"Τα ελληνικά φιλμ αξιοποιούν δραματουργικά την κρίση της πανδημίας"

Δημοσίευση: 28 Ιουνίου 2020, 14:59
Συντάκτης:

Το Φεστιβάλ των Καννών μπορεί να μην πραγματοποιήθηκε τον Μάιο, όπως κάθε χρόνο, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα λειτουργήσει η αγορά του φεστιβάλ, όπου διανομείς και παραγωγοί βλέπουν και επιλέγουν ταινίες. Στην online αγορά των Καννών εκπροσωπείται και το ελληνικό σινεμά μέσα από το Thessaloniki Goes to Cannes, με πέντε ταινίες εν εξελίξει, ανάμεσα τους τρία ντοκιμαντέρ. Και όπως είναι αναμενόμενο, η καραντίνα και η νέα συνθήκη πραγμάτων έχει επηρεάσει τους δημιουργούς.

<a href="/nea/apo-22-noemvrioy-oloi-oi-kinimatografoi-tha-leitoyrgoyn-os-covid-free/65496">Από 22 Νοεμβρίου όλοι οι κινηματογράφοι θα λειτουργούν ως covid-free</a>ΣΧΕΤΙΚΑΑπό 22 Νοεμβρίου όλοι οι κινηματογράφοι θα λειτουργούν ως covid-free

To Variety έστησε ένα θέμα για τα 5 ελληνικά φιλμ που θα παρουσιαστούν υπογραμμίζοντας το γεγονός πως "οι Έλληνες δημιουργεο΄αντιμετωπίζουν δημιουργικά την πανδημία (σε συνδυασμό με την οικονομική ύφεση που εξακολουθούν να βιώνουν) υφαίνοντας την κρίση που προκαλεί στις αφηγήσεις των ταινιών τους. Μια τάση που παρουσίασε ιδιαίτερο ενδιαφέρον"

«Ο περασμένος μήνας κατά την διάρκεια της πανδημίας πολλοί από εμάς μαγειρεύαμε και μαγειρεύουμε ακόμα», αναφέρει η σκηνοθέτρια Αγγελική Αντωνίου («Eduart», «Δονούσα»), η οποία παρουσιάζει το δράμα «Πράσινη Θάλασσα». Η ταινία θα αφορά μια γυναίκα που έχει χάσει την μνήμη της αλλά όχι και την ικανότητά της να μαγειρεύει, ερχόμενη αντιμέτωπη με μια δεύτερη ευκαιρία. «Η προετοιμασία του φαγητού είναι σημαντική για τους περισσότερους. Όπως συμβαίνει και στην ταινία, αν και δεν αφορά μόνο την μαγειρική. Η ταινία είναι σε παραγωγή της Αντωνίου και της Λιλέτ Μπόταση (Inkas Films) αλλά και του γερμανού παραγωγού Jost Hering με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.

Ανάμεσα στα ντοκιμαντέρ που θα παρουσιαστούν θα είναι και το «Esperanto» του Στρατή Χατζηελενούδα. Το ντοκιμαντέρ εστιάζει σε ένα σύλλογο εκτροφής πτηνών, με μια ομάδα ανθρώπων να μαθαίνει την γλώσσα των πουλιών ώστε να αναπτυχθεί μια επικοινωνία μεταξύ τους. «Όλοι επηρεαστήκαμε από τον Covid-19, οπότε αποφασίσαμε να συμπεριλάβουμε την εμπειρία στο πρότζεκτ, στο οπτικό υλικό». Η 65λεπτη ταινία συναντά ανθρώπους από πολλές γωνιές της Ελλάδας που πιστεύουν ότι αυτή η ιδιόρρυθμη επικοινωνία με τα πτηνά θα βοηθήσει στην ένωση των ανθρώπων με τον κόσμο. «Με αυτή την ταινία ήθελα να θέσω το ερώτημα: Μπορούμε να διατηρήσουμε την ελπίδα μας; Την αίσθηση επικοινωνίας μας. Ή μήπως (κάθε ένας από εμάς) ζούμε σε έναν άλλο κόσμο παγιδευμένο μέσα στο κλουβί της πραγματικότητάς μας;». Το συγκεκριμένο πρότζεκτ θα είναι έτοιμο το καλοκαίρι του 2021.

Οι υπόλοιπες ταινίες θα είναι η ταινία μυθοπλασίας «Dog» της πρωτοεμφανιζόμενης Γιάννας Αμερικάνου, που θα παρουσιάζεται η ιστορία ενός αγοριού σε μια διαλυμένη οικογένεια και η πορεία προς την ενηλικίωση. «Είναι μια σύγχρονη ταινία» λέει η παραγωγός Μόνικα Νικολαΐδου που θα δείχνει την ανάγκη επιβίωσης. «Είναι η πρώτη ταινία της Γιάννας, βασισμένη στην εμπειρία της ως εθελόντρια σε καταφύγιο για αγόρια στην Κύπρο».

Τέλος, θα παρουσιαστούν δύο ακόμα ντοκιμαντέρ, το «If It’s Not Ok, It’s Not the End» του σκηνοθέτη Salvador Munoz Saiz, για έναν πρωταθλητή του μποξ που παράλληλα πασχίζει να λύσει τα προβλήματα που έχει με την οικογένειά του. Ο σκηνοθέτης ανέφερε ότι όταν γνώρισε τον Θοδωρή Ριτζάκη κατάλαβε πόσο δύσκολο είναι να είσαι μποξέρ στην Ελλάδα. «Παρόλο που ήταν τρεις φορές πρωταθλητής και είχε δουλειά ως προπονητής, προσπαθούσε ακόμα να καλύψει τις ανάγκες του». Το άλλο ντοκιμαντέρ είναι το «Made in Vain» του Μιχάλη Κλιούμη για το επαγγελματικό body building στην Ελλάδα, όπου δείχνει πως συχνά ξοδεύουν έξι χιλιάδες ευρώ τον μήνα για τις ανάγκες διατήρησης του σώματος. «Όταν γίνεσαι bodybuilder, γίνεσαι bodybuilder για μια ζωή. Και αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον αλλά και επίπονο να το βλέπεις», όπως είπε ο Κλιούμης.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
9427
Tanweer
6786
Feelgood
3008
LATE NIGHT WITH THE DEVIL, από την Spentzos LATE NIGHT WITH THE DEVIL, από την Spentzos