Σύνοψη: Ένας μεσίτης με σκοπό να επενδύσει περιπλανιέται στην περιοχή του Νέου Κόσμου των Αθηνών, παλαιότερα γνωστής ως Δουργούτι.
Μέσα από τα μάτια του αποκαλύπτεται το παρελθόν, το παρόν αλλά και το αβέβαιο μέλλον του λαϊκού αυτού συνοικισμού. Ένα έρημο νησί δίπλα στην Ακρόπολη που καταγράφει σιωπηρά τη σύγχρονη ιστορία της πόλης.
Άποψη: Τι ενώνει την Χάρις Αλεξίου, τον αιθουσάρχη του Μικρόκοσμου και εργάτες, μαγαζάτορες και καλλιτέχνες; Η περιοχή Δουργούτι στην οποία έμενε πληθώρα ανθρώπων, αυτό που σήμερα ονομάζουμε Νέος Κόσμος, πλησίον της Συγγρού και της Ακρόπολης.
Μια φτωχογειτονιά την οποία ανέδειξε ο Νίκος Κούνδουρος στην Μαγική Πόλη την δεκαετία του 1950, αποσπάσματα της οποίας βλέπουμε στο ντοκιμαντέρ του Δημήτρη Μπαβέλλα.
Μέσα από μια σειρά συζητήσεων με ηθοποιούς, μουσικούς και ανθρώπους που έχουν ζήσει τα παιδικά τους χρόνια στα Αρμένικα, όπως έμειναν επίσης γνωστά, μιας και είναι μια περιοχή που υποδέχτηκε πολλούς Αρμένιους αλλά και πρόσφυγες με την Μικρασιατική Καταστροφή, ανασυνθέτουμε τα αθηναϊκά μεταπολεμικά βιώματα.
Ένα καθαρό αθηναϊκό ντοκιμαντέρ, που συνδέει παρελθόν και παρόν, με απλές, καθημερινές κουβέντες για την μετάλλαξη ενός τόπου που πλέον συνδέεται άρρηκτα με τον αστικό ιστό και το κέντρο της Αθήνας.
Οι ίδιοι οι κάτοικοι το αντιλαμβάνονται όχι ως κέντρο της Αθήνας, αλλά πολύ κοντά σε αυτό, ένα κέντρο απόκεντρο που λέει πολλά για την καθημερινότητα.
Κάτω από την σκιά της Ακρόπολης και δίπλα στην πολύβουη Συγγρού, μαθαίνουμε πολλά για μια ζωή στην αφάνεια γιατί δεν έχει το glamorous κομμάτι των πλούσιων προαστίων, την γραφικότητα του κέντρου ή την χιπστεριά περιοχών πλησίον του.
Μέσα από το αρχειακό υλικό ταινιών και φωτογραφιών που κατέγραψαν την καθημερινότητα, το Dourgouti Town δεν θέλει να μετατρέψει σε ένα τουριστικό πορνό την περιοχή, αλλά με αγάπη και έγνοια για αυτό να μάθει στον κόσμο την ιστορία του. Αρκετά περιγραφικό και με ενδιαφέρουσες ιστορίες για το νεότερο κοινό που δεν τα γνωρίζει, είναι μια ευχάριστη συζήτηση με το παρελθόν μιας πόλης που συνδέθηκε με την προσφυγιά και την φτώχεια πέραν του μεγαλείου.
ΣΧΟΛΙΑ
Εμφάνιση σχολίων