Berlinale 2022: "Both sides of the blade" - Κριτική

Δημοσίευση: 20 Φεβ. 2022, 14:39

Η Sarah (Ζιλιέτ Μπινός) ζει με τον Jean (Βενσάν Λιντόν) τα τελευταία χρόνια και φαίνεται χαρούμενη.

<a href="/nea/i-ziliet-mpinos-nea-proedros-tis-eyropaikis-akadimias-kinimatografoy/69595">Η Ζιλιέτ Μπινός νέα πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου</a>ΣΧΕΤΙΚΑΗ Ζιλιέτ Μπινός νέα πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου

Όταν τον συνάντησε για πρώτη φορά ήταν με έναν άλλον άντρα  και ο Jean παντρεμένος.

Μια τυχαία συνάντηση και η επαναπροσέγγιση του πρώην άντρα της προς τον Jean έρχονται σιωπηλά και ορμητικά να χαλάσουν τις ισορροπίες μεταξύ των τριών, με τον κίνδυνο του πλήρη εκτροχιασμού να αρχίζει να μοιάζει αναπόφευκτος.

Η Κλερ Ντενί επιστρέφει με ένα βραδυφλεγές ερωτικό δράμα. Μια απλή στην επιφάνεια ιστορία για ένα ερωτικό τρίγωνο που όσο σκάβεις φανερώνει μια κρυφή πολυπλοκότητα, δήλωση της μαεστρίας της ως δημιουργό. Φεμινιστική στην καρδιά της, αποφεύγοντας όμως τις διδακτικές δηλώσεις, κατασκευάζει  μια πιο διαλεκτική αφήγηση με ήρωες που μαστίζονται από το προβλήματα των συστημάτων που τους εξουσιάζουν. Προβλήματα που συγκρούονται με τρόπους που φέρνουν στην επιφάνεια τα αδιέξοδα που δημιουργούν στους ήρωες και σε μας ως θεατές.

Η ταινία φλέγεται με έναν καταπιεσμένο ερωτισμό που αποζητά συνεχώς την εκτόνωση, την έκρηξη που θα οδηγήσει σε φυγή από τον χώρο που τον περιορίζει το πλέγμα των εξωτερικών συνθηκών. Ωστόσο, όσο μεγαλώνει η ορμή τόσο συμπιέζουν τον χώρο ασφυκτικά οι εξωτερικοί παράγοντες, δημιουργώντας μια ψυχολογικά κλειστοφοβική ατμόσφαιρα.

Τα πράγματα κυλάνε αργά αλλά ορμητικά στις ταινίες της Κλερ Ντενί, το ίδιο και ο χρόνος για τους ήρωές μας, ο οποίος τους τελειώνει σταθερά και βασανιστικά. Το παρελθόν τους τυραννάει, όχι όμως με καθαρά σαδιστικό χαρακτήρα, η επιστροφή του εμπεριέχει έναν μαζοχισμό ή μια προτίμηση της αποδοχής και της αναζήτησης του πόνου από μια αποφυγή που οδηγεί στην μοναξιά και στην συναισθηματική νέκρωση.

Η Ζιλιέτ Μπινός και ο Βενσάν Λιντόν δίνουν δυο εξαιρετικές, εσωτερικές  ερμηνείες με εντάσεις μετρημένες, με υψηλό συναισθηματικό φορτίο και η Κλερ Ντενί σκηνοθετεί ένα δράμα χαρακτήρων σκληρό σαν την ίδια την ζωή, σκληρό σαν τα αδιέξοδα της γυναίκας στην πατριαρχική κοινωνία.

Η ταινία απέσπασε βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ του Βερολίνου.

Γιώργος Αγγελόπουλος

To 72ο Φεστιβάλ Βερολίνου διεξήχθη 10-20 Φεβρουαρίου 2022. Όλα όσα έγιναν και πρέπει να γνωρίζετε στο εδικό section του ΜΟVE ΙΤ.

 

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos