Έρευνα: Οι κινηματογραφικές προτιμήσεις των Ευρωπαίων θεατών

Δημοσίευση: 26 Δεκ. 2023, 04:44
Συντάκτης:

To 2023 ήταν μια καλή χρονιά για το σινεμά, καθώς οι θεατές επέστρεψαν σιγά σιγά στις κινηματογραφικές αίθουσες μετά την παύση λόγω της πανδημία του COVID-19, ενώ το φαινόμενο “Barbenheimmer” θα μείνει μάλλον ως συνώνυμο αυτής της μαζικής επιστροφής στις σκοτεινές αίθουσες.

Σε όρους παγκόσμιου box office, η ταινία που κατέκτησε την κορυφή ήταν η “Barbie” της Γκρέτα Γκέργουικ, φέρνοντας στα ταμεία περισσότερα από 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια, όμως στην Ευρώπη τα πράγματα είναι διαφορετικά.

Μια έρευνα που διεξήγαγε το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Οπτικοακουστικού Υλικού (European Audiovisual Observatory) αναλύει για πρώτη φορά τη σύνθεση του ευρωπαϊκού box office με βάση τέσσερα είδη ταινιών (blockbusters, ταινίες με υψηλο budget, ταινίες με μεσαίου επιπέδου budget και ταινίες με χαμηλό budget) και ρίχνει φως στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων θεατών για το 2022.

Ανάμεσα στα πιο σημαντικά της ευρήματα, ξεχωρίσαμε τα παρακάτω:

Λιγότερες από 100 ταινίες έκοψαν περισσότερα από 1 εκατομμύριο εισιτήρια στην Ευρώπη μέσα στο 2022.

12.000 ταινίες κυκλοφόρησαν στις ευρωπαϊκές αίθουσες, το 96% των οποίων μπορεί να χαρακτηριστεί ως ταινίες υψηλού budget.

Οι ταινίες που βρίσκονται στο top 10 του ευρωπαϊκού box office αποτελούν το 34% του συνολικού αριθμού εισιτηρίων που κόπηκαν μέσα στο 2022, ενώ το το 48% αντιστοιχεί στο top 20 των ταινιών.

Τα αμερικανικά blockbusters είναι αυτά που φέρνουν τον περισσότερο κόσμο στις ευρωπαϊκές αίθουσες, καθώς το 32% του συνόλου των εισιτηρίων το 2022 αντιστοιχεί σε αυτό το είδος ταινιών.

Υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις στη σύνθεση του box office στις επιμέρους ευρωπαϊκές αγορές. Για παράδειγμα, στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, τα αμερικανικά blockbusters αποτελούν το 51% του συνολικού αριθμού εισιτηρίων, ενώ στη Γαλλία το ίδιο ποσοστό είναι 31%.

O μειωμένος αριθμός των ταινιών μεσαίου προϋπολογισμού που παράγονται στις ΗΠΑ ευθύνεται για τον μειωμένο αριθμό εισιτηρίων που κόβουν τέτοιου είδους ταινίες στην Ευρώπη και είναι ενδεικτικός της στροφής του Χόλιγουντ στην παραγωγή blockbuster.

Περίπου το 70% των εισιτηρίων που έκοψαν ταινίες ευρωπαϊκής παραγωγής προέρχεται από ταινίες μεσαίου και χαμηλού budget.

Μπορείτε να βρείτε όλη την έρευνα εδώ.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΟΥ ΦΡΟΪΝΤ | FREUD'S LAST SESSION  , από την Spentzos Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΟΥ ΦΡΟΪΝΤ | FREUD'S LAST SESSION  , από την Spentzos