Έρευνα: Η επόμενη ημέρα - Οι Έλληνες διανομείς προτείνουν

Δημοσίευση: 5 Μαΐου 2020, 19:32
Συντάκτης:

H επόμενη ημέρα του ελληνικού (και του παγκόσμιου) κινηματογράφου αναμένεται πολύ δύσκολη και το restart δείχνει σίγουρα αναγκαίο, αλλά είναι και ταυτόχρονα πολυσύνθετο και πρέπει να σχεδιαστεί προσεκτικά.

<a href="/nea/apo-22-noemvrioy-oloi-oi-kinimatografoi-tha-leitoyrgoyn-os-covid-free/65496">Από 22 Νοεμβρίου όλοι οι κινηματογράφοι θα λειτουργούν ως covid-free</a>ΣΧΕΤΙΚΑΑπό 22 Νοεμβρίου όλοι οι κινηματογράφοι θα λειτουργούν ως covid-free

Και κυρίως πρέπει να (εισ)ακουστούν όλοι όσοι εμπλέκονται στον κλάδο από οποιοδήποτε πόστο, διότι εδώ και δύο μήνες κάθε κινηματογραφική παραγωγή έχει παύσει και δυστυχώς θα συνεχιστεί αυτή η κατάσταση για αρκετό διάστημα ακόμη. Οπότε πρέπει να παρθούν άμεσα ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ.

Στο MOVE IT δεν μπορούμε να νομοθετήσουμε, αν γινόταν, θα το είχαμε κάνει. Μπορούμε όμως να δώσουμε βήμα σε όλα τα γρανάζια της κινηματογραφικής αλυσίδας να ακουστούν και να παραθέσουν την δική τους οπτική, τις δικές τους ανησυχίες, τις δικές τους λύσεις. 

Η αρχή έγινε με τους αιθουσάρχες, σε μια έρευνα που διαβάστηκε και συζητήθηκε.

Σειρά παίρνουν οι διανομείς και η αρχή θα γίνει με την αναλυτική τους ανακοίνωση που προβάλει ξεκάθαρα τα τεράστια προβλήματα και ζητήματα του κλάδου τους. Αύριο θα διαβάσετε και ξεχωριστά σημειώματα από εκπροσώπους κάθε εταιρείας, ξεχωριστά: 

Η πρωτόγνωρη συνθήκη που καλούμαστε όλοι να αντιμετωπίσουμε, ως κινηματογραφικός κλάδος, ως χώρα και ως πλανήτης, θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές σε παγκόσμιο επίπεδο που ακόμα δεν είμαστε σε θέση να εκτιμήσουμε με ακρίβεια.

Υπάρχουν κάποια δεδομένα που αξίζει κανείς συνοπτικά να λάβει υπόψη για να αντιληφθεί το μέγεθος του προβλήματος.

·       Ο ετήσιος τζίρος εταιρειών διανομής και κινηματογράφων ανέρχεται σε 90.000.000 ευρώ περίπου.

·       Με τις πρώτες ανακοινώσεις για την επικείμενη πανδημία, ήδη δηλαδή από τα μέσα Φεβρουαρίου, τα εισιτήρια παρουσίασαν κατακόρυφη πτώση ύψους έως και 80%, γεγονός που δείχνει πόσο ευάλωτη είναι η συγκεκριμένη αγορά...

·       Από τις 11 Μαρτίου που απαγορεύτηκε η λειτουργία των κινηματογράφων, τα έσοδα των εταιρειών διανομής μηδενίστηκαν και ταυτόχρονα σημαντικά ποσά που είχαμε προκαταβάλει για την αγορά ταινιών, τη διαφήμιση τους κλπ, χάθηκαν, μιας και πολλές ταινίες βγήκαν από τους παραγωγούς του εξωτερικού απ’ευθείας σε ψηφιακές πλατφόρμες, δημιουργώντας ανυπολόγιστη ζημία στον κλάδο μας.

·       Παράλληλα, τα έξοδα δεν μηδενίστηκαν γιατί ένα τμήμα του προσωπικού μας συνεχίσει να εργάζεται, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι ανάγκες επικοινωνίας με τους προμηθευτές/εταιρείες του εξωτερικού και να γίνεται προετοιμασία για τη διαφημιστική προβολή των ταινιών για την «επόμενη ημέρα».

Λόγω της ειδικής φύσης του πολιτιστικού προϊόντος που διαχειριζόμαστε, η επανεκκίνηση της λειτουργίας των κινηματογράφων δεν μας επιτρέπει να συνεχίσουμε από εκεί που είχαμε μείνει και αυτό γιατί αφενός οι προμηθευτές μας, δηλαδή τα studios του Χολυγουντ και οι ανεξάρτητοι παραγωγοί, έχουν μετακινήσει μερικές από τις ταινίες τους για τα τέλη Ιουλίου και έπειτα, ενώ τις περισσότερες τις έχουν μεταφερθεί για το 2021, αφετέρου έχουν διακοπεί τα γυρίσματα όλων των ελληνικών ταινιών που είχαμε προγραμματίσει και συνεπώς θα δημιουργηθούν μεγάλα κενά στον προγραμματισμό της κινηματογραφικής αγοράς.

Ταυτόχρονα, η έναρξη λειτουργίας των θερινών κινηματογράφων που έχει προς το παρόν ανακοινωθεί ότι θα γίνει στο Στάδιο 5, δηλαδή κάποια στιγμή μέσα στον Ιούνιο, με τα υγειονομικά περιοριστικά μέτρα που θα επιβληθούν, θα οδηγήσουν αναπόφευκτα σε σημαντικά μειωμένη προσέλευση θεατών, σε λιγότερη κατανάλωση από το bar και όλα αυτά με αυξημένο κόστος λειτουργίας για τις αίθουσες. Ερώτημα παραμένει πως θα ανταποκριθεί το κοινό στο άνοιγμα των κινηματογράφων, μέσα σε αυτό το περιβάλλον ανασφάλειας και φόβου που επικρατεί και τι θα συμβεί με τις χειμερινές αίθουσες.

Συνεπώς, με βάση τα παραπάνω είναι σαφές ότι ο τομέας της Ψυχαγωγίας και του Πολιτισμού, θα χρειαστεί γενναία και γενναιόδωρη στήριξη σε τοπικό και ευρωπαϊκό επίπεδο για να μπορέσει να συνεχίσει να υπάρχει.

Η Ε.ΔΙ.Κ.Τ.Ε. (Ένωση Διανομέων Κινηματογραφικών Ταινιών Ελλάδας) και η Π.Ε.Α.Κ (Πανελλήνια Ένωση Αιθουσαρχών Κινηματογράφου), έχουμε υποβάλει αναλυτικό κοινό υπόμνημα με τις  θέσεις και τα αιτήματα μας, στο Υπουργείο Πολιτισμού και στα αρμόδια Υπουργεία  προκειμένου να υπάρξει «επόμενη ημέρα» για τον κλάδο μας.

·       Η αποκατάσταση της άνισης μεταχείρισης που έχει υποστεί ο Κινηματογράφος με τον αυξημένο ΦΠΑ του 24%  έναντι του 6% που απολαμβάνουν όλοι οι άλλοι κλάδοι Πολιτισμού (συναυλίες, θέατρα, βιβλίο κλπ)

·       η υπογραφή του νομοσχεδίου κατά της Πειρατείας μέσω του dynamic blocking

·       η οικονομική μας ενίσχυση μέσω φορολογικών ελαφρύνσεων (αναστολή φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων, αναστολή καταβολής δόσεων υφιστάμενων δανείων, μείωση του μισθώματος των κινηματογραφικών αιθουσών, απαλλαγή από την υποχρέωση προκαταβολής φόρου, επιδότηση μισθοδοσίας, 

·       και η ενίσχυση της ταμειακής μας ρευστότητας με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου

είναι ορισμένα από τα μέτρα στήριξης που έχουμε ζητήσει, προκειμένου οι επιχειρήσεις μας, οι εργαζόμενοι μας (πάνω από 2.000 εργαζόμενοι) και όσοι συνδέονται με τη λειτουργία μας (σκηνοθέτες, παραγωγοί, τυπογράφοι, διαφημιστές, μεταφραστές κλπ), να στηριχτούν, να παραμείνουν ζωντανοί μέχρι να υπάρξει η νέα «κανονικότητα» για τον κλάδο μας.

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos