Animal Kingdom

(9 / 10). Μετά το θάνατο της μητέρας του, ο δεκαεπτάχρονος Τζος μετακομίζει στους συγγενείς του με τους οποίους ποτέ δεν είχε πολλά πάρε δώσε: την γιαγιά Τζανίν και τους τρεις κακοποιούς γιους της, τους αδερφούς Κόντι.
Animal Kingdom

Αριστουργηματικός εσωτερικός τρόμος

Oκ, κορυφαία ταινία του 2011 –σύμφωνα με το πότε προβλήθηκε στην Ελλάδα- μέχρι τώρα (και μέχρι τον Δεκέμβριο) είναι και θα είναι το Black Swan. Το Animal Kingdom όμως, μπαίνει άνετα στην πρώτη πεντάδα και εξίσου άνετα το βλέπω να διατηρείται εκεί! Πραγματικά δυσκολεύομαι πολύ να πιστέψω ότι αυτή είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Μίτσοντ (που έγραψε και το σενάριο…), ξαδερφάκι του Σκορτσέζε και ας μη το γνωρίζει... Εκπληκτικός έλεγχος του υλικού του, εντυπωσιακή διεύθυνση των ηθοποιών και ένας υπνωτιστικός ρυθμός που σε καταβυθίζει στα άδυτα της ανθρώπινης αγριότητας (πολύ εύστοχος τίτλος το «Animal Kingdom») μεθώντας σε με μοναδικά πλάνα που δεν θες ποτέ να τελειώσουν. Με ενέργεια και όχι κινητικότητα από τους ηθοποιούς στις σεκάνς (ορισμένες από αυτές αξέχαστες) του, χτίζει αργά ένα μομέντουμ εσωτερικού τρόμου και απόγνωσης που σου καίει τα σωθικά (θυμίζοντας τα πρώτα φιλμ του Πολάνσκι), μαζί με σουρεάλ ενέσεις εσωτερικής φρίκης.

Το «Animal Kingdom» συχνά εκπλήσσει, ενίοτε σοκάρει, εν τέλει εντυπωσιάζει δίχως σε κανένα πλάνο να δείχνει ψεύτικο. Υποστηρίζεται επίσης από καταπληκτικές ερμηνείες, με την ανατριχιαστική γιαγιά «στρουμφίτα» Τζάκι Γουίβερ δικαιότατα να προτάθηκε για Όσκαρ β’ ρόλου και τον απίθανο Μπεν Μέντελσον στον ρόλο του μεγάλου αδελφού να προσωποποιεί με τρόπο στοιχειωτικό το κακό να ξεχωρίζουν και να τους σκέφτεσαι για αρκετές ώρες με το που θα πέσουν οι τίτλοι τέλους. Mια αυθεντική μέχρι το μεδούλι περιπέτεια που διατηρεί έναν low tune ρυθμό που μπαίνει στο πετσί δυο και δεν μεταβάλλεται μέχρι το φινάλε, έστω και αν ο ίδιος ο σκηνοθέτης υπονομεύει σε αρκετά σημεία τους χαρακτήρες του με αναπάντεχες δυσάρεστες εκπλήξεις. Κλείνει το μάτι στα κορυφαία αστυνομικά θρίλερ-δράματα της τελευταίας δεκαετίας και μας αφήνει να κατανοήσουμε, έτσι, αβίαστα, ότι ήδη στέκεται δίπλα τους…

Απόστολος Κίτσος (4,5/5)


Ερμηνευτικά τέρατα

Oι αρετές του Animal Kingdom ίσως δε πρέπει να αναζητηθούν στο επιδεικτικής σκληρότητας βραδυφλεγές σενάριο. Υπάρχει μάλιστα ένα σημαντικό για την εξέλιξη σημείο, κάπου στα μισά, που σαν να συναγωνίζεται την απόγνωση, τη στείρα αδικία και τη θλιβερότητα που έκαναν το Mystic River αντιπαθές σε κάποιους λίγα χρόνια πίσω. Οι ομοιότητες σταματούν κάπου εδώ, από τη στιγμή που έχουμε ένα από τα δυνατότερα ensemble casts των τελευταίων χρόνων και μια ερμηνεία που όχι μονάχα έχασε σκανδαλωδώς το δεύτερο γυναικείο Όσκαρ φέτος αλλά θα έπρεπε να προτείνεται στη μεγάλη κατηγορία και να το παίρνει για τα επόμενα τρία χρόνια.

Η Τζανίν “Σμέρφ” Κόντι της Τζάκι Ουίβερ, είναι ο ορισμός του larger than life κτήνους με βαθιά αισθήματα που θα κάνει τα πάντα να κρατήσει όρθια κοντά της τα "ζωντανά", μέσα στο μαντρί. Είναι ένας ρόλος που πρωτίστως κατανοήθηκε, αγαπήθηκε και εμψυχώθηκε σε κάτι το ανεπανάληπτο που πρέπει να ειδωθεί για να γίνει πιστευτό. Από πολύ κοντά και το έτερο τέρας του Μπεν Μέντελσον και ο μονίμος έξοχος Γκάι Πιρς απομακρύνουν ορθώς το κέντρο βάρους από τη δράση στη σύνθετη μελέτη χαρακτήρων, όπου το ένστικτο επιβίωσης και συντροφικότητας είναι ικανό να κάνει στη μπάντα τα μεγαλύτερα εγκλήματα.

Παναγιώτης Ευσταθιάδης (4/5)


Φιλμ-υπόδειγμα

Το αυστραλέζικο φιλμ αν και βασίζεται σε μια ιστορία που παραλλαγές της έχουμε ξαναδεί, σε βοηθάει να ενταχθείς άμεσα χάρη στο λυτό και περιεκτικό σενάριο που οδηγεί με σωστό ρυθμό προς την δικαιοσύνη του ενός. Ο πρωταγωνιστής βυθισμένος και χαμένος από μια απώλεια που απεικονίζεται με τον πλέον στεγνό τρόπο, συντονισμένη απόλυτα με την σύγχρονη ανθρώπινη αγριότητα, απευθύνεται στο πιο λάθος άτομο – απλά είναι ένας 17χρονος που καλεί την γιαγιά του για βοήθεια. Όμως η στέγη που του προσφέρει είναι μια ζούγκλα που τον φέρνει σε λάθος χρόνο, ακόμα πιο κοντά στην τραγικότητα της ύπαρξης του. Σαν ήρωας του Ντίρενματ, σιωπηλά προσπαθεί να ξεμπλέξει από μια οικογένεια εγκληματιών που έχει για ουσιαστικό αρχηγό της τη μάνα των μελών της.

Αληθινοί χαρακτήρες, καλές έως και εξαιρετικές ερμηνείες (στο ρόλο της γιαγιάς/ μάνας η Τζάκι Γουϊβερ γαζώνει) και προσεγμένη σκηνοθεσία σε καθηλώνουν. Με περίσσια τέχνη ο δημιουργός της δείχνει την κατάσταση όλων των μελών της οικογένειας αλλά και του διώκτη της, κρατώντας τη σωστή απόσταση που σε βοηθά να βλέπεις καθαρά και χωρίς συναισθηματισμούς ένα βίαιο φιλμ που περιέχει ελάχιστη ορατή βία. Χωρίς φανφάρες και ηθικολογία η συγκεκριμένη ταινία είναι υπόδειγμα για το είδος της και δικαίως διακρίθηκε σε ένα από τα σημαντικότερα φεστιβάλ του πλανήτη όπως το SUNDANCE.

Γιάννης Τσάκαλος (4/5)


 

Δημοσίευση: 30 Ιουνίου 2011, 12:12
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τίτλος:
Animal Kingdom (To χρίσμα)
Είδος: 
Σκηνοθεσία: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
112
Εταιρία διανομής: 
Release: 
30 Ιουνίου
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Village
20546
Feelgood
17474
Seven
13000
Odeon
9592