Aνάμεσα σε δύο κόσμους

Aνάμεσα σε δύο κόσμους - κριτική ταινίας

Σύνοψη: Η αρθρογράφος Μάριαν με σκοπό να μαζέψει υλικό για το επόμενο βιβλίο της αναφορικά με την εργασιακή αβεβαιότητα μετακομίζει στην πόλη Καν της Γαλλίας όπου αποκρύπτει την ταυτότητά της και ξεκινά να εργάζεται ως καθαρίστρια. Μαζί με τις υπόλοιπες γυναίκες και τις οικογένειές τους, βιώνει τις δυσκολίες του επαγγέλματος και δημιουργεί δεσμούς αναπάντεχους.

Άποψη: Στο περίφημο βορειοδυτικό λιμάνι του Ουίστρεχαμ η ζωή είναι δύσκολη για τους υπαλλήλους καθαρισμού οι οποίοι αναλαμβάνουν να ετοιμάσουν μέσα σε λίγες ώρες το φέρι που κάνει καθημερινά το δρομολόγιο μέχρι απέναντι, στο Πόρτσμουθ. Η συνθήκη γοήτευσε προ δεκαετίας περίπου την Γαλλίδα δημοσιογράφο Φλορένς Ομπενά, η οποία και την χρησιμοποίησε στο best seller της “The Night Cleaner”, και η Ζιλιέτ Μπινός παιδεύτηκε ώστε να την πείσει να γυριστεί σε ταινία.

Ο σκηνοθέτης Εμμανουέλ Καρέρ (συγγραφέας και ο ίδιος) ανέλαβε να μεταφέρει αυτήν την πολιτική και κριτική ματιά στον κινηματογράφο με τον τρόπο που ο Κεν Λόουτς σχολίασε κάποτε με τα “I, Daniel Blake” και “Sorry We Missed You” την κρατική γραφειοκρατία και την εξαθλίωση που προσφέρουν οι πολυεθνικές.

Στο ήσυχο κοινωνικό του δράμα δεν υπάρχει η αστραφτερή Γαλλία που έχουμε συνηθίσει παρά η ανάστροφη όψη της. Η Ζιλιέτ Μπινός αγκαλιάζει μία πιο καθημερινή φυσιογνωμία (της πάει και αυτή πολύ) και ρίχνεται στην δουλειά για να βιώσει αυτήν την “οικονομική και εργασιακή ανισότητα” που όλο και αυξάνεται. Δεν αργεί να γίνει ένα με το σύστημα και να μάθει τους κανόνες της εργασίας που συμβαίνει όταν οι άλλοι δεν βλέπουν. Οι μη επαγγελματίες ηθοποιοί -πολύ δουλεμένοι ωστόσο- προσδίδουν ντοκιματερίστικη νότα η οποία βέβαια αναιρείται κάθε φορά που η Μάριαν αναφέρεται στην επινοημένη ιστορία που υιοθέτησε με σκοπό να αφομοιωθεί στην κοινότητα.

Το περιστατικό των καθαριστριών σίγουρα αποτελεί μόνο ένα δείγμα από τις αντιξοότητες πολλών επαγγελμάτων ανά την υφήλιο όμως δεν παύει να είναι μία πραγματικότητα που αξίζει να ειπωθεί, ακόμα και μέσα από μία τέτοια ιστορία. Εδώ, θα λέγαμε πως πρόκειται για μία κομψή μεταφορά ή μία αξιοπρεπή παρουσίαση ανθρώπων που ζουν κατά βάθος στο περιθώριο, και θα ήταν όλα αλήθεια.

Η Μπινός τραβάει ακόμα μία φορά την προσοχή μας με έναν ρόλο δυναμικό αλλά όχι έντονο, προσγειωμένο και σε ειλικρινή σύνδεση με τους υπόλοιπους ξεχωριστούς χαρακτήρες οι οποίοι λειτουργούν ως όχημα για την κατανόηση της επισφαλής ζωής τους.

Ωστόσο, καμία λύπηση δεν εκμαιεύεται από το κοινό και καμία επίκληση δεν γίνεται στο συναίσθημα του θεατή εκτός αν εξαιρέσουμε την στιγμή που οι μάσκες πέφτουν και η Μπινός παραδίνεται, μαζί με τις κοντινές συναδέλφισσες της, σε μία συγκινητική λήξη της συνεργασίας τους. Η ταινία μοναδικά ασκεί μία γοητεία, προϊόν μιας ρεαλιστικής κινηματογράφησης, που σε καλεί παράλληλα να αναλογιστείς επάνω στην θεματική του αλλά και να νοιαστείς για την ιστορία που εξελίσσεται.

Πρώτη δημοσίευση: 26 Μαΐου 2022, 04:06
Ενημέρωση: 2 Ιουνίου 2022, 00:36
Τίτλος:
Aνάμεσα σε δύο κόσμους (Ouistreham)
Είδος: 
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
106
Εταιρία διανομής: 
Release: 
26 Μαϊου 2022

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos