Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2021: "Clara Sola" - Κριτική

Δημοσίευση: 9 Νοε. 2021, 14:15

Σύνοψη: Η Κλάρα, μια σαραντάχρονη γυναίκα που έχει αποσυρθεί από τα εγκόσμια και διατηρεί μια διαισθητική σχέση με τη φύση, υποτίθεται πως έχει μια ιδιαίτερη επαφή με τον Θεό. Ως «θεραπεύτρια» συντηρεί μια οικογένεια, αλλά και ένα χωριό που χρειάζεται ελπίδα. Η σεξουαλικότητα της Κλάρα, την οποία ανέκαθεν καταπίεζε η μητέρα της, ξυπνά από την έλξη που νιώθει για το νέο αγόρι της ανιψιάς της.

<a href="/nea/i-elina-psykoy-kai-ta-adespota-kormia-tis/69430">Η Ελίνα Ψύκου και τα "Αδέσποτα κορμιά" της</a>ΣΧΕΤΙΚΑΗ Ελίνα Ψύκου και τα "Αδέσποτα κορμιά" της

Αυτή η δύναμη που έχει ξυπνήσει μέσα της οδηγεί την Κλάρα σε αχαρτογράφητα νερά, επιτρέποντάς της να ξεπεράσει τόσο τα φυσικά όσο και τα μυστικιστικά όρια.

Άποψη: Η (μισή Κοσταρικανή / μισή Σουηδή) Nathalie Álvarez Mesén μετά από 6 μικρού μήκους ταινίες πραγματοποιεί το μεγάλου μήκους σκηνοθετικό της ντεμπούτο εξερευνώντας την αφύπνιση της γυναικείας σεξουαλικότητας.

Η κεντρική ηρωίδα μοιάζει περισσότερο με παιδί παρά με γυναίκα της ηλικίας της με την υπερπροστατευτική και θρησκευόμενη μητέρα της να κάνει τα πάντα για να την κρατήσει μακριά από τα ένστικτά της και απ’ οτιδήποτε άλλο σηματοδοτεί τη μετάβαση στην ενήλικη ζωή. Η δεκαπεντάχρονη ανίψια της Κλάρα από την άλλη, η Μαρία, ζει ελεύθερη το ταξίδι της προς την ενηλικίωση φορώντας ψηλοτάκουνες γόβες, πειραματιζόμενη με το μακιγιάζ και έχοντας ολοκληρωμένες σεξουαλικές σχέσεις, πράγματα εντελώς απαγορευμένα για τη σαραντάχρονη γυναίκα που ζει δεμένη με τη γη και τα πλάσματά της και παλεύει να απελευθερωθεί από το ρόλο της «αγίας».

Η Nathalie Álvarez Mesén αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο το φυσικό τοπίο της Κόστα Ρίκα και το δάσος που περιβάλλει την κατοικία της μητριαρχικής αυτής οικογένειας για να χτίσει μία σειρά από συμβολικές εικόνες γύρω από την καταστολή της σεξουαλικής επιθυμίας της ηρωίδας και το ξύπνημα των αισθήσεών της.

Την ίδια στιγμή και με φόντο πάντα την Κοσταρικανή φύση παντρεύει με μοναδικό τρόπο το μυστικισμό με το ρεαλισμό και το λυρισμό και την παιδική αφέλεια με την ερωτική διέγερση.

Αν και το σενάριο πού και πού παραπαίει με τους διαλόγους να χάνουν τη δυναμική τους και η ένταση και η έξαρση που θα έπρεπε να συνοδεύουν τις ορμές και τον πόθο της επί χρόνια καταπιεσμένης Κλάρα απουσιάζουν σε κάποιες σκηνές, η επαγγελματίας χορεύτρια Wendy Chinchilla Araya που δοκιμάζεται για πρώτη φορά ως ηθοποιός και μάλιστα σε πρωταγωνιστικό ρόλο κάνει την ηρωίδα της να μοιάζει τόσο αληθινή αποδίδοντας με απόλυτη πειστικότητα την ασύμβατη με την ηλικία της αθωότητα από τη μία και τις λάγνες διαθέσεις που την κυριεύουν από την άλλη.

Η ταινία της Álvarez Mesén αποτελεί το πορτρέτο της καθυστερημένης και μετ’ εμποδίων ενηλικίωσης μίας γυναίκας που παρά τις απαγορεύσεις και τους ασφυκτικούς περιορισμούς που τις επιβάλλονται δεν σταματά να διεκδικεί τη σεξουαλικότητα και την ελευθερία της προκειμένου να οδηγηθεί στη λύτρωση.

Αναστασία Σταθά

Τα πάντα για το φετινό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, στην ξεχωριστή ενότητα του MOVE IT που ανανεώνεται συνεχώς. 

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos