What happened to Monday

Σύνοψη: Στο κοντινό μέλλον όπου τα αποθέματα τροφής έχουν μειωθεί δραματικά και κάθε ζευγάρι επιτρέπεται να κάνει μόνο ένα παιδί, εφτά ομοζυγωτικές αδελφές προσπαθούν να εξιχνιάσουν το μυστήριο που περιτριγυρίζει την εξαφάνιση της μιας.

Άποψη: Στο αφηγηματικό σύμπαν της ταινίας, που δεν διαφέρει πολύ από αυτό του Children of Men, όπου κάθε οικογένεια μπορεί να έχει μόνο ένα παιδί ο Terrence Settman μαθαίνει πως η κόρη του πέθανε φέρνοντας στη ζωή εφτά ομοζυγωτικές κόρες και καταστρώνει ένα σχέδιο για να μπορέσει να κρατήσει και τις εφτά εγγονές του. Δίνει σε κάθε κορίτσι το όνομα μιας ημέρας της εβδομάδας, που αντιστοιχεί και στην ημέρα που κάθε μια τους μπορεί να φεύγει από το σπίτι. Η κάθε γυναίκα (τους ρόλους υποδύεται η Νούμι Ραπάς) μέσα στα όρια του διαμερίσματος της μπορεί να αναπτύσσει τη δικιά της προσωπικότητα, ωστόσο όλες πρέπει διαδοχικά υιοθετούν την ταυτότητα της Karren Settman όταν βγαίνουν από αυτό. Όταν ένα βράδυ η Monday δεν γυρίζει πίσω, οι αδελφές της προσπαθούν να λύσουν το μυστήριο της εξαφάνισης της και παράλληλα να γλυτώσουν το ανθρωποκυνηγητό που εξαπολύεται εναντίον τους.

Παρότι η βασική ιδέα του σεναρίου είναι ενδιαφέρουσα, τόσο το σενάριο όσο και η σκηνοθεσία της ταινίας αποτυγχάνουν να εκμεταλλευτούν το εύρος τον δυνατοτήτων που τους προσφέρει. Σεναριακά, η ταινία φαίνεται να επαναπαύεται στο ευφάνταστο setting της ιστορίας με αποτέλεσμα η ανάπτυξη των χαρακτήρων καθώς και η εξερεύνηση των φιλοσοφικών και ηθικών ερωτημάτων, που τίθενται στις ταινίες που διαδραματίζονται σε δυστοπικές κοινωνίες, να παραγκωνίζονται. Έτσι η πλοκή δομείται και αναπτύσσεται με κύριο γνώμονα το να κεντρίσει το ενδιαφέρον του θεατή γύρω από το μυστήριο της εξαφάνισης της Monday και να δημιουργήσει μια ταινία δράσης που δεν διαφέρει ιδιαίτερα από τις υπόλοιπες ταινίες του είδους. Η αδύναμη, ωστόσο, εδραίωση ενός βασικού ‘‘εχθρού’’, με την Γκλεν Κλόουζ να εμφανίζεται ελάχιστα στο ρόλο της Nicolette Cayman, υπεύθυνης για το παρών καθεστώς, αφαιρεί σημαντικά από το συνολικό αντίκτυπο της ταινίας, αφού δεν υπάρχει το δίπολο μεταξύ «καλού» και «κακού» που διέπει τις περισσότερες ταινίες δράσης.

Ο Tόμι Βίρκολα που υπογράφει την σκηνοθεσία της ταινίας, δεν καταφέρνει να διατηρήσει το ρυθμό της ταινίας καθηλωτικό. Το μεγαλύτερο μέρος του έργου αποτελείται από σκηνές διαλόγου στις οποίες οι ηρωίδες προσπαθούν να καταστρώσουν ένα σχέδιο για τις επόμενες κινήσεις τους, που ελάχιστες φορές οδηγούν την πλοκή σε εξέλιξη και μοιάζουν περισσότερο με διαλείμματα μεταξύ των σκηνών δράσης και οι οποίες, με εξαίρεση ίσως την πρώτη όπου οι έξι γυναίκες καλούνται να αντιμετωπίσουν στο διαμέρισμα τους μια ομάδα ειδικά εκπαιδευμένων ανδρών, εν τέλει καταντούν μονότονες και χωρίς ενδιαφέρον. Το What Happened to Monday, επιλέγει να ακολουθήσει τη σκηνοθετική φόρμουλα των περισσότερων ταινιών δράσης, αρνούμενο να πάρει ρίσκα, με αποτέλεσμα ακόμα και η καλή ερμηνεία της Νούμμι Ραπάς να μην αρκεί για να εξιλεώσει την ταινία.

Το μεγαλύτερο ελάττωμα της ταινίας είναι ότι δεν ανταποκρίνεται στις υψηλές προσδοκίες που δημιουργεί το setting της, αφήνοντας τον θεατή απογοητευμένο και με την ανάμνηση της να ξεθωριάζει μέρες μετά τη θέαση της.

Μυρτώ Νίκα

Δημοσίευση: 2 Νοε. 2017, 13:13
Τίτλος:
What happened to Monday (Τι συνέβη στη Δευτέρα)
Σκηνοθεσία: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
123
Εταιρία διανομής: 
Release: 
2 Νοεμβρίου 2017
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ