Gone girl

O Νικ επιστρέφει στο σπίτι και έρχεται αντιμέτωπος με σημάδια πάλης στο σαλόνι του και τη γυναίκα του να έχει εξαφανιστεί.
Gone girl - κριτική ταινίας

Άλλο ένα αριστούργημα

Πόσο μάστορας είναι ο Ντέιβιντ Φίντσερ; Ρητορικό το ερώτημα. Τεράστιος. Και όταν έχει τόσο ζουμερή πρώτη ύλη (το ομότιτλο best-seller της Τζίλιαν Φλιν και αλλαγμένο στην κινηματογραφική του διασκευή από την ίδια τη συγγραφέα), καθηλώσου στο κάθισμα σου και ξεκίνα ένα ασύλληπτα εθιστικό κινηματογραφικό ταξίδι μαζί του.

Ένας δημιουργός που θα μείνει στην ιστορία σαν ο απόλυτος κατασκευαστής ταινιών θρίλερ και μόνο (μη μου πεις ότι δεν ειναι θρίλερ το να μεγαλώνεις ανάποδα ηλικιακά -Benjamin Button- ή να χρεώνεσαι και να πρέπει να κουμαντάρεις το μέσο που προκαλεί φαινόμενα κοινωνικής παθογένειας σε εκατομμύρια ανθρώπους -Social Network-...). Άλλά πάντα μπλέκοντας ιδιοφυώς το mainstream με το δισυπόστατο και την σκοτεινή όψη του αμερικανικού ονείρου, σατιρίζοντάς το καυστικά.

Έτσι και εδώ, σε μια αναπαράσταση ενός φαινομενικά τέλειου γάμου, τον οποίο αποδομεί ολοκληρωτικά με με την κοφτερή ματιά πολιτικοποιημένου ντοκιμαντερίστα χρησιμοποιώντας σαν όχημα τα ΜΜΕ, αλλά και ανελέητο σαρκασμό, ενώ την ίδια στιγμή που δεν ξεχνά να υπηρετήσει (και να αποθεώσει) με ευλάβεια τους κανόνες ενός καθαρόαιμου whodunit θρίλερ, με αλεπάλληλες εκπλήξεις, ενέσεις κατάμαυρου χιούμορ, υποδειγματικό σασπένς, αριστοτεχνική κορύφωση και ένα τελικό μέρος ανατριχιαστικά ανισόρροπο που σε αφήνει άναυδο προσπαθώντας να ενώσεις τα κομμάτια σου.

Το τόνισα και στην αρχή. Τον Φίντσερ δεν τον ενδιαφέρει ένα ακόμα μυστηρίου, αλλά το βλέπει σαν αφορμή για να αποτυπώσει στο πανί (και κυρίως να σχολιάσει) κάθε πτυχή της κοινωνικής υποκρισίας και των διαπροσωπικών συμβάσεων που σου την έχουν στημένη πλέον, παντού.

Mε σύμμαχους τους δύο βασικούς του ερμηνευτές (Ο Μπεν Άφλεκ είναι όσο βλακόφατσα απαιτεί ο ρόλος του φλώρου, καλού παιδιού της διπλανής πόρτας, απογοητευμένου από τον ρόλο της δευτεράντζας στην σχέση, συζύγου. Η Ρόσαμουντ Πάικ είναι ανατριχιαστικά ακριβής στον ρόλο της σικάτης intellectuel λόγιας all-american type ιδανικής συζύγου -"με τον κώλο 20άρας stripper"- που εξελίσσεται σε μια νευρωτική και εκδικητική μέγαιρα) και το σάουντρακ του Τρεντ Ρέζνορ να σου ξεριζώνει τα σωθικά όσο πιο ύπουλα και μεθοδικά μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο, τελικά ο 52χρονος δημιουργός καταφέρνει να παραδώσει ένα ακόμη αριστούργημα.

Απόστολος Κίτσος

 

 

Πρώτη δημοσίευση: 2 Οκτ. 2014, 22:40
Ενημέρωση: 8 Οκτ. 2014, 17:31
Τίτλος:
Gone girl (Το κορίτσι που εξαφανίστηκε)
Είδος: 
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
145
Εταιρία διανομής: 
Release: 
2 Οκτωβρίου 2014

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos