Φεστιβάλ Δράμας 2022: Γράφουμε για το Εθνικό Διαγωνιστικό - Μέρος 2ο

Δημοσίευση: 11 Σεπτεμβρίου 2022, 11:52
Συντάκτης:

Το 45ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας είναι γεγονός και πλέον οδεύει στο τέλος του, καθώς ολοκληρώνεται στις 11 Σεπτεμβρίου, έπειτα από μια εβδομάδα. Διαθέσιμο και online, για να μπορέσει κανείς να απολαύσει από το σπίτι του τις ταινίες μικρού μήκους που συμμετείχαν στο Εθνικό και Διεθνές Διαγωνιστικό, αλλά και σπουδαστικές ταινίες. Παρακολουθήσαμε πέντε από αυτές, το 11: 20 π.μ., το Fault, την Κούρσα, τις Αναμνήσεις μιας Εφηβικής Καταιγίδας και το ΕΝΟΜΕΝΑ με προβληματισμούς και καταστάσεις που αφορούν απόλυτα το σήμερα, μέσα από διαφορετική κινηματογραφική γλώσσα η κάθε ταινία. Από 13 έως 18 λεπτά, οι συγκεκριμένες ταινίες μπόρεσαν να αποδώσουν μια ολόκληρη ιστορία και να προβληματίσουν πάνω στο μήνυμα που θέλησαν, επιτυχώς σε μεγάλο βαθμό, να περάσουν. Μυστήριο και ανατροπή στις προσδοκίες του κοινού ενώνει το 11:20 π.μ., το Fault και την Κούρσα, ενώ πειραματισμός και εφηβεία τις Αναμνήσεις μιας Εφηβικής Καταιγίδας με το ΕΝΟΜΕΝΑ.

<a href="/nea/festival-dramas-perimenei-tin-tainia-soy/69271">Το Φεστιβάλ Δράμας περιμένει την ταινία σου</a>ΣΧΕΤΙΚΑΤο Φεστιβάλ Δράμας περιμένει την ταινία σου

ΕΝΟΜΕΝΑ της Φαίδρας Βόκαλη

Δύο έφηβα κορίτσια, που πηγαίνουν στο ίδιο σχολείο αλλά προέρχονται από διαφορετικούς κόσμους, γνωρίζονται σε μια σχολική εκδρομή στο ενυδρείο και ανακαλύπτουν ότι αυτά που τις ενώνουν είναι περισσότερα από όσα τις χωρίζουν. Μια queer αλληγορία με ιδιαίτερη και αρκετά πειραματική σκηνοθετική προσέγγιση που μιλάει ευαίσθητα και ειλικρινά, σε ένα φανερά πρωτόλειο ύφος, για τον εφηβικό έρωτα αλλά και την ανακάλυψη του εαυτού, του τι είμαστε και τι μας ενώνει, πέραν των κοινωνικών έμφυλων και σεξουαλικών στερεοτύπων. Μια σχολική εκδρομή γίνεται η αφορμή για να γνωριστούν και να διαπιστώσουν πράγματα για τον εαυτό τους μέσα από τον άλλο άνθρωπο. Δύο όμορφες και γεμάτες συστολή αλλά και παθιασμένα συναισθήματα ερμηνείες, τονίζουν ακόμα πιο έντονα αυτό το νεανικό και άναρχο αέρα της ταινίας.

11:20 π.μ. του Δημήτρη Νάκου

Η Όλγα, μια οικιακή βοηθός με καταγωγή από την Αλβανία, θα βρεθεί σε ένα από τα σπίτια, στα οποία εργάζεται, στην σωστή στιγμή, ή μήπως στην λάθος; Η σκηνή του Ηλία του 16ου με την υπηρέτρια που κατηγορείται για κλοπή μεταφέρεται στο σήμερα σε ένα πιο δραματικό και πιο κοινωνικά αιχμηρό υπόβαθρο, θέλοντας ταυτόχρονα να καταδείξει τα κοινωνικά και φυλετικά στερεότυπα αλλά και την πενιχρή οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκονται άνθρωποι από άλλες χώρες. Ένας άντρας της διπλανής πόρτας μετατρέπεται σε έναν ρατσιστή που κατηγορεί την Αλβανίδα για κλοπή μόνο και μόνο λόγω της καταγωγής της ή μια κατά τα φαινόμενα αθώα, φτωχή και τίμια κοπέλα προσποιείται κάτι που δεν είναι; Τα όρια θολώνουν με μεγάλη επιτυχία με την Μαρία Καλλιμάνη να καθηλώνει στον ρόλο της.

Fault της Κατερίνας Παπαναστασάτου

Ο Γιωργής κατεβαίνει στην Αθήνα παραμονές της δίκης της εγγονής του και κάνει ό,τι μπορεί για να την βοηθήσει ώστε να εξιλεωθεί ο ίδιος για όσα της είχε κάνει στο παρελθόν. Ο σπουδαίος θεατρικός ηθοποιός Δημήτρης Καταλειφός στον ρόλο ενός παππού που θέλει να προστατεύσει με κάθε κόστος και κάθε τίμημα την εγγονή του. Μήπως τους χωρίζουν πολλά περισσότερα από όσα τους ενώνουν με αποτέλεσμα η προστασία να μην είναι προστασία αλλά ένα ύστατο συγγνώμη ή απέλπιδα προσπάθεια επανασύνδεσης; Ένα σινεμά κλειστό, αρκετά θεατρικό ως προς την δομή του αλλά και φρέσκο, μιλώντας για τις σχέσεις των νέων παιδιών με συγγενείς που δεν στάθηκαν στο ύψος της ιδιότητάς τους. Κοινωνικός προβληματισμός και μυστήριο ως προς την σχέση των δύο ανθρώπων οι βάσεις της εν λόγω ιστορίας.

Η Κούρσα του Γιώργου Λεοντακιανάκου

Ο Φρίξος, ένας κυκλοθυμικός ταξιτζής, βιάζεται να πάει να δει έναν αγώνα ποδοσφαίρου. Δεν θα πάει ούτε στην μάνα του αν και της το είχε υποσχεθεί. Το ταξίδι στον χρόνο που θα κάνει με την 90χρονη κυρία Έλλη όμως, θα τον πείσει να αναδιατάξει τις προτεραιότητές του. Δύο σπουδαίοι ηθοποιοί, η Έφη Παπαθεοδώρου και ο Μάκης Παπαδημητρίου υποδύονται τους σύγχρονους Φρίξο και Έλλη. Ένα νυχτερινό road trip σε ταξί, σαν εκείνο που έκανε και ο Jim Jarmusch στο Night on Earth (1991) με σκοπό την μεταστροφή του κεντρικού χαρακτήρα και την συνειδητοποίηση του τι αξίζει σε αυτή την ζωή και τι όχι. Η γηραιά κυρία έχει τον ταξιτζή-σοφέρ της για συντροφιά εκείνο το βράδυ πριν πάει εκεί που έχει κανονίσει, ώστε να περάσει όμορφα και νοσταλγικά, αναπολώντας στους δρόμους του κέντρου της Αθήνας, την παλαιά Αθήνα. Ο ταξιτζής μέσω εκείνης θα έρθει εγγύτερα με τον εαυτό του και τους δικούς του ανθρώπους, καθώς είναι κρίμα να διαπιστώνεις ότι οι άνθρωποι της ζωής σου μετατρέπονται σε περαστικούς, όπως οι πελάτες του ταξί σου. Δύο μελαγχολικές και ρεαλιστικές ερμηνείες σε μια απλή και τρυφερή ιστορία.

Αναμνήσεις μιας Εφηβικής Καταιγίδας της Σοφίας Γεωργοβασίλη

Η Άννα συνοδεύεται στο σχολείο από την μητέρα της, λίγο πριν ξεσπάσει ένας κυκλώνας πάνω από την  πόλη. Το κορίτσι το σκάει από το σχολείο και με την βοήθεια του φίλου της βρίσκονται σε ένα νοσοκομείο. Εκεί η Άννα θα αντιμετωπίσει το γεγονός που θα την συνοδεύσει από την εφηβική στην ενήλικη ζωή της. Μια πειραματική αλληγορία της εφηβείας και των τραυματικών βιωμάτων της, που μετατρέπονται σε ένα ενορατικού ύφους και τύπου κεντροευρωπαϊκού κινηματογράφου επεξεργασίας παραμύθι. Μέσα από την φύση και των φυσικών της φαινομένων, τονίζεται και αναδεικνύεται ο ανθρώπινος ψυχισμός και η ανθρώπινη αντίδραση. Όπως στο Petite Maman της Σελίν Σιαμά, το παιδικό βίωμα της απώλειας και η σχέση με τους γονείς, μετουσιώνεται σε ένα παραμυθένιο παιχνίδι με την φύση και τον άλλο μας εαυτό, έτσι και στις αναμνήσεις η καταιγίδα και ο κυκλώνας είναι η αρχή για την μετάβαση προς μια νέα ζωή, ωριμότερη και σοφότερη.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
1 ημέρα

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos