23ο ΦΝΘ: "The Mole Agent" - Κριτική

Δημοσίευση: 10 Μαρτίου 2021, 19:27
Συντάκτης:

Σύνοψη: Μια γυναίκα ανησυχεί για τις συνθήκες που επικρατούν στο γηροκομείο όπου διαμένει η μητέρα της και ο ιδιωτικός ντετέκτιβ Ρομούλο, που έχει αναλάβει την υπόθεση, προσλαμβάνει τον ογδοντατριάχρονο Σέρχιο, αναθέτοντάς του να διεισδύσει στο γηροκομείο ως τρόφιμος και να συλλέξει πληροφορίες.

<a href="/nea/ripley-ena-kerdismeno-stoihima/69757">"Ripley": Ένα κερδισμένο στοίχημα</a>ΣΧΕΤΙΚΑ"Ripley": Ένα κερδισμένο στοίχημα

Ο Σέρχιο θα βρεθεί σύντομα διχασμένος ανάμεσα στην αποστολή του και στην ολοένα πιο έντονη συναισθηματική εμπλοκή του με τους υπόλοιπους τρόφιμους.

Άποψη: Το The Mole Agent της ντοκιμαντερίστριας Maite Alberdi κατάφερε να μπει στην σύντομη λίστα με τις υποψήφιες ταινίες για Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ αλλά και για Όσκαρ καλύτερης διεθνούς ταινίες εκπροσωπώντας την Χιλή και λίαν συντόμως θα μάθουμε αν θα καταφέρει να μπει στην τελική πεντάδα σε μία από τις δύο κατηγορίες (με πιο πολλές πιθανότητες σε εκείνη του ντοκιμαντέρ).

Είναι μια ταινία έκπληξη, καθώς συνδυάζει εξαιρετικά τους κανόνες και τους ρυθμούς του ντοκιμαντέρ με εκείνους του σινεμά μυθοπλασίας. Η ταινία άνετα θα μπορούσε να είναι το δεύτερο, μιας και ο τρόπος που αντιμετωπίζεται η ιστορία είναι σαν μια crime comedy.

Ο Σέρχιο είναι ένας ηλικιωμένος άνδρας που σαν άλλος «Βαποράκι» Clint Eastwood ή ληστής Robert Redford, που ως ηλικιωμένοι χρησιμοποιήθηκαν για να μην περάσει σε κανενός το μυαλό ότι θα μπορούσαν να είναι οι δράστες, χρησιμοποιείται και εκείνος, έναντι πληρωμής, ως μυστικός πράκτορας μέσα σε ένα γηροκομείο. Πέραν της τρομερής φυσικότητάς του απέναντι στον φακό, ο Σέρχιο διαθέτει μια έμφυτη κωμική φλέβα στο πώς αντιδρά στα όσα γίνονται, σαν σταρ ενός παλιού, κλασικού φιλμ, ή σαν τον πρωταγωνιστή Άλαν του best-seller βιβλίου «Ο εκατοντάχρονος που πήδηξε από το παράθυρο και εξαφανίστηκε».

Άλλωστε, και η ίδια η ταινία τον αντιμετωπίζει σαν τον κωμικό της ηλικιωμένο σταρ, όπως η αμερικανική κωμωδία αντιμετωπίζει ηθοποιούς σαν τον De Niro, τον Freeman και άλλους, που τους βάζει να συμπεριφέρονται αλλόκοτα βάσει της ηλικίας τους και να προσπαθούν να μυηθούν σε έναν κόσμο που τους έχει στην απέξω.

Έτσι και ο Σέρχιο για τις ανάγκες του πράκτορα, πρέπει να μάθει να χρησιμοποιεί ένα κινητό τηλέφωνο, να φοράει ειδικά γυαλιά που καταγράφουν και βιντεοσκοπούν, να μάθει ειδικούς όρους εν είδει συνθήματος για να μην τους καταλαβαίνουν οι άλλοι. Και τα καταφέρνει υποδειγματικά, μέχρι που μπαίνει στην μέση το συναίσθημα.

Ισορροπεί μοναδικά ανάμεσα στην κωμωδία και στην ρομαντική ταινία, στο αυθόρμητο και στο εσκεμμένο, στο χαβαλέ και στον έρωτα.

Μια feelgood ταινία ειλικρινών και ουσιαστικών συναισθημάτων για το τι εστί άνθρωπος στην τελική. Μια από τις πιο αστείες στιγμές όταν ηλικιωμένες κυρίες που βλέπουν την κάμερα της σκηνοθέτριας να τις καταγράφει αναρωτιούνται για αυτό και για το πώς θα χρησιμοποιηθεί. Ακόμα και αυτή η αυτοπαρωδία γίνεται με μια τόση όμορφη τρυφερότητα που αφοπλίζει.

Μια ταινία που καταγράφει έναν ηλικιωμένο άνδρα που καταγράφει μια γυναίκα δεν θα μπορούσε να εξελιχθεί σε τίποτα καλύτερο από αυτό που παρακολουθήσαμε στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Tην ταινία μπορείτε να την δείτε εδώ.

To ΜΟVE IT παρακολουθεί το φετινό Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Όλες οι κριτικές και ανταποκρίσεις μας βρίσκονται στο ειδικό section που έχουμε στήσει. 

 

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
9427
Tanweer
6786
Feelgood
3008
LATE NIGHT WITH THE DEVIL, από την Spentzos LATE NIGHT WITH THE DEVIL, από την Spentzos