Σύνοψη: Το 1991, η Τόνια Χάρντινγκ κέρδισε το Αμερικανικό πρωτάθλημα καλλιτεχνικού πατινάζ, όντας η πρώτη γυναίκα που ολοκλήρωσε τριπλό άξελ στην ιστορία του αθλήματος. Τρία χρόνια αργότερα έγινε το επίκεντρο των ειδήσεων , καθώς κατηγορήθηκε για την επίθεση της συναθλήτριας της Νάνσι Κέριγκαν κι αποκλείστηκε για πάντα από την Ένωση Καλλιτεχνικού Πατινάζ των ΗΠΑ. Την επίθεση είχε οργανώσει ο πρώην σύζυγος της Χάρντινγκ, Τζεφ Γκιλούλι και οι συνεργάτες του μαζί με τον σωματοφύλακα της Σον Έκαρντ.

Άποψη:  Ξεχάστε ό,τι ξέρετε για το καλλιτεχνικό πατινάζ, τις αιθέριες αθλήτριές του και τον… Αλέξη Κωστάλα, γιατί το “I, Tonya” έρχεται με φόρα για να παρουσιάσει την πραγματική ιστορία της δόξας και της πτώσης της Tόνια Χάρντινγκ.

H Χάρντινγκ υπήρξε ένα πραγματικό φαινόμενο στον κόσμο του αθλήματος: λίγο το white trash υπόβαθρό της, λίγο η αντισυμβατική και η αντιδραστική της προσωπικότητα, έκανε αίσθηση σε κοινό και κριτές κάθε φορά που έπαιρνε μέρος σε διαγωνισμούς και πρωταθλήματα. Με την επιμονή και το έμφυτο ταλέντο της – ξεκίνησε το πατινάζ σε ηλικία μόλις 3 ετών – κατάφερε να φέρει εις πέρας ένα τριπλό άξελ στον Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 1991, κάτι που δεν είχε καταφέρει άλλη Αμερικανίδα πατινέζ στην ιστορία του θεσμού. To κοινό τη λάτρεψε, αλλά η καριέρα της διακόπηκε απότομα, όταν δήλωσε ένοχη για απόκρυψη στοιχείων στην υπόθεση της επίθεσης κατά της Νάνσι Κέριγκαν, έταιρης πρωταθλήτριας καλλιτεχνικού πατινάζ.

Με εφαλτήριο το εξαιρετικό σενάριο του Στίβεν Ρότζερς (“P.S. I Love You”),  η νέα ταινία του Κρεγκ Γκιλέσπι (“Lars and the Real Girl”) επιχειρεί να εξετάσει τι πραγματικά συνέβη και πώς  η Harding μετατράπηκε από ανερχόμενο αστέρι σε έκπτωτο άγγελο. Για να το επιτύχει, επιλέγει σοφά να μας διηγηθεί την ιστορία της Χάρντιγκ από την αρχή. Έτσι, γνωρίζουμε τη μικρή, κακομαθημένη Tonya, που μπορεί και πρέπει να γίνει σταρ του καλλιτεχνικού πατινάζ, ο κόσμος να χαλάσει! Την αθυρόστομη και καυστική μητέρα της (Άλισον Τζάνι)  που τη σπρώχνει με νύχια και με δόντια, επιστρατεύοντας μόνο προσβολές και ενίοτε και ένα καλό χεράκι ξύλο. Τον σύζυγό της Jeff Gillooly (Σεμπάστιαν Σταν), ο οποίος είναι γλυκός μαζί της, μέχρι να τα πάρει και να της ανοίξει τη μύτη. Όλοι έχουν μερίδιο ευθύνης για όσα θα συμβούν στην πορεία της Χάρντινγκ, εκτός από την ίδια που διαρκώς ισχυρίζεται ότι δεν έφταιγε ποτέ και σε τίποτα!

Κοντολογίς, έχουμε να κάνουμε με μια σειρά εξαιρετικά αντιπαθητικών χαρακτήρων, των οποίων την εξωφρενική συμπεριφορά  θα ζήλευαν ακόμα και οι αδερφοί Κοέν! Οι κωμικές προθέσεις και η meta αισθητική της ταινίας είναι φανερές από το πρώτο κιόλας λεπτό και ο ρυθμός δεν χάνεται ποτέ. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο Γκιλέσπι αφαιρεί συναισθηματικό βάρος από εκεί που είναι απαραίτητο, ίσα ίσα κρατάει με μαεστρία την ισορροπία ανάμεσα στο κωμικά και τα τραγικά στοιχεία της ιστορίας. Η σκηνοθεσία του είναι νευρώδης και πολυεπίπεδη, ενώ αποσπά δυο εκπληκτικές ερμηνείες: η πρώτη είναι φυσικά αυτή της Μαργκό Ρόμπι, στον ρόλο της Χάρντινγκ. H Ρόμπι είναι πραγματική αποκάλυψη: με το διαπεραστικό βλέμμα και τον τρόπο που κινείται να κουβαλάνε όλο τον ψυχισμό της ηρωίδας της και με ένα αξιοθαύμαστο κωμικό timing. Η Άλισον Τζάνι είναι ο έταιρος πόλος έλξης της ταινίας, καθώς καταφέρνει με άνεση να πλάσει έναν τόσο γοητευτικά απεχθή χαρακτήρα, χωρίς να καταλήξει μια απλή καρικατούρα  της καταπιεστικής και απόμακρης μητέρας.

To “I, Tonya” είναι μια πραγματικά πολύ ευχάριστη έκπληξη, ένα διαμαντάκι που ελπίζουμε να βρει το δρόμο του προς τα Όσκαρ, γιατί αποδεικνύει πως όταν το αμερικάνικο σινεμά έχει κέφια μπορεί να κάνει  τριπλά –κινηματογραφικά-  άξελ! 

Πρώτη δημοσίευση: 25 Ιαν. 2018, 16:38
Ενημέρωση: 1 Ιουνίου 2020, 03:00
Συντάκτης: 
Τίτλος:
I, Tonya (Εγώ, η Τόνια)
Είδος: 
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
120
Εταιρία διανομής: 
Release: 
25 Ιανουαρίου 2018

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Film Factory 2024: Case Study

Film Factory 2024: Case Study

Το Film Factory της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου επιστρέφει για 13η χρονιά με μια σειρά...
1 day

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Feelgood
64881
Cinobo
37380
Tanweer
19801
Tanweer
6260
Feelgood
6008
Here | Εδω, από την Spentzos Here | Εδω,  από την Spentzos