Τόνι Κέι: "Μισώ οτιδήποτε δε μοιάζει αυθεντικό!"

Δημοσίευση: 28 Μαρτίου 2013, 16:44

Ο Τόνι Κέι γεννήθηκε το 1952 στο Λονδίνο και είναι σκηνοθέτης, τραγουδιστής, τραγουδοποιός και ζωγράφος. Έχει σκηνοθετήσει πολλά μουσικά κλιπ, πριν κάνει το κινηματογραφικό του ντεμπούτο το 1998 με το "American History X". Στη συνέχεια σκηνοθέτησε ντοκιμαντέρ, μεταξύ των οποίων και το «Lake Of Fire», προτεινόμενο για Όσκαρ. Φέτος επιστρέφει με τα "Μαθήματα Ζωής (Detachment)", το οποίο ήδη προβάλλεται στους ελληνικούς κινηματογράφους και είναι εξαιρετικό. Η συνέντευξή του είναι από τα production notes της ταινίας.

Πώς θα περιγράφατε αυτή την ταινία;

Είναι μια ιστορία ενός άντρα που υποφέρει και προσπαθεί να κρυφτεί από τα αληθινά προβλήματα της ύπαρξής του με το να χάνεται στις φωνές του μυαλού του, τις φωνές της ηθικής του, τις φωνές του θεού και του διαβόλου. Βρίσκεται σε μια διαρκή φυγή από την αλήθεια και καλύπτεται από ένα τεράστιο μαύρο πέπλο που δεν τον αφήνει να δει καθαρά. Το πέπλο αυτό είναι το εγώ του.

Ποιο στοιχείο της ιστορίας σας έκανε να θέλετε να γυρίσετε αυτή την ταινία;

Ενδιαφέρομαι κυρίως για τα κοινωνικά θέματα. Το «Μαθήματα Ζωής» κοιτάζει κατάματα και διερευνά την εκπαίδευση. Η ταινία «Μαθήματα Αμερικανικής Ιστορίας» ασχολείται με το ζήτημα του ρατσισμού• το «Lake Of Fire» μιλάει για τις εκτρώσεις, ενώ η τέταρτη ταινία μου, το «Black Water Transit» αναφέρεται στο περιβάλλον και την προστασία του. Μου αρέσουν τα μεγάλα, ηθικά ζητήματα, και θέλω να κάνω ταινίες που δεν έχουν μοναδικό στόχο την ψυχαγωγία. 

Η ταινία έχει ένα ξεχωριστό και στιλιζαρισμένο ύφος. Ποια ήταν η προσέγγισή σας, όσο την ετοιμάζατε;

Δεν νομίζω ότι η δουλειά μου είναι στιλιζαρισμένη, παρ’ όλ’ αυτά πολλοί άνθρωποι νομίζουν ότι η κινηματογράφησή μου έχει ένα ξεχωριστό ύφος. Εγώ απλώς προσπαθώ να κάνω τα πράγματα να μοιάζουν αληθινά. Προσπαθώ να δημιουργώ καταστάσεις που έχουν άποψη και αλήθεια, και να συλλάβω συναισθήματα που είναι πραγματικά. Μισώ την υποκριτική και μισώ οτιδήποτε δεν μοιάζει αυθεντικό. Οι άνθρωποι κλαίνε, θυμώνουν, ψιθυρίζουν, οι άνθρωποι αγαπούν και μισούν. Εγώ το μόνο που δοκιμάζω είναι να βάλω ένα μικροσκόπιο, ένα τηλεσκόπιο και ένα ραντάρ για να εξερευνήσω το πνευματικό και ηθικό ποιόν του κάθε ανθρώπου που στέκεται μπροστά στην κάμερα και το μικρόφωνό μου.

Η διανομή των ρόλων περιλαμβάνει τόσο γνωστούς ηθοποιούς, όσο και νέα πρόσωπα. Πώς κάνατε το καστ της ταινίας;

Το κάστινγκ της ταινίας ξεκίνησε με τον ρόλο της Έρικα, της νεαρής πόρνης. Η Έρικα είναι μια έφηβη που το έχει σκάσει από το σπίτι και αποτελεί το κεντρικό σημείο για μένα στην ιστορία. Παράλληλα, είχα για πολύ καιρό στο μυαλό μου την κόρη μου, Μπέτι (σ.σ. Κέι) για το ρόλο της Μέρεντιθ, μιας μαθήτριας που πλήττεται από τον περίγυρό της. Η κόρη μου δε μοιάζει καθόλου σαν χαρακτήρας με την Μέρεντιθ γιατί είναι δυνατή κι αποφασισμένη σε οτιδήποτε κάνει στη ζωή της, αλλά πέρασε δύσκολα γιατί εγώ άφησα την οικογένειά μου όταν εκείνη ήταν ακόμη μικρή. Ήμουν πολύ εγωιστής και η Μπέτι, που ήταν 5 χρονών, υπέφερε πολύ - πιστεύω μάλιστα ότι αυτό βγαίνει προς τα έξω στην ερμηνεία της ως Μέρεντιθ. Στην πραγματικότητα δεν ήξερα αν θα μπορούσα να δώσω έναν πρωταγωνιστικό ρόλο στην κόρη μου, νόμιζα ότι μπορεί να με κατηγορούσαν για νεποτισμό. Η αλήθεια όμως είναι ότι στο δοκιμαστικό ήταν καταπληκτική, ιδανική θα έλεγα για το χαρακτήρα αυτό: κλαίω κάθε φορά που βλέπω τις σκηνές της.  Επίσης έχω μια συγκεκριμένη αντίληψη γύρω από τους τύπους των χαρακτήρων, μου αρέσουν οι αντιθετικοί τύποι: σκουρόχρωμοι απέναντι σε ανοιχτόχρωμους, ιδιοσυγκρασίες συγκρατημένες απέναντι σε ανεξέλεγκτες, καστανά μαλλιά σε μαύρα. Η Σάμι Γκέιλ που παίζει την Έρικα έχει ανοιχτά καστανά μαλλιά που για μένα σημαίνει έναν εξωστρεφή χαρακτήρα, μια απειθάρχητη συμπεριφορά (ή τουλάχιστον αυτό θεώρησα ότι μπορούσε να ερμηνεύσει). Έτσι έψαξα έναν Χένρι Μπαρθς με μαύρα μαλλιά, έναν συγκρατημένο, ήρεμο τύπο – και τον βρήκα στον Άντριεν Μπρόντι. Έπειτα τον έκανα να ξεφύγει από αυτό τον τύπο: τον έβαλα να φωνάζει και να πετάει καρέκλες γύρω του, να παθαίνει νευρικό κλονισμό και μετά να επανέρχεται, να συγκεντρώνεται, να ανακτά τον έλεγχο, και στο τέλος να γίνεται «πατέρας».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos