Birdman or the unexpected virtue of ignorance

Να μια ταινία που θα γούσταρα πραγματικά να γράψω σεντόνια για την αναγκαιότητα της ύπαρξής της και το εκθαμβωτικό παράστημα που ύψωσε στον εσωτερικό μου ρεαλισμό. Όσοι μας διαβάζετε τουλάχιστον γνωρίζετε ότι απεχθανόμαστε αυτού του είδους τις κριτικές (με ελάχιστες εξαιρέσεις). Δεν το παίζουμε μυαλοπώληδες, παντογνώστες και γαμάτοι δημοσιογράφοι, απλά καταγράφουμε -με άποψη- συναισθήματα, εντυπώσεις, χτυποκάρδια (όποτε).

Και στο Birdman, ο Ινιαρίτου μοιράζει απλόχερα από τα τελευταία, σε μια συγκλονιστικά κινηματογραφημένη (και ιδανικά φωτογραφημένη) σινεφιλική απόπειρα σάτιρας που συνδυάζει εκπληκτικά την υπαρξιακή σπουδή του χαρακτήρα ενός πρώην σταρ ηθοποιού με την αυτοαναφορική, σχεδόν ντελιριακή ντραμεντί του κοινωνικού περίγυρου που απειλεί να τον εκμηδενίσει. Ξεχνά τα ενδοσκοπικά, δυσβάσταχτα στενόχωρα split screens δυστυχίας και πόνου των προηγούμενων ταινιών του (21 grams, Biutiful, Babel) και εφορμά με όχημα ένα φαινομενικά μοναδικό μονοπλάνο (στην πραγματικότητα, υπάρχουν κρυφά σημεία μοντάζ που ενώνουν τα επιμέρους κομμάτια), το οποίο ακροβατεί μεταξύ εφιάλτη και εμμονοληπτικής επίπλαστης ευτυχίας που βιώνει ο πρωταγωνιστής, παρασύροντάς μας σε ένα ασύλληπτο κινηματογραφικό ταξίδι και όμως ιδωμένο μέσα από την θεατρική χωροχρονική διαλογιστική τεχνική!

Επηρεασμένος από τον κινηματογραφικό φαντασιακό σουρεαλισμό του Ντέιβιντ Λιντς, τον υπερρεαλισμό σε ορισμένα φιλμ του Mάικ Φίγκις (ιδιαίτερα το λατρεμένο ντελιριακό "Hotel"),αλλά και την διαβρωτική ειρωνία του Λαρς Φον Τρίερ, ο 52χρονος Μεξικανός βιρτουόζος δημιουργός αγγίζει εδώ το απόγειο της τέχνης του. Στραγγίζει την προδιάθεσή του για δράμα και αποκρυσταλλώνει ένα μοναδικό πορτραίτο ενός συναισθηματικά αποπροσανατολισμένου ανθρώπου (που τυχαίνει καλλιτέχνης), ο οποίοςπροσπαθεί να επανακάμψει στον κυνισμό και την ανθρωποφαγία της σόουμπιζ, πασπαλισμένο με την ολοκληρωτική αίσθηση σύγχυσης, την οποία ενισχύουν το κλειστοφοβικό μονοπλάνο που ανέφερα πιο πάνω και τα επαναλαμβανόμενα τζαζ μοτίβα από έναν προσηλωμένο ντράμερ. Ταυτόχρονα αποσπά μια ερμηνεία ζωής (για την ίδια του την ζωή, προφανώς) από τον πρώην "σούπερ ήρωα" και νυν μάλλον ξεχασμένο Μάικλ Κίτον και απόλυτα εναρμονισμένες στο κλίμα της ταινίας, ερμηνείες από το υπόλοιπο καστ.

Ένα φιλμ που ακόμα και αν δεν σας γενήσει τα ίδια συναισθήματα, πρέπει να δείτε, είναι μια δυσεύρετη κινηματογραφική εμπειρία. 

Υπόθεση:

Ο Ρίγκαν, λοιπόν, τον οποίον υποδύεται ο Μάικλ Κίτον («Batman»), είναι ένας ηθοποιός που ελπίζει πως με την τελευταία του φιλόδοξη παραγωγή στο Μπρόντουεϊ θα καταφέρει, μεταξύ άλλων, να αναβιώσει την σχεδόν τελειωμένη του καριέρα. Κι ενώ αυτή η βαθιά παράτολμη κίνηση φαντάζει τόσο επίφοβη και οριακά ανόητη, ο άλλοτε σπουδαίος και τρανός κινηματογραφικός υπερήρωας τρέφει υψηλές προσδοκίες. Πιστεύει ακράδαντα ότι αυτό το τελευταίο καλλιτεχνικό του εγχείρημα θα αναδείξει το καλλιτεχνικό του ανάστημα και θα τον καθιερώσει στο πολιτιστικό προσκήνιο, απαλλάσσοντάς τον από τη ρετσινιά του ξοφλημένου Χόλιγουντιανού διάττοντα αστέρα! Με την ημερομηνία της πολυπόθητης πρεμιέρας του έργου του να πλησιάζει απειλητικά, ο πρωταγωνιστής της παράστασης του Ρίγκαν τραυματίζεται σοβαρά και χρήζει άμεσης αντικατάστασης. Κατόπιν παρότρυνσης της πρωταγωνίστριάς του, Λέσλι (Ναόμι Ουότς), και υπό τις πιέσεις του παραγωγού και κολλητού του φίλου, Τζακ (Ζακ Γαλιφιανάκης), ο Ρίγκαν, διστακτικά, αποφασίζει να προσλάβει τον Μάικ Σίνερ (Έντουαρντ Νόρτον) – έναν εντελώς ανεξέλεγκτο τύπο που υπόσχεται την έκρηξη στα εισιτήρια της παράστασης αλλά και την προσθήκη αποθεωτικών κριτικών. Καθώς λοιπόν ο Ρίγκαν προετοιμάζεται για την πολυαναμενόμενη πρεμιέρα, έχει παράλληλα να αντιμετωπίσει την κοπέλα του και συμπρωταγωνίστρια, Λόρα (Άντρια Ρίζμπορο), την προσφάτως απεξαρτημένη από τα ναρκωτικά κόρη και προσωπική του βοηθό, Σαμ (Έμα Στόουν), καθώς επίσης και την πρώην γυναίκα του, Σίλβια (Έιμι Ράιαν), η οποία εμφανίζεται συχνά πυκνά με την πρόθεση να τα ξαναβρεί με τον πανικόβλητο πρώην σύζυγό της.           

 

Δημοσίευση: 22 Ιαν. 2015, 04:51
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Knives Out - Στα μαχαίρια - 5 Δεκεμβρίου στους κινηματογράφους από τη Σπέντζος
Συντάκτης: 
Τίτλος:
Birdman or the unexpected virtue of ignorance (Birdman, ή η απρόσμενη αρετή της αφέλειας)
Είδος: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
119
Εταιρία διανομής: 
Release: 
22 Ιανουαρίου 2015
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Feelgood
54986
Spentzos
26000
Tulip
11298
Odeon
8400