, την Καβάλα και την Καστοριά. Η αύξηση της συμμετοχής των ελληνικών πόλεων συμβαδίζει με τη διαδρομή που θα ακολουθήσει η Ολυμπιακή Φλόγα διασχίζοντας προσεχώς την Ελλάδα και στη συνέχεια τη Γαλλία, για να φτάσει στο Παρίσι όπου θα διεξαχθούν οι Ολυμπιακοί Αγώνες αυτό το καλοκαίρι.

<a href="/en/festival-gallofonoy-kinimatografoy/24o-fff-me-ton-paniko-mas-systithike-i-zistin-trie/69740">24ο FFF: Με τον "Πανικό" μας συστήθηκε η Ζιστίν Τριέ</a>ΣΧΕΤΙΚΑ24ο FFF: Με τον "Πανικό" μας συστήθηκε η Ζιστίν Τριέ

Η οπτική ταυτότητα

Η οπτική ταυτότητα του FFF24 υπογράφεται από το δημιουργικό γραφείο The Birthdays Design που παρουσιάζει την ιδέα που ενέπνευσε τον σχεδιασμό της: "Η ιδέα για την φετινή oπτική ταυτότητα του 24ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου εστιάζει ακριβώς
στο νούμερο 24 και βάζει στο κέντρο της ίσως το σημαντικότερο χαρακτηριστικό της διαδικασίας δημιουργίας των ταινιών. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό αριθμό στην διαδικασία δημιουργίας, και συγκεκριμένα πρόκειται για την λειτουργία λήψης των καμερών.
Στο βιβλίο του Painting with light, ο κινηματογραφιστής John Alton, συμβουλεύει τους νέους κινηματογραφιστές να χωρίζουν τον σκηνικό χώρο σε διακριτά επίπεδα φωτίζοντας το καθένα από αυτά, αν είναι δυνατόν, με διαφορετικό τρόπο, προκειμένου να προσδώσουν βάθος στην εικόνα τους. Στον κινηματογράφο, έτσι προκύπτει η ψευδαίσθηση των τριών διαστάσεων, του βάθους πεδίου μέσω ενός γεωμετρικού σχεδιασμού, που ορίζει τη θέση των ανθρώπων αλλά και των σκηνικών αντικειμένων. Η διαίρεση του σκηνικού σε πολλά επίπεδα επιτυγχάνεται μέσω της κατάλληλης οργάνωσης φωτός και σκιάς.
Η οπτική γλώσσα του φετινού Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου χρησιμοποιεί τα παραπάνω ως όχημα για την ανάδειξη της διαδικασίας δημιουργίας, τα 24 καρέ σε πρώτο πλάνο, που σημαίνουν την εξέλιξη μιας κίνησης εγκαθιδρύοντας έτσι μια χωρική σχέση στις επιφάνειες μας..."

Το τρέιλερ

Κάθε χρόνο το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος αναθέτει σε έναν ανερχόμενο Έλληνα δημιουργό τη σκηνοθεσία του τρέιλερ του Φεστιβάλ, στηρίζοντας έτσι το νέο ελληνικό κινηματογράφο. Φέτος τη δημιουργία του τρέιλερ ανέλαβαν από κοινού ο Δημήτρης Τσακαλέας και η Λήδα Βαρτζιώτη, οι οποίοι περιγράφουν την ιδέα τους:

"Οι ταινίες δημιουργούνται από ομάδες ανθρώπων, άλλες μεγάλες, άλλες μικρές. Όσοι έχουν σπουδάσει σινεμά, γυρίζουν τις πρώτες τους ταινίες με ομάδες που έχουν γνωρίσει στο πανεπιστήμιο. Kάποιοι από αυτούς είναι die hard fans της Agnès Varda, κάποιοι δεν τη γνωρίζουν καν, κάποιων η αγαπημένη ταινία είναι το Avengers. Όμως, όλους αυτούς τους ενώνει η αγάπη για το σινεμά και η θέληση να δημιουργήσουν ταινίες. Ταινίες που γίνονται με πατέντες, στα δικά τους σπίτια, στα σπίτια φίλων τους, σε πολυσύχναστους δρόμους
χωρίς ίχνος άγχους, τρώγοντας σάντουιτς στο διάλειμμα, χρησιμοποιώντας ό,τι διαθέτουν είτε για props είτε για εξοπλισμό, ζητώντας χάρες και χορηγίες με μια πυγμή και θάρρος που είναι αξιοζήλευτα. Το αυθεντικό Guerilla σινεμά.
Στο trailer του φετινού Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Ελλάδας φέρνουμε στο προσκήνιο τα παιδιά (μικρά και μεγάλα) τα οποία παρά τις δυσκολίες κάνουν τα πάντα για να δημιουργήσουν. Η νέα γενιά του σινεμά!".

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Under Paris

Under Paris

Σύνοψη:Την ώρα που η κυβέρνηση θέλει να κάνει το κομμάτι της με φιέστα αθλητών...
1ώρα

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Wicked little letters, από την Spentzos Wicked little letters, από την Spentzos