Ο εγκλεισμός έφερε τον θρίαμβο της streaming πλατφόρμας

Δημοσίευση: 9 Απριλίου 2021, 12:01
Συντάκτης:

Αλλαγές στις συνήθειες των Ελλήνων έφερε ο οικιακός εγκλεισμός λόγω της πανδημίας, με ένα μεγάλο μέρος του κόσμου –κυρίως νέοι– να δείχνει την προτίμησή του σε διαδικτυακές πλατφόρμες όπως το Netflix καθώς και σε υπηρεσίες αποστολής μηνυμάτων όπως το Messenger Facebook και το Viber. 
Σύμφωνα με έρευνα της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), το 94% όσων διαθέτουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο έκανε χρήση κάποιας διαδικτυακής υπηρεσίας (Over The Top Services, OTT) γενικώς μέσα στο 2020, με περίπου 6 στους 10 να έχουν κάνει χρήση τουλάχιστον μιας διαδικτυακής υπηρεσίας παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου (Netflix, ERTflix κ.λπ.). Παράλληλα, 9 στους 10 έχουν στείλει γραπτά μηνύματα μέσω εφαρμογών OTT (89%), ενώ αντίστοιχο ποσοστό, ήτοι 89%, έχουν πραγματοποιήσει βιντεοκλήσεις (Skype, Zoom κ.λπ.). Οσον αφορά το προφίλ των χρηστών, σχεδόν καθολική είναι η διείσδυση στις νεαρότερες ηλικίες (16-34 ετών), ενώ μειώνεται σε χρήστες μεγαλύτερης ηλικίας. Υψηλό ωστόσο είναι το ποσοστό όσων χρησιμοποιούν OTT υπηρεσίες για την πραγματοποίηση βιντεοκλήσεων στην ηλικιακή ομάδα άνω των 65 ετών.

<a href="/nea/sygklonistiko-ntokimanter-sama-se-online-premiera/64360">Το συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ "For Sama" σε online πρεμιέρα</a>ΣΧΕΤΙΚΑΤο συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ "For Sama" σε online πρεμιέρα

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, από τις αρχές του 2020 έως και τώρα, ο απόλυτος κυρίαρχος στις προτιμήσεις των χρηστών είναι το Netflix, το οποίο χρησιμοποιούν πάνω από 8 στους 10 χρήστες υπηρεσιών ΟΤΤ. Το Ertflix έρχεται δεύτερο, ενώ ακολουθεί το app της Cosmote (21%). Οι υπόλοιπες πλατφόρμες που διερευνήθηκαν (Nova app, Vodafone app, Wind app, Apple TV, Amazon Prime, Cinobo) συγκεντρώνουν ποσοστά από 10% και κάτω.

Αξιοσημείωτο είναι ότι 5 στους 10 ξεκίνησαν να χρησιμοποιούν εφαρμογές τηλεοπτικού περιεχομένου μετά τον Μάρτιο του 2020, δηλαδή εν μέσω πανδημίας. 

Οσον αφορά την αποστολή μηνυμάτων, ξεχωρίζει το Facebook Messenger (83%) και με ελάχιστη διαφορά ακολουθεί η υπηρεσία Viber (82%). Επονται το Instagram Direct (37%) και το WhatsApp (27%). Στις εφαρμογές βιντεοκλήσεων, μεγάλη είναι η προτίμηση του κόσμου και πάλι για το Messenger και το Viber, που χρησιμοποιούν 7 στους 10 χρήστες, και ακολουθούν το Skype (32%) και το Zoom (25%). Αναφορικά με τις εφαρμογές τηλεοπτικού περιεχομένου, η χρήση φθάνει τις 2,5 ώρες καθημερινά, με τους νέους 16-34 ετών και τους φοιτητές να χρησιμοποιούν πολύ συχνά αυτές τις υπηρεσίες, ενώ η μέση χρήση υπηρεσιών ΟΤΤ για ανταλλαγή μηνυμάτων αγγίζει τα 150 μηνύματα την εβδομάδα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

imaginary, από την Spentzos imaginary, από την Spentzos