Τα στούντιο κάνουν δύσκολη τη ζωή των κριτικών

Δημοσίευση: 15 Aug 2021, 02:48
Συντάκτης:

Όταν ο Covid ανάγκασε τα σινεμά να κλείσουν πέρυσι, η κριτική των ταινιών συνεχίστηκε καθώς οι εταιρείες παρείχαν με χαρά συνδέσμους προβολής σε κριτικούς. Τώρα, τα στούντιο επιστρέφουν στους προ-πανδημικούς τρόπους: Δείτε την ταινία σε κινηματογράφους ή μην την δείτε.

Η Amazon προσέφερε links στο μιούζικαλ των Καννών "Annette", αλλά οι προβολές για το "The Green Knight" του A24 ήταν μόνο προσωπικά. Η Disney, η οποία προσέφερε προσωπικές προβολές και επιλογές προβολής από την αρχή του έτους, είπε στους κριτικούς αυτήν την εβδομάδα ότι το "Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings" θα προβάλλεται μόνο προσωπικά.

Πριν από τον Covid, λένε οι κριτικοί, το να ζητήσουμε ένα screener για μια μεγάλη στουντιακή κυκλοφορία θα προκαλούσε μόνο γέλιο. Οι κριτικοί λένε ότι δυσανασχετούν που πρέπει να δικαιολογήσουν ή να επικαλεστούν ειδική διανομή, ειδικά μετά από ένα χρόνο που αποδείχθηκε στην πράξη ότι μπορούν να αξιολογήσουν αποτελεσματικά μεγάλες ταινίες μέσα από screeners και η παραλλαγή Delta καθιστά σαφές ότι ο Covid δεν θα φύγει εύκολα.

Ο Justin Chang, κριτικός κινηματογράφου των L.A. Times, είπε ότι καταλαβαίνει ότι τα στούντιο αντιμετωπίζουν οικονομικές και υλικοτεχνικές πιέσεις, αλλά το να ζητήσει από τους κριτικούς να νιώσουν άβολα ενώ βλέπουν μια ταινία δεν είναι καλή στρατηγική. «Το προνόμιο να πάω ακόμη και σε προβολές υπήρχε πριν από την πανδημία», είπε ο Τσανγκ. «Λατρεύω τον κινηματογράφο, μου αρέσει να πηγαίνω σινεμά, αλλά οι άνθρωποι πρέπει να μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους».

Για το κοινό, η παρακολούθηση ταινιών στο σπίτι είναι μια φυσιολογική κατάσταση, καθώς τα στούντιο συντομεύουν και επιταχύνουν τα προγράμματα κυκλοφορίας VOD. Ενώ η A24 απαιτούσε από τους κριτικούς να δουν το "The Green Knight" αυτοπροσώπως, προσφέρει τώρα συνδέσμους καθώς η ταινία κάνει ευρύτερη κυκλοφορία. Η Universal απαιτούσε προσωπικές προβολές μόνο για το "F9".

Η Yolanda Machado, συντάκτρια ειδήσεων στο Nerdist, αισθάνεται ότι τα στούντιο δεν καταλαβαίνουν τον κίνδυνο. «Είμαι πλήρως εμβολιασμένη, αλλά είμαι πολύ κοντά σε παιδιά στην οικογένειά μου», είπε. «Απλώς δεν μπορώ να διακινδυνεύσω να τους αρρωστήσω αφού δεν μπορούν να εμβολιαστούν ακόμη».

Αρκετοί κριτικοί είπαν ότι απορρίφθηκαν για προβολείς του «Old» του M. Night Shyamalan, με την Universal να επικαλείται «την προτίμηση του σκηνοθέτη». Η Machado είπε ότι όταν ζήτησε, της είπαν να συμπληρώσει μια φόρμα για να εξηγήσει τον λόγο. «Θα κρίνουν αν πρέπει ή όχι να λάβω ένα screener με βάση αυτά που λέω», είπε. Μετά τη δημοσίευση αυτού του άρθρου, ένας εκπρόσωπος της Universal Pictures διευκρίνισε ότι οι σύνδεσμοι για το «Old» ήταν διαθέσιμοι σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.

Ο Rick Marshall  μετέφερε τις απογοητεύσεις του στο Twitter όταν έμαθε ότι ο μόνος τρόπος για να δει το «The Suicide Squad» ήταν μια προσωπική προβολή-ακόμα και όταν η Warner Bros. κυκλοφόρησε όλους τους τίτλους του 2021 στο HBO Max. Ενώ δηλαδή γίνεται πιο εύκολο για τους θεατές να δουν την ταινία ψηφιακά και όχι στις κινηματογραφικές αίθουσες, δεν ισχύει το ίδιο για τους κριτικούς κινηματογράφου.  Ο Marshall ζει δυόμισι ώρες έξω από τη Νέα Υόρκη. έχει επίσης δύο μικρά παιδιά που δεν μπορούν να εμβολιαστούν και ήταν κοντά στο να χάσει μέλη της οικογένειας κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Ο σκηνοθέτης του "The Suicide Squad" James Gunn, απάντησε σε tweet του Marshall: «Η φωνή σας (και των άλλων) ακούγονται. Προσπαθούμε να καταλάβουμε. Δεν θέλουμε να μείνουν οι άνθρωποι εκτός».

Όταν τα στούντιο δημιούργησαν πρόσβαση σε screener ως απάντηση στον Covid, δημιούργησε ένα θετικό ντόμινο για τους κριτικούς που αντιμετώπιζαν άλλα προβλήματα πρόσβασης. Οι κριτικοί που ζουν εκτός μεγάλων πόλεων δεν έχουν δυνατότητα μεταφοράς, αντιμετωπίζουν αναπηρίες ή έχουν ευθύνες για τη φροντίδα των παιδιών.

Ο κριτικός Nguyen Le, ο οποίος φοβάται τα σινεμά όχι μόνο λόγω του Covid, αλλά και λόγω της συνεχιζόμενης αντι-ασιατικής βίας, χαρακτήρισε τα screener «μια πραγματική ευλογία. Δεν είμαι σίγουρος αν θέλω τα πράγματα να επιστρέψουν στο φυσιολογικό», είπε. «Δεν μου βγήκε αρκετά καλά τότε».

«Σέβομαι απόλυτα την επιθυμία των κινηματογραφιστών να προβάλλουν τη δουλειά τους στους κινηματογράφους», δήλωσε ο Jill Pantozzi, αναπληρωτής συντάκτης στο io9 και το Gizmodo, ο οποίος χρησιμοποιεί αναπηρικό αμαξίδιο. «Αλλά θέλω να τονίσω ότι ακόμη και αν παρέχετε την επιλογή για προβολή σε screener, οι περισσότεροι δημοσιογράφοι θα επιλέξουν να πάνε σε αίθουσα όταν είμαστε καλά και πραγματικά έξω από την πανδημία».

Οι κριτικοί ελπίζουν ότι τα στούντιο θα είναι ευέλικτα, αλλά ανησυχούν ότι μπορεί να απαιτηθεί κάτι πιο ισχυρό όπως το κλείσιμο με εντολή του κράτους. «Περισσότεροι δημοσιογράφοι και κριτικοί ψυχαγωγίας πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι κάτι που επηρεάζει ένα μικρό μέρος τους έχει πραγματικά επιπτώσεις στη μεγαλύτερη σχέση μεταξύ στούντιο και κριτικών και δημοσιογράφων», δήλωσε ο Marshall.

 «Αυτό που βλέπουμε εδώ είναι μόνο το Χόλιγουντ», είπε ο Chang. «Αυτό το θέμα πρόσβασης του δημοσιογράφου σε screener είναι απλώς η απόγνωση του Χόλιγουντ να επιστρέψει στην κανονικότητα και να μην συνειδητοποιήσει;» Όχι, όλα έχουν αλλάξει».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos