Η επόμενη ημέρα μιας σχέσης

Σύνοψη: Ο Kim Bong-Wan, ένας εκδότης βιβλίου, αν και παντρεμένος, έχει ένα ερωτικό μπλέξιμο με μία υπάλληλό του. Εκείνη θα φύγει, και θα προσλάβει μία νέα. Στην πρώτη μέρα της στην δουλειά η γυναίκα του εργοδότη της θα εισβάλλει στο γραφείο και θα την βρίζει, πιστεύοντας ότι είναι η γυναίκα με την οποία την απατάει.

Άποψη: Κάποτε ο Γκοντάρ είχε πει ότι διαφωνεί με την χρήση της χειροκίνητης κάμερας, αν και την καθιέρωσε, γιατί πλέον πολλοί την χρησιμοποιούν χωρίς να ξέρουν το γιατί, απλώς για στιλ. Κάτι αντίστοιχο θα μπορούσε να πει κανείς στην συγκεκριμένη περίπτωση για την ασπρόμαυρη φωτογραφία, που όπως και σε πολλές ακόμα ταινίες, έτσι και εδώ δεν δείχνει να έχει κανέναν λειτουργικό χαρακτήρα, ούτε να ταιριάζει αισθητικά με το περιεχόμενο της ταινίας, αλλά χρησιμοποιήθηκε μόνο γιατί προφανώς άρεσε αισθητικά στον σκηνοθέτη, τον Nοτιοκορεάτη Hong Sang-Soo. Η ταινία που διαγωνίστηκε για Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες του 2017, αποτελεί ένα ακόμα δείγμα του χαμηλότονου, μινιμαλιστικού, μοντέρνου σινεμά του Sang-Soo. Θυμίζει μοντέρνο ευρωπαϊκό σινεμά, όπως την nouvelle vague, ως προς την αποσπασματική αφήγηση, τον χειρισμό της υπόθεσης σε βινιέτες, την μη ψυχογράφηση των ηρώων. Και ενώ η ταινία ξετυλίγεται αργά, δείχνοντας σκηνές καθημερινότητας, είτε από την δουλειά, είτε από τους διαλόγους του ζευγαριού, με τον άνδρα σταθερό και την γυναίκα να αλλάζει, πότε η σύζυγος, πότε η ερωμένη, πότε η νέα υπάλληλος, μπαίνουν εμβόλιμες κάποιες μελοδραματικές εκρήξεις απίστευτης συναισθηματικής υπερβολής, που ποτέ δεν θα βλέπαμε σε μελόδραμα του Douglas Sirk, ούτε καν σε Φώσκολο, με αποτέλεσμα να διαρρηγνύεται ο αφηγηματικός ιστός της ταινίας που ούτως ή άλλως είναι ισχνός. Το πρωταγωνιστικό κουαρτέτο από το οποίο αποτελείται όλη η ταινία έχει καλή χημεία μεταξύ του, δίνοντας στο μεγαλύτερο μέρος φυσικές, ρεαλιστικές ερμηνείες.

Η ταινία ωστόσο αρνείται να αποφύγει το ξεπερασμένο και το τετριμμένο, γιατί αν στην νότια Κορέα αυτό είναι ένα σινεμά όχι πολύ συχνό, στην Ευρώπη το έχουμε δει από τα 60s, με τον μοντέρνο κινηματόγραφο. Σχετικά με τις σχέσεις των ηρώων μεταξύ τους, επικρατεί μία απόλυτα ανδρική οπτική, με τις γυναίκες της ταινίας να είναι είτε υστερικές, είτε εξαρτημένες από εκείνον. Θα μπορούσε να έχει κάτι από την καταβύθιση στην σχέση των ζευγαριών του Bergman, μόνο που απουσιάζει η καίρια ματιά του και η γυναικεία οπτική που πάντα λάμβανε υπόψη του. Ένα έντονα διαλογικό, αν και μινιμαλιστικής αφήγησης της ιστορίας, νοτιοκορέατικο μελόδραμα, που δείχνει πόσο λάθος είναι να μιμείσαι παλαιό δυτικό κινηματογράφο, σε ένα συνονθύλευμα με ασιατικά μελοδράματα, αντί να καταθέτεις την δική σου πολιτισμική γραφή.

Δημοσίευση: 20 Δεκ. 2018, 05:35
Τίτλος:
Η επόμενη ημέρα μιας σχέσης (Geu-hu)
Είδος: 
Σκηνοθεσία: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
82
Εταιρία διανομής: 
Release: 
20 Δεκεμβρίου 2018
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Φεστιβάλ Βενετίας 2019: Ταινία έναρξης η "Αλήθεια" του Χιροκάζου Κόρε-Εντα

Η πρώτη αγγλόφωνη ταινία του Χιροκάζου Κόρε-Έντα, εππιλέχθηκε ως ταινία έναρξης για το 76ο...
4 ώρες

Ασταμάτητος ο Στίβεν Σόντερμπεργκ: νέα ταινία

Ο Steven Soderbergh είναι γνωστό πόσο πολυπράγμων και ανήσυχος δημιουργικά είναι. Στο φετινό φεστιβάλ...
5 ώρες

"Trapped" season 1-2: εξαιρετικό nordic noir

Σύνοψη: Σε μια απομονωμένη πόλη της Ισλανδίας επικρατούν ήσυχοι ρυθμοί μέχρι την ώρα που...
8 ώρες