Πίτερ Χόαρ: "Η εκπαίδευση είναι το κλειδί για την αποδοχή"

Δημοσίευση: 20 Μαρτίου 2021, 17:47
Συντάκτης:

Η φετινή σοδειά της ενότητας Berlinale Series για το Φεστιβάλ Βερολίνου, μετράει ήδη στις τάξεις της ένα star τηλεοπτικό προϊόν, κι αυτό δεν είναι άλλο από το πολυσυζητημένο “It’s a Sin” του Ράσελ Τ. Ντέιβις (“Queer as Folk”, “An Very English Scandal”, “Years and Years”). Η βρετανική σειρά που προβλήθηκε στο BBC Channel 4, σημείωσε ρεκόρ τηλεθέασης και προβάλλεται τώρα και μέσω του HBO Max, αφηγείται την ιστορία μιας ομάδας νεαρών ατόμων που έρχονται αντιμέτωποι με το πρώτο κύμα της επιδημίας του AIDS στο Λονδίνο των ‘80s. Η βαθιά ανθρώπινη ματιά προς τους ήρωές της μπορεί να συγκινήσει ακόμα και τον πιο δύσπιστο θεατή, έτσι ήταν μεγάλη η χαρά μας που εξασφαλίσαμε μια συνέντευξη μέσω Zoom με τον Πίτερ Χόαρ, τον σκηνοθέτη των 5 επεισοδίων του “It’s a Sin”.

<a href="/nea/truelove-fonos-i-praxi-agapis/69623">"Truelove": Φόνος ή πράξη αγάπης;</a>ΣΧΕΤΙΚΑ"Truelove": Φόνος ή πράξη αγάπης;

Ας δούμε τι είχε να μας πει γύρω από επίκαιρα ζητήματα, όπως τους παραλληλισμούς μεταξύ AIDS και COVID-19 και την ανάγκη για ορατότητα και αλληλεγγύη που μπορεί να αποτελέσει φάρμακο σε καιρούς κρίσης.

Πώς επηρέασε ο COVID-19 τα γυρίσματα και τι αντίκτυπο είχε στη σειρά η προβολή της εν μέσω πανδημίας;

“Τα γυρίσματα της σειράς ολοκληρώθηκαν τον Φεβρουάριο του 2020 και όταν ξεκίνησε το μοντάζ ήδη αισθανόμασταν την απειλή που ερχόταν. Ευτυχώς, δεν χρειάστηκε να αλλάξουμε κάτι ή να πραγματοποιήσουμε έξτρα γυρίσματα, εκτός από μερικά πλάνα που τραβήχτηκαν απλά με μια DSLR κάμερα στη Savile Row του Λονδίνου (σημ: εκεί εργάζεται ένας από τους χαρακτήρες της σειράς.) Νομίζω ότι η συγκυρία του COVID-19 βοήθησε τη σειρά σε μερικούς τομείς. Για παράδειγμα, η σειρά αφηγείται την ιστορία μιας περιθωριοποιημένης κοινωνικής ομάδας της εποχής εκείνης και τα αποτελέσματα που είχε σε αυτή την ομάδα ο ιός του AIDS. Δυστυχώς, αν ανήκεις σε κάποια μειονότητα, μπορεί ακόμα και σήμερα να αγνοηθείς από τις αρχές. Μας απασχόλησε βέβαια το κατά πόσον το κοινό θα ήθελε αυτή τη στιγμή να παρακολουθήσει μια σειρά γύρω από έναν άλλο θανατηφόρο ιό. Όμως, ο Ράσελ Τ. Ντέιβις ήθελε εξαρχής να διηγηθεί μια ιστορία για τη ζωή, τη φιλία και την απώλεια και αυτό που τον ένοιαζε περισσότερο ήταν οι άνθρωποι στο επίκεντρό της και όχι ο ιός.”

Ποιους παραλληλισμούς και αντιθέσεις έχει διακρίνει ανάμεσα στην επιδημία του AIDS και την πανδημία του COVID-19;

Ο HIV ήταν ένας ιός ο οποίος αρχικά αγνοήθηκε καθώς μόλυνε μια ομάδα ανθρώπων για την οποία η υπόλοιπη κοινωνία δεν ένιωθε ιδιαίτερο σεβασμό. Σαν σημείο αναφοράς για τη σειρά χρησιμοποίησα το ντοκιμαντέρ του 1983 “Killer in the Village”, το οποίο έκανε μια έρευνα για την εξάπλωση του ιού στο Γκρίνουιτς Βίλατζ της Νέας Υόρκης, την ώρα που αυτή συνέβαινε. Είναι πραγματικά σπαρακτικό. Βλέπεις ανθρώπους που ετοιμάζονται να πεθάνουν και δεν ξέρουν τι είναι αυτό που τους σκοτώνει. Και μετά έχεις κι αυτό το σαρωτικό συναίσθημα μόλις αναλογιστείς ότι όλοι αυτοί οι άνθρωποι είναι πλέον νεκροί. Αυτό δεν συμβαίνει με τον COVID-19.

Ποιο ήταν το σκεπτικό πίσω από το casting της σειράς και πώς ήταν η συνεργασία του με τους νεαρούς ηθοποιούς;

Αρχικά, οφείλω να μοιραστώ ότι δεν ήμουν η πρώτη επιλογή για τη σκηνοθεσία. Αλλά τα πράγματα δεν πήγαν όπως έπρεπε με τον αρχικό σκηνοθέτη και καθώς ο Ράσελ Τ. Ντέιβις ήθελε να έχει ένα out & proud cast και σκηνοθέτη, κατέληξε σε μένα. Ως σκηνοθέτης, η δουλειά μου είναι να κάνω τους πάντες γύρω μου να νιώσουν άνετα, να νιώσουν ασφαλείς και ελεύθεροι να εκφραστούν. Και παίρνω πολύ σοβαρά τη δουλειά μου! Όμως, από την πρώτη μέρα οι ηθοποιοί είχαν γίνει ήδη μια παρέα. Είχαν βγει ήδη 3-4 φορές μεταξύ τους και είχαν δέσει, πράγμα πολύ σημαντικό γιατί στα γυρίσματα έπρεπε να λειτουργήσουν σαν ομάδα.

Ποια ήταν η εμπειρία του από τη συνεργασία με τον intimacy coordinator (άτομο της παραγωγής υπεύθυνο για την ορθή διεκπεραίωση των γυρισμάτων ερωτικών σκηνών);

Πραγματικά ντρέπομαι που η δουλειά του intimacy coordinator είναι κάτι νέο στον χώρο μας! Η δουλειά του σκηνοθέτη μπορεί να γίνει πολύ μοναχική. Δεν το λέω αυτό για να παραπονεθώ ή να με λυπηθείτε, αλλά ειδικά στις ερωτικές σκηνές, που όλοι νιώθουν άβολα, πρέπει να προσπαθήσεις διπλά ώστε να νιώσουν όλοι καλά. Εδώ μπαίνει τώρα ο intimacy coordinator και λειτουργεί πραγματικά σαν ένας βράχος πάνω στον οποίο μπορείς να στηριχτείς. Ήταν κάτι που έπρεπε να γίνει. Πώς υπάρχει ο stunt coordinator, ώστε να διαμορφώνεται και να τηρείται μια δεοντολογία στη δουλειά των κασκαντέρ; Παρόμοια είναι και η δουλειά του intimacy coordinator. Η χαρά του σεξ ήταν κάτι που δεν μπορούσε να λείπει από τη σειρά και η συμβολή του coordinator ήταν καθοριστική.

Πώς αισθάνεται που η προβολή του It’s a Sin” οδήγησε σε τετραπλασιασμό των test για HIV στο Ηνωμένο Βασίλειο σε σχέση με άλλες χρονιές;

Όλοι ονειρευόμαστε να δημιουργήσουμε ένα τηλεοπτικό προϊόν που θα έχει κάτι να πει. Συνεπώς, αυτό που συνέβη δεν μπορεί παρά να ξεπερνάει κάθε όνειρο ή προσδοκία, καθώς το στίγμα γύρω από τον HIV παραμένει. Δέχομαι πολλά μηνύματα στο Instagram από νεαρά άτομα που δεν γνωρίζουν τι συνέβη στα ‘80s και πώς αντιμετωπίστηκε τότε η gay κοινότητα. Ή μηνύματα από άτομα που μοιράζονται τις προσωπικές τους ιστορίες μαζί μου. Σκέφτομαι πόσοι άνθρωποι έπεσαν θύμα της εποχής εκείνης, όταν δεν μπορούσες να βρεις εύκολα πληροφορίες και αυτές που κατάφερνες να βρεις ήταν λανθασμένες. Δυστυχώς, οι λανθασμένες πληροφορίες συνεχίζουν να διασπείρονται μέχρι σήμερα, αυτό είναι κάτι που δεν έχει αλλάξει 100%.

Πώς αξιολογεί τη σημερινή κοινωνική ορατότητα και την εκπροσώπηση των LGBTQ+ ατόμων;

Κάποια μέρη του πλανήτη τα έχουν καταφέρει καλύτερα από άλλα σε αυτούς τους τομείς. Παίζουν ρόλο βέβαια και τα social media που δίνουν την ευκαιρία να εκφράσεις αυτό που είσαι και βρεις υποστηρικτές. Αισθάνομαι ότι τα πράγματα πηγαίνουν καλύτερα, αλλά έχουμε δρόμο ακόμη. Αν ανήκεις σε μια κοινότητα θα πρέπει να φροντίζεις ώστε να ευημερούν όλα τα μέλη της. Κι αυτό απαιτεί η LGBTQ+ κοινότητα να αποκτήσει μεγαλύτερη πολιτική επιρροή και δύναμη, όπως και άλλες κοινωνικές ομάδες που παλεύουν για να ακουστεί η φωνή τους. Είμαι κι εγώ ένας gay άντρας, αλλά είμαι και ένας λευκός άντρας. Αυτό με καθιστά τυχερό σε σχέση με άλλους και το γνωρίζω καλά.

Πιστεύει ότι οι σημερινοί γονείς είναι πραγματικά πιο ανεκτικοί σχετικά με τη σεξουαλικότητα των παιδιών τους;

Σίγουρα είναι πιο ανοιχτόμυαλοι. Αλλά, σε κάθε περίπτωση, ακόμα κι ένας ανοιχτόμυαλος άνθρωπος δεν ξέρεις ποτέ πώς θα αντιδράσει σε συγκεκριμένες καταστάσεις. Όπως συμβαίνει και στη σειρά, ένας γονιός μπορεί να κάνει πράγματα που βλάπτουν ή πληγώνουν το παιδί του από αγάπη. Γι’ αυτό η ορατότητα και η εκπαίδευση είναι το κλειδιά προς την αποδοχή. Είναι υποχρέωση προς τον εαυτό μας να εκπαιδευτούμε, για να μην επαναληφθούν λάθη του παρελθόντος. Αυτό που γνωρίζουμε σήμερα είναι ότι οι ασθένειες δεν κάνουν διακρίσεις, δεν ενδιαφέρονται για το ποιον θα χτυπήσουν. Γι’ αυτό πρέπει να έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά, να βλέπουμε τα σημάδια. Γιατί αυτή είναι η μόνη δύναμη που έχουμε απέναντί τους.

Η κριτική του MOVE IT για το "It's a sin"

Η σειρά "It's a sin" θα προβάλλεται από την Κυριακή 21/3/21, αποκλειστικά στην Ελλάδα, από την Cosmote TV.

Πρώτη δημοσίευση: 20 Μαρτίου 2021, 17:47
Ενημέρωση: 20 Μαρτίου 2021, 17:47
Συντάκτης:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
1 ημέρα

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos