Anonymous

Όταν ο διάσημος θεατρικός συγγραφέας Έντουαρντ Ντε Βερ, 17ος Κόμης της Οξφόρδης, χάνει την εύνοια της Βασίλισσας Ελισάβετ εξαιτίας ενός ατυχούς περιστατικού, αποφασίζει να αντιδράσει παρασκηνιακά. Το φιλόδοξο σχέδιό του περιλαμβάνει και τη συμμετοχή ενός ταλαντούχου ηθοποιού με έφεση στο αλκοόλ και τις γυναίκες, ονόματι Γουίλιαμ Σαίξπηρ.
Anonymous

Θεωρία συνωμοσίας αλά Σαίξπηρ

Ποιος αλήθεια κρύβεται πίσω από το μεγαλειώδες έργο που φέρει τη βαρύτατη υπογραφή «Γουίλιαμ Σαίξπηρ»; Την απάντηση σε μια από τις πολυάριθμες και άκρως ενδιαφέρουσες θεωρίες συνωμοσίας γύρω από τον κορυφαίο ελισαβετιανό δραματουργό αναλαμβάνει να δώσει ο Ρόλαντ Έμεριχ (surprise!) της «Ημέρας ανεξαρτησίας». Ποιος να το φανταζόταν ότι ο μπλοκμπαστεράς σκηνοθέτης θα δήλωνε λάτρης του Σαίξπηρ;

Μάλιστα συγκεντρώνοντας ένα υπέρλαμπρο καστ, κοινής σαιξπηρικής αποδοχής, πετυχαίνει να προσδώσει στο φιλμ του κύρος και αυθεντικότητα, ενώ ποντάρει πολλά στο έξυπνο σενάριο του Τζον Ορλόφ, αφήνοντας στην άκρη εφέ και ανατινάξεις. Ο αμερικανός σεναριογράφος ακολουθεί τη σαιξπηρική δομή και αναπτύσσει μια προβληματική που παντρεύει κατάλληλα (αν και είναι κάπως μπερδεμένα τα πράγματα στην αρχή) τη κλασική ταινία εποχής με το μοντέρνο θέαμα. Στο τέλος μάλιστα, η επιβλητική παρουσία του αφηγητή Ντέρεκ Τζακόμπι, βάζει τα πράγματα στη σωστή τους θέση.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης (6/10)


 

Με ρυθμό και σεβασμό

Αν σου αρέσει ο Σέξπιρ είναι καλό να παραβλέψεις την ατάκα/ promotion της ταινίας και ίσως να αγνοήσεις ότι ο σκηνοθέτης είναι ένας κλασικός δημιουργός blockbuster. Δικαιολογημένα ή μη μπορεί να θεωρήσεις "τι δουλειά έχει η «Μέρα ανεξαρτησίας» και το «2012» με το Σεξπιρικό ζήτημα;".

Παρότι Γερμανός ο Έμεριχ,  φαίνεται πως έχει επηρεαστεί από την ψυχή της αμερικάνικης λογοτεχνίας (Μαρκ Τουεϊν) που έχει ασχοληθεί με το θέμα της πατρότητας των κειμένων που αποδίδονται στον Σέξπιρ. Φυσικά δεν ήταν ο μόνος που με όσα στοιχεία διέθετε οδηγούνταν στο συμπέρασμα πως ο Σέξπιρ δεν ήταν ο συγγραφέας των σημαντικών αυτών κειμένων και έτσι το Σεξπιρικό ζήτημα είναι πάντα ανοιχτό και προσφέρει πλήθος θεωριών.
 
Είναι ευχάριστο πως ο σκηνοθέτης εκτός από ένα ενδιαφέρον θέμα είχε και την ευχέρεια να δουλέψει πάνω σε ένα αξιοπρεπές και στρωτό σενάριο που τον οδήγησε με σταθερότητα σε ένα θέμα πολιτικής ίντριγκας, όπως τελικά προκύπτει. Το πρώτο μισό της ταινίας χωρίς να έχει ιδιαίτερη συνοχή – ίσως από αμηχανία του δημιουργού που δεν μπορούσε να βάλει ελικόπτερα να συντρίβονται πάνω στην κάμερα - παρακολουθείται αν μη τι άλλο ευχάριστα, προφανώς και χάρη στην άριστη παραγωγή αλλά και την υποκριτική ικανότητα των Βρετανών ηθοποιών που συμμετέχουν.
 
Το δεύτερο μέρος ενώνει καλύτερα τα κομμάτια του παζλ και απομακρύνεται από το θέμα της πατρότητας των κειμένων ενώ ασχολείται με την πολιτική στάση πίσω από τις επιλογές των ηρώων. Σε αυτή την διαδικασία ο σκηνοθέτης αποδεικνύει ότι ξέρει τι θέλει και πώς να το επιτύχει με ρυθμό και σεβασμό, χωρίς εύκολα κόλπα εντυπωσιασμού. Φυσικά ο Ρις Ίφανς αποδεικνύει ότι μπορεί να είναι πρωταγωνιστής ενώ ο βασικός γυναικείος ρόλος που στηρίζουν με την ερμηνεία τους η Βανέσα Ρεντγκρέϊβ και η Τζοέλι Ρίτσαρντσον (μητέρα και κόρη) αποδίδεται άριστα. Τελικά για blockbuster παραείναι καλό..
 
Γιάννης Τσάκαλος (7/10)
 

 

Πρώτη δημοσίευση: 17 Νοε. 2011, 04:00
Ενημέρωση: 20 Ιαν. 2012, 16:34
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τίτλος:
Anonymous (Ανώνυμος)
Είδος: 
Σκηνοθεσία: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
130
Εταιρία διανομής: 
Release: 
17

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tulip
19739
Feelgood
10351
Feelgood
5204
Feelgood
4809