Χάσαμε τον δρόμο... Στοπ!

Σύνοψη: Ο Mario Cavallaro είναι ιδιοκτήτης ενός μαγαζιού με κάλτσες στο Μιλάνο. Βλέπει όμως όλα γύρω του να αλλάζουν, όταν συνειδητοποιεί πόσοι μετανάστες έχουν έρθει στην πόλη που μεγάλωσε. Το μεγάλο σοκ θα έρθει όταν οι πρώην πελάτες του θα προτιμήσουν να αγοράσουν φθηνές κάλτσες από τον Σενεγαλέζο Oba, με αποτέλεσμα η δουλειά του να πέφτει. Τότε θα αποφασίσει να πάρει μία δραστική λύση. Θα απαγάγει τον Oba, με σκοπό να τον πάει πίσω στην Σενεγάλη. Όταν όμως γνωρίσει την αδερφή του, την Dalida, ίσως και να αλλάξει γνώμη.

Άποψη: Πολλές φορές κατηγορούμε τις ελληνικές κωμωδίες και τα ελληνικά τηλεοπτικά σίριαλ για χαμηλή ποιότητα, αλλά φαίνεται πως και οι Ιταλοί δεν υστερούν ενίοτε. Το «Contromano» είναι σαν κακή ελληνική κωμωδία ή κωμική σειρά περασμένης δεκαετίας, με τους γνώριμους τυποποιημένους χαρακτήρες, λες και βγήκαν από κάποιο εργοστάσιο παραγωγής. Γεμάτο κακόγουστα αστεία, που μόνο γέλιο δεν μπορούν να προκαλέσουν στους περισσότερους, παρά μόνο εκνευρισμό για την ανουσιότητά τους, η νέα ταινία του σκηνοθέτη και ηθοποιού Antonio Albanese, που πέραν από σκηνοθέτης της ταινίας είναι και ο πρωταγωνιστής, είναι περισσότερο μία κακή, εθνικιστική, ρατσιστική επιθεώρηση αλά Σεφερλής, παρά μία ταινία που προσπαθεί να σχολιάσει το ζήτημα της μετανάστευσης και του προσφυγικού. Η ταινία μέσα από τον ήρωα της, προσπαθεί να σχολιάσει την σοβινιστική φύση της βόρειας Ιταλίας, αλλά δεν το πετυχαίνει, αθωώνοντας εν πολλοίς το σκεπτικό του Mario, δηλαδή να πάρουμε ο καθένας από έναν μετανάστη και να τον επιστρέψουμε στην χώρα του, αγνοώντας ότι η ελεύθερη διακίνηση όχι μόνο αγαθών ή ιδεών, αλλά και μετακίνηση ανθρώπων από χώρα σε χώρα είναι αποτέλεσμα της ίδιας της καπιταλιστικής λογικής και διάρθρωσης της κοινωνίας. Μέσα στην ταινία κρύβονται αλλά και εμφανίζονται οι φόβοι για εισβολή και αλλοίωση του εκάστοτε Άλλου, του κάθε ξένου, που το τελευταίο πράγμα  που τον νοιάζει είναι να παραλλάξει την ταυτότητα του Ιταλού, ή του κάθε Ευρωπαίου, μία ταυτότητα που ούτως ή άλλως είναι υπό συνεχή διαμόρφωση και μόνο συμπαγής και κλειστή δεν είναι.

Πέραν των ιδεολογικών σχολίων που κρύβει το εκάστοτε κείμενο, η ταινία από άποψη δομής αδυνατεί να επικεντρωθεί προς τα πού θα κατευθυνθεί, ξεκινώντας από ένα road trip απαγωγής, με τον πρωταγωνιστή να πηγαίνει αναίσθητο τον Oba προς την Σενεγάλη, στην συνέχεια να παίρνει τα ηνία ο Oba, αφήνοντας αναίσθητο τον απαγωγέα του και όταν αποφασίσει ότι θέλει τελικά να πάει στην Σενεγάλη για μήνα του μέλιτος, θα τον χρησιμοποιήσει κάνοντάς τον να ερωτευθεί την Dalida, η οποία σαν άλλη Δαλιδά θα τον χρησιμοποιήσει. Παρά την συνεχή μετατόπιση ενδιαφέροντος, κατά τα άλλα δεν υπάρχει καμία απολύτως αλλαγή, αφού όλα κινούνται απίστευτα αναμενόμενα, με τις οποιεσδήποτε μικροανατροπές να είναι παραπάνω από εμφανείς. Ο σκηνοθέτης μπορεί να ήθελε να κάνει το δικό του σχόλιο πάνω στο μεταναστευτικό, αλλά θα ήταν καλύτερο να περιοριστεί στον ρόλο του σκηνοθέτη, μιας και ως Mario δεν καταφέρει να πείσει ούτε λεπτό. Ο Alex Fondja («Η μέρα της Βαστίλης») και η Aude Legastelois είναι περισσότερο αξιοπρεπείς στους ρόλους τους, ρόλους όμως που αναπαράγουν το οριενταλιστικό ιδεολόγημα του 19ου αιώνα περί πονηρών ξένων και μοιραίων γυναικών, έτοιμων να υποκύψουν στην λευκή υπεροχή του δυτικού ανθρώπου. Μία ιταλική κωμωδία που απορεί κανείς πώς βγήκε το 2018.

Δημοσίευση: 20 Σεπτεμβρίου 2018, 12:41
Τίτλος:
Χάσαμε τον δρόμο... Στοπ! (Contromano)
Είδος: 
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
103
Εταιρία διανομής: 
Release: 
20 Σεπτεμβρίου 2018
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Late night

Η Μίντι Κάλινγκ ξέρει από πρώτο χέρι πώς είναι να είσαι γυναίκα σε ανδροκρατούμενο...
13 ώρες

Δράμα 2019: Οι νέοι δημιουργοί αποκαλύπτονται - Μέρος 1ο

Με αναφορά σε έναν «πρωταγωνιστή» του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, τον αείμνηστο  Τάκη...
14 ώρες

Μπραντ Πιτ σε NASA: "Ποιος ήταν πιο πιστευτός αστροναύτης; Εγώ ή ο Κλούνεϊ"

Ο Μπραντ Πιτ «συναντήθηκε» online με τον αστροναύτη Νικ Χέιγκ που βρίσκεται στο διαστημόπλοιο...
14 ώρες