Έλενα Ανάγια: «Ο Πέδρο είναι μοναδικός... Είναι Θεός!»

Δημοσίευση: 27 Οκτ. 2011, 00:48

Η νέα πρωταγωνίστρια του Πέδρο Αλμοδόβαρ γνώριζε από παλιότερα τον «μαέστο» και ήταν σχεδόν βέβαιη ότι δεν θα της πρότεινε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία «Ταραντούλα» (αυτός ήταν ο τίτλος του βιβλίου πάνω στο οποίο βασίστηκε ο Ισπανός δημιουργός για να δημιουργήσει το σενάριο του «το δέρμα που κατοικώ»).

Συναντηθήκαμε στο Τορόντο λίγο πριν την πρώτη επίσημη προβολή της ταινίας που ξάφνιασε στο προηγούμενο φεστιβάλ των Καννών. Ήταν ιδιαίτερα μικροκαμωμένη, μακριά από την εικόνα της sexy ισπανίδας που γνωρίσαμε μέσω των ταινιών του Χούλιο Μεδέμ. Με πολύ καλά Αγγλικά και εμφανώς βελτιωμένη προφορά από τα πρώτα της βήματα στο Χόλιγουντ (8 χρόνια πριν), ήταν ιδιαίτερα επικοινωνιακή αλλά και φοβισμένη.

Συνέντευξη στον Αλέξανδρο Ρωμανό Λιζάρδο

-Διαβάζοντας την ιστορία της ταινίας πριν δω την ταινία, προετοιμαζόμουν ή για μεγάλο φιάσκο ή για αριστούργημα.

-Και που κατέληξες;

-Είναι η καλύτερη ταινία του Αλμοδόβαρ μετά το «Μίλα της»…

-Εμένα μου αρέσουν όλες οι ταινίες του, και το «Volver» και οι «Ραγισμένες Αγκαλιές»…

-Εμένα λιγότερο. «Το δέρμα που κατοικώ» με έκανε να αισθάνομαι ανασφάλεια και να μην ξέρω που πρέπει να γελάσω και που όχι, κάτι που δεν έκαναν οι δύο προηγούμενες.

-Ο Πέδρο είναι μοναδικός, είναι δημιουργός, είναι «Θεός». Κάθε τι που κάνει το βρίσκω ξεχωριστό και θα ήθελα να συνεργάζομαι ασταμάτητα μαζί του.

-Η εμπιστοσύνη σου λοιπόν στον Πέδρο σε οδήγησε να δεχτείς τον ρόλο;

-Το σενάριο είναι αριστοτεχνικά γραμμένο αλλά αν δεν το σκηνοθετούσε ο Πέδρο θα φοβόμουν να πάρω το ρίσκο.

-Τι το ξεχωριστό έχει ο Πέδρο που δεν έχουν οι άλλοι;

-Ξέρει τις δυνατότητες σου και σε οδηγεί στην επιτυχία χωρίς ούτε μια ανασφάλεια για αυτό που θέλει να επιτύχει. Έχει μια τόλμη, μια ζωτικότητα που δεν έχουν οι νεότεροι και μια πείρα και ένα ένστικτο που δεν έχουν ακόμα πιο πεπειραμένοι.

-Πως κρίνεις την εμμονή του να κάνει ταινίες στην Ισπανία και στην ισπανική γλώσσα ενώ έχω άπειρες προτάσεις να κάνει ταινίες εκτός της χώρας του;

-Θα απαντήσω από τη δική μου οπτική: Εγώ τα πρώτα χρόνια που δοκίμασα τις ικανότητες μου στα Αγγλικά και το Χόλυγουντ είδα τις δυσκολίες μου να έχω άνεση σε ένα ξένο τόπο. Σε μια άλλη γλώσσα, σε μια ξένη χώρα, δύσκολα είσαι ο εαυτός σου. Η χώρα και οι συναναστροφές σου χτίζουν την προσωπικότητα σου. Ο Πέδρο μεταξύ άλλων δεν έχει και την ανάγκη να κάνει ταινίες στο εξωτερικό. Οι ταινίες μιλάνε τη γλώσσα του, έχουν την προσωπικότητα του και μπορείς να τις αναγνωρίσεις μεταξύ χιλιάδων άλλων.

-Ο Αντόνιο Μπαντέρας επέστρεψε μετά από πολλά χρόνια σε ταινία του Πέδρο… Για ποιο λόγο πιστεύεις ότι «έσπασε» αυτή η ψυχρότητα που είχαν τόσα χρόνια;

-Δε νομίζω ότι είχαν ψυχρότητα, από αυτά που ξέρω πάντα μιλούσαν και κράταγαν επαφή. Είναι ευτυχής συγκυρία για εμένα που βρίσκομαι με Πέδρο και Αντόνιο σε μια προσωποκεντρική ταινία. Είμαι τυχερή που είχα τη Μαρίζα Παρέδες που πραγματικά μου συμπεριφερόταν σα να είμαι μητέρα μου. Αισθανόμουν το χαμένο μέλος σε μια οικογένεια που με υποδέχτηκαν σαν την χαμένη κόρη. Αυτό που συνδέει τα μέλη της Αλμοδοβαρικής οικογένειας είναι πως «η οικογένεια μας είναι κάτι που τιμάμε».

-Τον ρόλο σου αρχικά ήταν να υποδυθεί η Πενέλοπε Κρουθ. Αισθάνεσαι λοιπόν η επόμενη «Πενέλοπε» που θα σε αναδείξει ο Πέδρο;

-(φανερά ενοχλημένη) Να αφήσουμε μακριά από την κουβέντα την Πενέλοπε. Είναι υπέροχη και μοναδική. Εγώ δεν ήρθα για να πάρω τη θέση της…

-Η ταινία περιγράφει τις συνέπειες της ματαιοδοξίας αναφορικά με τις υπερβάσεις της πλαστικής χειρουργικής και τον ρόλο του ανθρώπου όταν θέλει να το παίξει μικρός θεός… Είναι εύκολο να αποφύγεις τη ματαιοδοξία;

-Δεν αισθάνομαι ματαιόδοξη και ελπίζω να μην γίνω. Δεν θέλω να ζήσω τα δεινά που συνεπάγεται η ματαιοδοξία.

-Υπήρξες μούσα όχι μόνο του Πέδρο Αλμοδόβαρ αλλά και του Χούλιο Μεδέμ. Πως νοιώθει μια ηθοποιός που ξέρει ότι εμπνέει σκηνοθέτες;

-Σε καμία περίπτωση δεν αισθάνομαι μούσα. Αν το θεωρούν οι δύο τους είναι μεγάλη μου τιμή αλλά δεν μπορώ να με αποκαλέσω μούσα.

-Με αρκετή καθυστέρηση θα σε δούμε στην Ελλάδα στην ταινία «Δωμάτιο στη Ρώμη». Θα ήθελες να μοιραστείς τις μνήμες σου από την ταινία;

-Μετά από 2 χρόνια που έχουν περάσει έχω να πω ότι είναι μια ταινία για την οποία είμαι πολύ περήφανη!

-Η γύμνια δεν σε ενόχλησε;

-Όχι… ήταν απαραίτητη. Αν φόραγα ρούχα στην ταινία, τότε θα αισθανόμουν γυμνή!

Mε ή χωρίς τα ρούχα του βασιλιά, η Έλενα Ανάγια είναι εν δυνάμη μούσα για όλους εμάς που την παρακολουθούμε από τις μεγάλες -ή και μικρές- οθόνες!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos