Οι Κάννες έχουν τις καλύτερες ταινίες και το χειρότερο box-office

Δημοσίευση: 18 Απριλίου 2022, 15:53
Συντάκτης:

Το Φεστιβάλ των Καννών 2022 επιστρέφει στην κανονικότητα, έπειτα από την ακύρωση του Φεστιβάλ του 2020 και την μετατόπιση του Φεστιβάλ τον Ιούλιο αντί του παραδοσιακού Μαΐου για το 2021. Πέρσι νικήτρια αναδείχθηκε η Julia Ducournau για το προβοκατόρικο Titane και γενικότερα είχε ένα εξαιρετικό πρόγραμμα γεμάτο από καλές ταινίες που όμως απέτυχαν οι περισσότερες στο box office, ιδίως το αμερικάνικο, που φάνηκε να τις αγνόησε. Αυτό οφείλεται αφενός στον Covid και τους περιορισμούς, αφετέρου την αλλαγή ημερομηνίας για Ιούλιο που έκανε κάποιους διανομείς να μην τις πάρουν επειδή είχε περάσει πλέον πολύς καιρός, αν σκεφτεί κανείς ότι κάποιες ήταν να παιχτούν στο Φεστιβάλ του 2020 και περίμεναν να γίνει το Φεστιβάλ του 2021 για να προβληθούν εκεί.

<a href="/nea/kioyka-prin-telos-toy-kalokairioy-toy-kosti-haramoyntani-stis-kannes/69776">«Κιούκα Πριν το Τέλος του Καλοκαιριού» του Κωστή Χαραμουντάνη στις Κάννες</a>ΣΧΕΤΙΚΑ«Κιούκα Πριν το Τέλος του Καλοκαιριού» του Κωστή Χαραμουντάνη στις Κάννες

Πέρα από το Titane, ας θυμηθούμε ότι στο διαγωνιστικό ήταν το εξαιρετικό Drive My Car που κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης διεθνούς ταινίας και εν γένει έλαβε διθυραμβικές κριτικές, ενώ στις λίστες με τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς, πολλές ήταν από τις Κάννες: οι τέσσερις από τις πρώτες έξι θέσεις των top ταινιών του IndieWire, οι τέσσερις από τις top πέντε του Sight and Sound και οι έξι από το top 10 των βαρυσήμαντων Cahiers du Cinema. Λόγω των πολύ καλών κριτικών οι περισσότερες εν τέλει κατάφεραν να βρουν διανομείς και στην Αμερική, συγκεκριμένα οι 18 από τις 24. Ωστόσο, μόνο το The French Dispatch του Wes Anderson, που είναι και αμερικανός, κατάφερε να αποφέρει αρκετά παραπάνω από ένα εκατομμύριο δολάρια εισπράξεις στις ΗΠΑ, έχοντας 16 εκ. δολάρια εισπράξεις. Μπορεί συγκριτικά με τις άλλες ταινίες των Καννών να πήγε καλύτερα, αλλά πήγε χειρότερα από οποιαδήποτε άλλη ταινία του Anderson από την αρχή της καριέρας του. Κατά τα άλλα, στις επόμενες θέσεις με σχετικά καλές εισπράξεις είναι το Stillwater με 14,5 εκ.  και το ιαπωνικό animation Belle με τέσσερα εκατομμύρια και από εκεί και πέρα πέφτουμε αρκετά με το The Worst Person in the World, που ακούστηκε και στα Όσκαρ, με τρία εκατομμύρια και το οσκαρούχο Drive My Car με 2,3 εκατομμύρια. Το Titane και το Red Rocket μετά βίας πέρασαν το ένα εκατομμύριο δολάρια.

Αρκεί να συγκρίνουμε την «συγκομιδή» με του προηγούμενου Φεστιβάλ Καννών, εκείνο του μακρινού και άνευ πανδημίας 2019, όπου ο νικητής του Χρυσού Φοίνικα, Παράσιτα, απέσπασε 53 εκατομμύρια δολάρια, το ταραντινικό Κάποτε στο Χόλιγουντ 142 εκατομμύρια, το Pain and Glory του Almodovar 4,5 εκατομμύρια και το Πορτρέτο μιας Γυναίκας που Φλέγεται 3,7 εκατομμύρια, και αυτά μόνο στις ΗΠΑ. Το εκτός διαγωνισμού Rocketman για τον Elton John απέφερε 96 εκατομμύρια και ο Φάρος του Robert Eggers από το τμήμα Director’s Fortnight λίγο περισσότερο από δέκα εκατομμύρια δολάρια. Να θυμίσουμε επίσης ότι το 2018 το πολωνικό Ψυχρός Πόλεμος και το ιαπωνικό και βραβευμένο με Χρυσό Φοίνικα Κλέφτες Καταστημάτων ξεπέρασαν και αυτά τα τρία εκατομμύρια δολάρια, κάτι που η περσινή φουρνιά του 21 μετά βίας μπόρεσε.

Σαφώς έχουν αλλάξει πολλά από τότε. Η διανομή έχει αλλάξει και λόγω Covid πολλές ταινίες βγαίνουν για μικρό διάστημα ή και καθόλου στις αίθουσες και καταλήγουν σε πλατφόρμες ή σε VOD που μπορεί στην χώρα μας να μην είναι διαδεδομένο αλλά στις ΗΠΑ παίζει πολύ έντονα. Ακόμα και στην Γαλλία, την χώρα που φιλοξενεί το Φεστιβάλ Καννών, οι πιο πολλές ταινίες επίσης δεν πήγαν πολύ καλά, με πρώτη και εκεί να είναι η ταινία του Wes Anderson (3,7 εκατομμύρια). Από ό,τι φαίνεται, το ότι μια ταινία προβάλλεται στις Κάννες ή κερδίζει και βραβείο, δεν σημαίνει και πολλά στην πραγματική αγορά. Η Benedetta απέφερε λιγότερα από 400 χιλιάδες δολάρια, το Annette κυρίως το είδαν στην Amazon, το Flag Day του Sean Penn λιγότερα από 500 χιλιάδες δολάρια, το Bergman Island 145 χιλιάδες δολάρια, το Compartment Number 6 έφερε σχεδόν 200 χιλιάδες δολάρια.

Φέτος θα επαναληφθεί η ίδια κατάσταση; Οι οιωνοί δείχνουν πως όχι, μιας και έχουμε μεγάλα ονόματα και μεγάλα στούντιο: το Top Gun: Maverick (Paramount), το Elvis (Warner Bros.), το Three Thousand Years of Longing (United Artists) του George Miller (Mad Max). Επίσης, στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται σπουδαίοι σκηνοθέτες που συνήθως οι ταινίες τους έχουν κινηματογραφική απήχηση, όπως ο David Cronenberg με το Crimes of the Future (Neon), η Claire Denis με το Stars of the Future (A24), ο James Gray με το Armageddon Time (Focus) και η Kelly Reichardt με το Showing Up (A24). Μένει να φανεί βέβαια αν πέρα από μια καλή ομάδα ταινιών που όπως όλα δείχνουν, έχουν φέτος οι Κάννες, αυτό θα φανεί και στα ταμεία.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
9427
Tanweer
6786
Feelgood
3008
breathe, από την Spentzos breathe, από την Spentzos