Στο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Μπιλ Σκάρσγκαρντ παίζει... η οικογένεια!

Δημοσίευση: 3 Μαρτίου 2022, 16:09

Να μεγαλώνει κανείς σε οικογένεια ηθοποιών δεν είναι εύκολη υπόθεση, αλλά έχει και τα προνόμια του. Για το σκηνοθετικό του ντεμπούτο ο Bill Skarsgård, ο τρίτος Skarsgård της γνωστής δυναστείας ηθοποιών, που συμπεριλαμβάνει τον πατέρα του Stellan και τον αδερφό του Alexander, είχε τους πιο top ηθοποιούς. Το Soul of a Man, το οποίο έγραψε και σκηνοθέτησε με τον επίσης ηθοποιό Landon Liboiron, είναι βασισμένο στην ιστορία του Edgar Allan Poe “Bon-Bon”, στην οποία ένας αυτάρεσκος γόης μπλέκει σε μεθυσμένες φιλοσοφικές αντιπαραθέσεις με τον Διάβολο. Αν και ο Poe ήταν Αμερικάνος, η ιστορία διαδραματίζεται στο Παρίσι, ενώ το goth στυλ και το μαύρο χιούμορ, την κάνουν μια πολύ Σουηδική εμπειρία.  

<a href="/synenteyxeis/stelan-skarsgkarnt-xoris-riska-tipota-kalo-den-prokeitai-na-symvei/61598">Στέλαν Σκάρσγκαρντ: "Xωρίς ρίσκα, τίποτα καλό δεν πρόκειται να συμβεί!"</a>ΣΧΕΤΙΚΑΣτέλαν Σκάρσγκαρντ: "Xωρίς ρίσκα, τίποτα καλό δεν πρόκειται να συμβεί!"

Το IndieWire παρουσιάζει αποκλειστικά το Soul of Man παρακάτω. 

“Ο Poe μπορεί να μην είναι Σκανδιναβός, αλλά με έναν περίεργο τρόπο θυμίζει Ευρωπαίο, παρ’ όλο που ήταν Αμερικάνος. Υπάρχει κάτι σε αυτά τα Gothic διηγήματα, όπως και στον τρόπο που έγραφε, το οποίο δίνει την εντύπωση μιας παλιάς Ευρώπης”, λέει ο Skarsgård. “Η εκδοχή του Poe είναι σατιρική. Εμείς θέλαμε να κάνουμε την ιστορία δική μας. Ένας άντρας που έχει μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του, συναντάει τον Διάβολο, και αρνείται να ακούσει το παραμικρό που έχει να του πει. Αυτή ήταν η αρχική ιδέα. Έπειτα κάναμε τη δική μας εκδοχή αυτής της φιλοσοφικής συζήτησης”. 

Ο Skarsgård και ο Liboiron γνωρίστηκαν στα γυρίσματα της horror σειράς του Netflix Hemlock Grove, και αυτό που τους έφερε κοντά ήταν η αντισυμβατική τους αίσθηση του χιούμορ.  Κάναμε πολλά γέλια στην αίθουσα, τη στιγμή που επικρατούσε απόλυτη σιωπή”, είπε ο Skarsgaard. “Σε στιγμές που ήταν αστείες μόνο για εμάς. Και σκεφτήκαμε ότι εμείς οι δύο πρέπει να έχουμε κάτι κοινό. Βρίσκουμε χιούμορ σε πράγματα που δεν είναι αστεία με τον παραδοσιακό τρόπο. Και αυτό ακριβώς είναι το ύφος της ταινίας”.  

 Παρ’ όλο που κάποιος ίσως δίσταζε στην πρώτη του σκηνοθετική απόπειρα να σκηνοθετήσει τον μεγάλο Stellan Skarsgård, η ακόμα περισσότερο να συνεργαστεί επαγγελματικά με τους γονείς του, η συγκεκριμένη συνεργασία κύλισε πολύ ομαλά.  

 “Η σκηνοθεσία για εμένα είναι περισσότερο διάλογος, παρά οτιδήποτε άλλο. Δεν είναι ‘Πρέπει να κάνεις αυτό η το άλλο’, αλλά ‘Αυτή είναι η δική μου άποψη’. Και μετά ακούς απόψεις και τις εξερευνείς παρέα με τους υπόλοιπους”, δήλωσε ο Skarsgård. “Οπότε η διαδικασία δεν ήταν περίεργη, γιατί το να τους σκηνοθετήσω ήταν το ίδιο με το να είχαμε βγει για φαγητό. Απλώς κάναμε συζητήσεις. Μερικές φορές δεν συμφωνούσαμε σε όλα, αλλά περάσαμε καλά και μάθαμε κάτι από τη διαδικασία. Ήταν κάτι πολύ φυσικό”. 

 Αν και οι ερμηνείες ξεχωρίζουν, η ταινία σε τραβάει πολύ και αισθητικά. Με χαμηλό φωτισμό σαν από φως κεριών, και γυρισμένο σε ένα από τα παλιότερα μπαρ της Ευρώπης, η ταινία μοιάζει διαχρονική. Είναι ταυτόχρονα και ζεστή και ψυχρή. Σαν να αγκαλιάζεσαι με μια ιστορία του Poe κάποια βροχερή μέρα. “Πήραμε πολλά αισθητικά στοιχεία από τον Poe” αναφέρει ο Liboiron. “Ο Διάβολος είναι ντυμένος όπως περιγράφεται στην ιστορία, με ένα τόσο παλιό κοστούμι, που είναι σαν να το έχεις πάρει μέσα από ένα τάφο... τον τάφο κάποιου άλλου όμως. Και αυτός απλώς το φόρεσε οπότε δεν είναι ακριβώς στα μέτρα του. Και τα γυαλιά επίσης, ακόμα και οι φαβορίτες. Η εικόνα του είναι ακριβής αντιγραφή της εικόνας που μας δίνει η ιστορία. Οπότε υπάρχουν μικρά διαμαντάκια που κλέψαμε απο τον Poe”. 

 Αν και είναι εύκολο να χαρακτηρίσουμε το Soul of a Man σαν παράσταση δύο χαρακτήρων, υπάρχει και ένας εξαιρετικά σημαντικός τρίτος χαρακτήρας, αυτός του γάτου Sigmund. Ανοίγει και κλείνει την ταινία, δίνοντας μια ποιητική συμμετρία στη δομή.  “Η γάτα ήταν αυτό που μας άγχωσε περισσότερο απ’ όλα στα γυρίσματα. Σκεφτόμασταν ότι αν η ίδια δεν θέλει να το κάνει, τότε δεν θα έχουμε το φινάλε που θα θέλαμε”.   

Μπορεί να ήταν εύκολο για τον Skarsgård να περάσει από οντισιόν τον πατέρα του και τον αδερφό του, αλλά η γάτα αποδείχτηκε ο πιο δύσκολος ρόλος για να βρει ηθοποιό.  “Είχαμε δυο γάτες, και με την πρώτη δεν βγήκε. Σκεφτήκαμε τότε να την αλλάξουμε με την άλλη. Και στην ουσία η άλλη γάτα τα έκανε όλα τέλεια με την πρώτη λήψη. Ήταν ακριβώς ότι είχαμε στο μυαλό μας. Οπότε ένα τεράστιο ευχαριστώ στη γάτα, φίλε.” 

Ακολουθεί η μικρού μήκους, αλλά και μια συνέντευξη της ομάδας, μαζί με τον Liboiron, αλλά και όλους τους Skarsgård. 

Κλειώ Λιωνή

ΤΑΙΝΙΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
Δε θες να χάνεις κλιπ;
Εγγράψου στο youtube κανάλι μας!
LATE NIGHT WITH THE DEVIL, από την Spentzos LATE NIGHT WITH THE DEVIL, από την Spentzos