ΣΕΙΡΕΣ

"The serpent": Binge-watching απνευστί

Δημοσίευση: 10 Απριλίου 2021, 13:05
Συντάκτης:

Ο Charles Sobhraj, με την ιδιότητα του εμπόρου πολύτιμων λίθων, και μαζί με την σύντροφό του Marie-Andrée Leclerc ταξίδεψαν κατά της διάρκεια της δεκαετίας του 1970 στην Ταϋλάνδη, το Νεπάλ και την Ινδία, στο λεγόμενο ασιατικό «Μονοπάτι των Χίπηδων» , πραγματοποιώντας μια σειρά ειδεχθών εγκλημάτων και δολοφονιών νεαρών ταξιδιωτών. Όταν ο Herman Knippenberg, βοηθός του Ολλανδού πρέσβη στην Μπανγκόγκ, αποφάσισε να ξετυλίξει, με την βοήθεια της συζύγου του και μιας ομάδας ανθρώπων, το νήμα της εξαφάνισης ενός ζευγαριού Ολλανδών φοιτητών, πυροδότησε μια συναρπαστική αλυσίδα γεγονότων, που αποκαλύπτουν το πώς ο Charles Sobhraj έγινε ο νο.1 καταζητούμενος της Interpol, «το ερπετό» για το οποίο εκδόθηκαν εντάλματα σύλληψης σε πολλές χώρες του κόσμου.

<a href="/nea/vlack-mirror-epistrefei-me-7i-sezon/69607">To "Βlack Mirror" επιστρέφει με 7η σεζόν</a>ΣΧΕΤΙΚΑTo "Βlack Mirror" επιστρέφει με 7η σεζόν

Η ιστορία του Γάλλου κατά συρροή δολοφόνου Βιετναμέζικης και Ινδικής καταγωγής Charles Sobhraj, γνωστού ως «δολοφόνος των Μπικίνι» λόγω των στόχων του ή ως «Ερπετό» για τον τρόπο που ξεγλίστραγε κάθε φορά από τις αρχές, είναι από μόνη της μια συγκλονιστική καταγραφή. Ο τρόπος που έδρασε, οι πολλαπλές αποδράσεις του, η δολοφονία περισσότερων από δώδεκα ανθρώπων, στην πλειονότητά τους χίπηδων ταξιδιωτών που συνέρρεαν στην Ασία στα ‘60s σε αναζήτηση ενός παραδείσου μακριά από τον δυτικό πολιτισμό, τον καθιστούν έναν από τους πιο ενδιαφέροντες «διάσημους» εγκληματίες. Ήταν λοιπόν επόμενο να βρεθεί στον στόχο της κατηγορίας «αληθινά εγκλήματα» που διαφεντεύει τα τελευταία χρόνια τις τηλεοπτικές πλατφόρμες, με βασική αυτή του Netflix.

Η μίνι σειρά “The Serpent”, σε παραγωγή των BBC One και Mammoth Screen, έχει κάθε δυνατότητα να γίνει εξίσου ισχυρή με την ιστορία που αφηγείται. Αλλά παλεύει συνεχώς με το δυναμικό της, κι ενώ παρακολουθείται με ζέση, δεν κατορθώνει να αποδώσει τα μέγιστα.

Οι δημιουργοί της σειράς έχουν δυσκολευτεί αρχικά στο να αποφασίσουν το πώς θέλουν να αφηγηθούν αυτή την ιστορία, και αυτό διακρίνεται στο αποτέλεσμα. Τα οχτώ επεισόδια ακολουθούν τα σοκαριστικά γεγονότα που έλαβαν χώρα στην Νοτιοανατολική Ασία κατά την διάρκεια της δεκαετίας του ’70 αποφεύγοντας σθεναρά την γραμμική χρονολογική αφήγηση, καταλήγοντας σε ένα συνεχές μπρος πίσω, τόσο άτσαλο και ατυχές, που χαλά τόσο τον αφηγηματικό ρυθμό όσο και την διάθεσή μας. Ενώ μιλάμε για ένα πλούσιο και αγωνιώδες κυνήγι, και μια πραγματικότητα που ξεπερνά την φαντασία, η όποια αίσθηση δημιουργείται συνεχώς διαλύεται από το χρονικό πηγαινέλα. Φυσικά και πιθανά μια κλασική και απλή εξιστόρηση των γεγονότων να έχανε σε δυναμισμό, αλλά αυτή η απώλεια συνοχής που έχουν πετύχει, η οποία συχνά περιλαμβάνει το να βλέπουμε σκηνές δυο και τρεις φορές, είναι απλά κουραστική.

Και βέβαια το ότι δεν είναι ιδιαίτερα καλογραμμένη σαν σειρά απλά ενισχύεται από αυτή την σπασμωδικότητα. Σε αυτό δεν βοηθά και το ερμηνευτικό κομμάτι, ξεκινώντας από τον πρωταγωνιστή. Ο Tahar Rahim (“The Mauritanian”, “A prophet”) δεν χρειάζεται να αποδείξει ότι είναι ένας πολύ καλός ηθοποιός, αλλά εν προκειμένω χρειαζόταν την στήριξη του κειμένου, το οποίο δυστυχώς δεν διαθέτει μια πιο διεισδυτική ματιά απέναντι στον Sobhraj. Στη διάρκεια των επεισοδίων, δεν καταφέρνουμε να γνωρίσουμε σε βάθος τον αδίστακτο δολοφόνο, και το παγωμένο του βλέμμα αντικαθίσταται μόνο ανά στιγμές με μια πιο διορατική αποτύπωση των κινήτρων και των σκέψεών του, αφήνοντας μας με ψήγματα της προσωπικότητάς του.

Αντιθέτως, δίνεται απρόσμενα ένα σημαντικό βάρος στην ψυχοσύνθεση της συντρόφου του, της Γαλλοκαναδής Marie-Andrée Leclerc, με την οποία η Jenna Coleman κάνει μια ικανοποιητική δουλειά, ενώ τα άβολα ξεσπάσματα του Billy Howle στον ρόλο του αγωνιστή του δικαίου Herman Knippenberg έρχονται να προστεθούν στην γενικότερη πρόχειρη προσέγγιση των χαρακτήρων, πολλοί από τους οποίους παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Ωστόσο, πρόκειται για μια παραγωγή υψηλών προδιαγραφών και εντυπωσιακής εικόνας. Τα τοπία είναι πανέμορφα, η φωτογραφία ιδιαίτερα προσεγμένη και έχει γίνει εξαιρετική δουλειά και στο ενδυματολογικό κομμάτι, συνθέτοντας ένα πολύ δυνατό οπτικό αποτέλεσμα. Αν η έλλειψη βάθους και διορατικότητας του “The Serpent” είχε αντικατασταθεί από μια μεγαλύτερη στιβαρότητα στις ερμηνείες ή μια αγωνιώδη ένταση με στοιχεία θρίλερ, θα μιλούσαμε σίγουρα για μια άλλη σειρά.

Ακόμα κι έτσι όμως, είναι δύσκολο να αντισταθεί κανείς στην παρακολούθηση της αφήγησής της. Ιδιοφυής ή απλός οπορτουνιστής, ο Charles Sobhraj ήταν ένα τέρας, ένας ανάλγητος εγκληματίας με ιδιαίτερα ειδεχθή δράση, και η ιστορία του είναι καθηλωτική. Όσο κι αν η συγκεκριμένη προσπάθεια δεν καταφέρνει να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες που αυτή της χαρίζει, τα επεισόδιά της μπιντζάρονται απνευστί.

Η σειρά “The Serpent” είναι διαθέσιμη στην πλατφόρμα του Netflix.

 

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

imaginary, από την Spentzos imaginary, από την Spentzos