«Django Unchained»: Ο Tarantino μονολογεί για Κορμπούτσι, σπαγγέτι, βία και σουρεαλισμό.

Δημοσίευση: 28 Σεπτεμβρίου 2012, 13:18

Τα μικρά παιδιά περιμένουν το δώρο του Άη Βασίλη την Πρωτοχρονιά κάθε χρόνο (αν και φέτος με τέτοια κρίση και λεφτά να μην υπάρχουν ούτε για δείγμα, σκούρα τα βλέπω τα πράγματα...). Ο «γεναιόδωρος» όμως Quentin Tarantino, ως άλλος Άγιος Βασίλης μας ετοιμάζει ένα δώρο ανήμερα τα Χριστούγεννα και συγκεκριμένα την κυκλοφορία του πολυαναμενόμενου «Django Unchained» (ο Τζάνγκο ο λέφτερος).

Ως γνωστόν, πρόκειται για το στόρυ του σκλάβου Django (Jamie Foxx) που προσπαθεί να σώσει τη γυναίκα του (Kerry Washington) από τη φυτεία του μεγαλογαιοκτήμονα Di Caprio. O Quentin, σε άρθρο στους New York Times μιλά για τις μεγαλύτερες επιρροές του (κλασσικά, τα Ιταλικά σπαγγέτι γουέστερν και δή του Ιταλού Sergio Corbucci και κυρίως το «Django»).

"Κάθε σκηνοθέτης του είδους Western που είχε να πεί κάτι, δημιουργούσε τη δική του εκδοχή της δύσης: ο Anthony Mann δημιούργησε μια δύση που είχε χώρο για τους χαρακτήρες που υποδύθηκαν οι Jimmy Stewart και Gary Cooper. O Sam Peckinpah είχε τη δική του δύση. Και ο Sergio Leone ομοίως".

"Το ίδιο έκανε και ο Sergio Corbucci, αλλά η δικη του Δύση αποτέλεσε το πιο βίαιο, σουρρεαλιστικό και ανελέητο τοπίο που έκανε ποτέ σκηνοθέτης σ΄ολόκληρη την ιστορία του είδους. Οι χαρακτήρες του περιφέρονται σε μια βάναυση και σαδιστική δύση. Οι ήρωες του Corbucci στην πραγματικότητα δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ‘ήρωες’. Σε ένα γουέστερν κάποιου άλλου σκηνοθέτη, θα ήταν οι κακοί της υπόθεσης. Επιπλέον, όσο περνούσε ο καιρός, ο Corbucci «αποχρωμάτιζε» το ρόλο του ήρωα. Σε μια ταινία που έκανε, τους «Hellbenders» δεν υπάρχει ήρωας. Υπάρχουν οι κακοί και τα θύματα, αυτό. Στο «Il Grande Silenzio» ο Klaus Kinski παίζει έναν διαβολικό κυνηγό επικηρυγμένων. Δεν είμαι οπαδός του Kinski, αλλά είναι εκπληκτικός σε αυτή την ταινία, είναι σίγουρα η καλύτερη περφόρμανς του σε Western".

"Ο ήρωας του «Il Grande Silenzio» είναι ο Jean-Louis Trintignant, που παίζει έναν μουγγό. Με το να στερεί τη φωνή του ήρωά του, ο Corbucci τον υποβαθμίζει στο τίποτα. Και το «Il Grande Silenzio» έχει ένα από τα πιο μηδενιστικά τέλη, σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο γουέστερν. Ο Trintignant βγαίνει για να αντιμετωπίσει τους κακούς και σκοτώνεται. Οι κακοί κερδίζουν, δολοφονούν οποιονδήποτε άλλο υπάρχει στην πόλη, φεύγουν μακρυά και αυτό είναι το τέλος της ταινίας.Είναι σοκαριστικό για την εποχή του".

"Μια ταινία όπως το «Day of the Outlaw» του Andre de Toth, όσο διάσημη κι αν είναι για τη ζοφερότητα και την τραχύτητά της, στην πράξη δεν είναι παρά.. μιούζικαλ σε σχέση με το «Il Grande Silenzio». Το «Silenzio» διαδραματίζεται στο χιόνι. Μου άρεσε η δράση στο χιόνι τόσο πολύ, όπου στο «Django Unchained» υπάρχει ένα μεγάλος μέρος στο μέσο της ταινίας όπου η δράση διαδραματίζεται σε χιόνι. Ο Corbucci πραγματευόταν το θέμα του ρατσισμού συνεχώς. Στο «Django» οι κακοί δεν είναι η Κού Κλούξ Κλαν, αλλά ένα σουρρεαλιστικό υποκατάστατό τους. Σκοτώνουν Μεξικανούς, ενώ αποτελούν μια μυστική οργάνωση που φορά κόκκινες κουκούλες. Η ουσία έγκειται στο ρατσισμό απέναντι στο Μεξικανικό λαό αυτής της πόλης".

"Στο «Navajo Joe», οι κυνηγοί κρανίων που σκοτώνουν τους Ινδιάνους για κρανία τους είναι τόσο άγριοι όσο η οικογένεια Manson. Είναι μια από τις μεγαλύτερες ταινίες εκδίκησης όλων των εποχών: ο Burt Reynolds ως ο χαρακτήρας του Navajo Joe είναι ένας επιθετικός άνθρωπος-ανεμοστρόβιλος. Ο τρόπος που χρησιμοποιεί το μαχαίρι του και ορμά στους κακοποιούς τρέχοντας και πέφτοντας από τα βράχια και το χώμα είναι μαγευτική. Άκουσα πως παραλίγο να σπάσει το λαιμό του όταν έκανε την ταινία, και αυτό φαίνεται. Πριν κυκλοφορήσει το «The Wild Bunch», το «Navajo Joe» ήταν η πιο βίαιη ταινία που έφερε ποτέ το λογότυπο του Χόλυγουντ".

"Καθώς επεξεργαζόμουν ένα δοκίμιο σχετικά με τον τρόπο που λειτουργούσαν τα πρότυπα του Corbucci, άρχισα να σκέφτομαι ότι δεν ξέρω αν πραγματικά ο Corbucci σκεφτόταν τίποτα από όλα αυτά όταν έκανε τις συγκεκριμένες ταινίες. Ξέρω όντως ότι τα σκέφτομαι εγώ τώρα. Και εάν έκανα ένα γουέστερν, θα μπορούσα να τα εκμεταλλευτώ στην πράξη. Όταν έπιασα την πένα για να γράψω το σενάριο, σκέφτηκα τί θα μπορούσε να ωθήσει τους χαρακτήρες στα άκρα τους. Νόμιζα ότι το πιο κοντινό ισοδύναμο στα βάναυσα τοπία του Corbucci θα μπορούσε να είναι ο προπολεμικός Νότος. Όταν έμαθα τους κανόνες και την πρακτική της δουλείας, ήταν το πιο βίαιο πράγμα θα μπορούσα να κάνω. Και παράλογο και παράδοξο ταυτόχτονα. Δε μπορείς να πιστέψεις ότι συμβαίνει, κάτι το οποίο είναι η φύση του αληθινού σουρεαλισμού..."

Απόδοση: Ειρήνη Κατσαρά

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos