Σύνοψη: Ο Μίκι (Σεμπάστιαν Σταν) και η Κλόι (Ντενίζ Γκαφ) είναι δύο Αμερικανοί που γνωρίζονται σε ένα σπιτικό πάρτι στην καλοκαιρινή Αθήνα. Αυτός είναι DJ, αυτή δικηγόρος μεταναστών. Μετά από μια νύχτα πάθους και μια απόδραση στην Αντίπαρο, θα ξεκινήσουν μια ερωτική σχέση με φόντο την ελληνική πρωτεύουσα.

Τι θα συμβεί όμως όταν η ζωή σταματήσει να μοιάζει διαρκώς με σαββατοκύριακο; Θα αντέξει ο δεσμός τους την αναπόφευκτη έλευση της... Δευτέρας;

Γνώμη: Εάν δεν υπήρχε μια ταινία που να μας θυμίζει πώς ήταν η ζωή στην Αθήνα πριν ο COVID-19 κάνει κάθε μέρα μας να μοιάζει με Δευτέρα, θα έπρεπε να την εφεύρουμε. Ευτυχώς, ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος (“Bank Bang”, “Wasted Youth”, “Suntan”) την είχε ετοιμάσει ήδη και ήρθε επιτέλους η ώρα να δούμε στη μεγάλη οθόνη μια από τις πιο πολυαναμενόμενες ταινίες της χρονιάς.

 Το “Monday”, η πρώτη του αγγλόφωνη δημιουργία επιστρέφει εκεί όπου γεννήθηκε, δηλαδή στην Ελλάδα, σχεδόν μετά από ενάμιση χρόνο από την πρεμιέρα του στο Tribeca Film Festival και το timing δεν θα μπορούσε να είναι πιο ταιριαστό γι’ αυτή τη φρέσκια rom-com που καταγράφει τα highs και τα lows μια ερωτικής σχέσης που ανθεί κάτω από τον ήλιο του ελληνικού καλοκαιριού.

Ο Παπαδημητρόπουλος ξέρει πολύ καλά πώς να ενσωματώνει το τοπίο στις ταινίες του, να σε κάνει σχεδόν να αισθάνεσαι τη ζέστη μιας παραλίας τον Αύγουστο ή την εξιλεωτική ατμόσφαιρα ενός street party στην Κυψέλη.

Όπως το “Suntan” σε έκανε να θες να πάρεις το πρώτο πλοίο για Αντίπαρο, έτσι και το “Monday” θα κάνει πολύ κόσμο να θέλει να ζήσει στην Αθήνα, η οποία εδώ φαντάζει σαν την καλύτερη πόλη για να ζει κανείς στον κόσμο!

Ξέρει επίσης πώς να αποτυπώνει την έκσταση του τρελού έρωτα, εκμεταλλευόμενος τη χημεία ανάμεσα στον Σεμπάστιαν Σταν (“Ι, Tonya”, “Captain America: The Winter Soldier”) και τη -βραβευμένη με Λόρενς Ολίβιε- Ντενίζ Γκαφ (“Juliet, Naked”). Ο Μίκι και η Κλόι δεν θέλουν απλά να ερωτευτούν. Σαν αντιπροσωπευτικοί millennial 30άρηδες, θέλουν να παρατείνουν τη νεότητά τους, να κρατήσουν μακριά τις Δευτέρες και όλες τις υποχρεώσεις που αυτές φέρνουν μαζί τους.

Συνεπώς, εκτός από rom-com, το “Monday” λειτουργεί και σαν ταινία ενηλικίωσης, με την Γκαφ να κλέβει με άνεση την παράσταση προσδίδοντας βάθος στο χαρακτήρα της, κυρίως μέσα από το βλέμμα της.

Παρότι δεν ξαναγράφει το βιβλίο των ρομαντικών κομεντί ενηλικίωσης, το “Monday” σε κερδίζει, καθώς είναι οπλισμένο με ειλικρίνεια, πάθος και μια ζωντάνια που αναβλύζει από την οθόνη. Το ότι είναι μια εξαιρετική επιλογή για θερινό σινεμά το διαπιστώνει κανείς μόνο με μια ματιά στην αφίσα της, ενώ αποτελεί και μια πρώτης τάξεως προθέρμανση για τις διακοπές που έρχονται και τόσο έχουμε ανάγκη.

Όσο για τον Παπαδημητρόπουλο, ό,τι κι αν του επιφυλάσσει το μέλλον, ένα είναι σίγουρο: έχει κερδίσει επάξια τον τίτλο του καλύτερου σκηνοθέτη του ελληνικού καλοκαιριού και της αθηναϊκής σαγήνης!

Πρώτη δημοσίευση: 24 Ιουνίου 2021, 13:29
Ενημέρωση: 1 Ιουλίου 2021, 13:57
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Συντάκτης: 
Τίτλος:
Monday
Έτος: 
Διάρκεια: 
116
Εταιρία διανομής: 
Release: 
24 Ιουνίου 2021

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ