Tomb Raider: Lara Croft

Tomb Raider: Lara Croft - κριτική ταινίας

Σύνοψη: Μετά τον αβέβαιο θάνατο του πατέρα της, η Λάρα Κρόφτ καλείται να υπογράψει ότι είναι νεκρός, προκειμένου να μπορέσει να περιέλθει σε εκείνην η περιουσία του, όπως την συμβουλεύει η Άνα Μίλερ, συνεργάτης του πατέρα της. Τότε ανακαλύπτει ότι δεν ήταν απλώς ένας επιχειρηματίας, αλλά εξερευνούσε μεταφυσικές υποθέσεις ανά τον κόσμο. Μία από αυτές ήταν η βασίλισσα Χιμίκο, η οποία λέγεται ότι έχει την δύναμη να εξουσιάζει τη ζωή και τον θάνατο. Η Λάρα μαζί με τον Λου Ρεν θα ξεκινήσει ένα ταξίδι στο χαμένο  νησί Γιαματάι, προκειμένου να συνεχίσει τις έρευνες του πατέρα της, με την ελπίδα να τον βρει ζωντανό. Μόνο που δεν είναι οι μόνοι που ψάχνουν.

Άποψη: Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε να αναγεννιούνται πρότζεκτς του παρελθόντος, ελλείψει του θάρρους και του ρίσκου για κάτι καινούργιο. Γι’ αυτό η Disney έχει βγάλει από τα συρτάρια της όλα τα κινούμενα σχέδια για μία live-action εκδοχή, ενώ το Star Wars, το Star Trek, το Blade Runner και τόσα άλλα επιστρέφουν για μία νέα γνωριμία με το νεότερο κοινό και μία νοσταλγική αναπόληση με το παλαιότερο. Στα πλαίσια αυτά, τα franchise των δύο γνωστότερων αρχαιολόγων του σινεμά, της Λάρα Κροφτ και του Ιντιάνα Τζόουνς, έρχονται με νέες περιπέτειες. Και ενώ ο Ιντιάνα αργεί ακόμα, μάλλον το 2020, η Λάρα επέστρεψε με νέο πρόσωπο. Αυτή άλλωστε είναι και η μεγαλύτερη σύγκριση που θα γίνει, όχι τόσο με το πασίγνωστο video game, ή με τις δύο προηγούμενες ταινίες του 2001 και 2003, αλλά ανάμεσα στην Αντζελίνα Τζολί και την Αλίσια Βικάντερ. Η Αντζελίνα υποδύθηκε την βρετανίδα αρχαιολόγο δύο χρόνια μετά το Όσκαρ Β΄ γυναικείου ρόλου, μετατρεπόμενη με αυτόν τον τρόπο στην μεγαλύτερη action star της 1ης δεκαετίας του 21ου αιώνα. Η σουηδή ηθοποιός Αλίσια Βικάντερ 3 χρόνια μετά το Όσκαρ Β΄ γυναικείου ρόλου για το «The Danish Girl», γίνεται για πρώτη φορά πρωταγωνίστρια μίας blockbuster ταινίας δράσης.

Το στοίχημα ως ένα βαθμό το πετυχαίνει, καθώς έχει τα φόντα να γίνει μία action star, ωστόσο δεν έχει το ίδιο εκρηκτικό ταπεραμέντο. Αυτό ίσως οφείλεται στο ότι η ταινία βασίστηκε στη νέα εκδοχή του video game του 2013, και έτσι εξηγείται το ότι δεν είναι αρχαιολόγος, όπως έχουμε συνηθίσει, για την ακρίβεια δεν έχει καν σπουδάσει, όπως ομολογεί όταν ερωτάται αν πήγε Οξφόρδη ή Κέιμπριτζ. Είναι μία άπειρη σε τέτοιες αποστολές, νεαρή κοπέλα που καλείται να τα βγάλει πέρα, χωρίς να έχει το εκτόπισμα βέβαια της Άντζι. Εξίσου άπειρος είναι και ο νορβηγός σκηνοθέτης Roar Uthaug («The Wave») που πρώτη φορά σκηνοθετεί αγγλόφωνη ταινία και μάλιστα τόσο μεγάλη παραγωγή. Η απειρία είναι εμφανής, αφού το πρώτο μέρος είναι αρκετά αδύναμο και άνευρο, έχοντας χάσει στα μισά της ταινίας την κατεύθυνση, για να την ξαναβρεί στο τέλος. Το δεύτερο μισό καταφέρνει να βρει τα πατήματά του και να αποκτήσει την στοιχειώδη αγωνία και δράση που απουσίαζε μέχρι τότε, ενώ τότε αρχίζει να θυμίζει Tomb Raider, αφού αρχικά νομίζεις ότι είσαι στο «Χαμένο Νησί» με ένα feeling «Πειρατές της Καραϊβικής». Λόγω της απειρίας του σκηνοθέτη υπάρχουν οφθαλμοφανείς επιδράσεις από άλλες ταινίες (από «Mission: Impossible» μέχρι «300» αλλά και από τις παλαιότερες ταινίες του franchise). Η Κρίστιν Σκοτ Τόμας ως Άνα Μίλερ, αν και απολαυστική όπως πάντα, παραμένει τελείως ανεκμετάλλευτη. Η Αλίσια Βικάντερ δύο φορές μέσα στην ταινία επαναλαμβάνει την φράση «Δεν είμαι τέτοια Κροφτ». Πράγματι, είναι μία διαφορετική, λιγότερο επιβλητική Κροφτ.

Παύλος Γκουγιάννος

Πρώτη δημοσίευση: 15 Μαρτίου 2018, 16:41
Ενημέρωση: 22 Μαρτίου 2018, 13:26
Τίτλος:
Tomb Raider: Lara Croft (Tomb Raider: Lara Croft)
Σκηνοθεσία: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
118
Εταιρία διανομής: 
Release: 
15 Μαρτίου 2018

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos