Berlinale 2020: "Dau. Natasha" - Κριτική

Δημοσίευση: 1 Μαρτίου 2020, 04:39
Συντάκτης:

Σύνοψη: Η Natasha και η Olga δουλεύουν στην καντίνα ενός κρυφού σοβιετικού ινστιτούτου ερευνών. Από εκεί περνάνε όλοι οι υπάλληλοι αλλά και ξένοι επισκέπτες, όπως ο Luc Bige. Με τον τελευταίο ξεκινά μια σχέση με την Natasha. Και ενώ συζητάνε και παίζουν παιχνίδια ποτού με την Olga, οι μυστικές υπηρεσίες αντιδρούν και επεμβαίνουν με άσχημα αποτελέσματα για την ζωή της Natasha.

<a href="/synenteyxeis/mpil-nai-o-haraktirismos-emporiko-einai-mia-poly-omorfi-lexi/65348">Μπιλ Νάι: "Ο χαρακτηρισμός εμπορικο είναι μια πολύ όμορφη λέξη"</a>ΣΧΕΤΙΚΑΜπιλ Νάι: "Ο χαρακτηρισμός εμπορικο είναι μια πολύ όμορφη λέξη"

Άποψη: Το DAU είναι ένα ευρύτερο πρότζεκτ που στην ουσία συμπεριλαμβάνει και την ταινία το οποίο έχει ξεκινήσει εδώ και μια δεκαετία βασισμένο στην ζωή του νομπελίστα σοβιετικού φυσικού Lev Landau. Σταδιακά άρχισε να επεκτείνεται με σκοπό να γίνει ένα πείραμα όπου με μη επαγγελματίες ηθοποιούς να ανασυσταθεί ο απολυταρχισμός του σοβιετικού καθεστώτος, κυρίως του σταλινικού μιας και σε αυτήν την περίοδο αναφέρεται και των βασανιστηρίων που γινόντουσαν.

Η ταινία λοιπόν Dau Natasha που παίρνει το όνομά της αφενός από το πείραμα αφετέρου από το όνομα της κεντρικής ηρωίδας με τρόπο σχεδόν ντοκιμαντερίστικο παρουσιάζει αυτές τις πλευρές της πραγματικότητας.

Στα χαρτιά έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, η πράξη όμως απέχει παρασάγγας. Σίγουρα στα θετικά στοιχεία της ταινίας είναι ο ερασιτεχνισμός των ηθοποιών που δίνει πολύ πιο φυσικά και άμεσα το όλο αίσθημα καθώς και η σκηνοθεσία των Ilya Khrzhanovskiy και Jekaterina Oertel που έχει την αίσθηση ότι είναι τραβηγμένο με βίντεο από την εποχή του Ψυχρού Πολέμου, κάνοντάς το να έχει μια αύρα μυστικής καταγραφής.

Πέραν όμως αυτών των θετικών στοιχείων, ακριβώς επειδή είναι ένα πρότζεκτ που κινηματογραφήθηκε ώστε να βγει και υπό την μορφή ταινίας, είναι ξεκάθαρο πως δεν έχει κανένα έλεγχο του σεναρίου με αποτέλεσμα στο μεγαλύτερο μέρος του να μοιάζει έκκεντρο σε σχέση με τον υποτιθέμενο κορμό της υπόθεσης. Την έλλειψη ελέγχου μπορεί να την εντοπίσει κανείς και στους «ηθοποιούς», μιας και λόγω της ερασιτεχνίας τους πολλές φορές ξεφεύγουν και οδηγούνται σε υπερβολές και υποκριτικές κορώνες.

Ατίθασο και αρκετά ασυνάρτητο, με λιγότερη έμφαση στην απολυταρχία του καθεστώτος η οποία εν τέλει φαίνεται μόνο προς το τέλος της ταινίας με το τελευταίο μισάωρο να είναι αρκετά πιο επιτυχημένο και πιο κοντά στον σκοπό της ταινίας συγκριτικά με την υπόλοιπη, εν τέλει δεν απεδείχθη ένα κερδισμένο στοίχημα για τους δημιουργούς αλλά ένα πρότζεκτ που έχει ενδιαφέρον μόνο ως τέτοιο και όχι ως κινηματογραφική ταινία.

3,5 / 10

70ο Φεστιβάλ Βερολίνου. Οι βαθμολογίες του MOVE IT για τις ταινίες του Διαγωνιστικού:

The Intruder (1/10), Hidden Away (7,5/10), First Cow (7/10), The Salt Of Tears (4/10), All The Dead Ones (4,5/10), Undine (6,5/10), Delete History (6/10), My Little Sister (7/10), Siberia (1,5/10), The Woman Who Ran (6,5/10), Bad Tales (5,5/10), Never Rarely Sometimes Always (6/10), Berlin Alexanderplatz (5/10), Dau Natasha (3,5/10), The Roads Not Taken (4/10), Days (3,5/10), Irradiated (5/10), There Is No Evil (6,5/10)

 

Το 70ο Φεστιβάλ του Βερολίνου διεξάγεται 20 Φεβρουαρίου με 1 Μαρτίου 2020, το MOVE IT βρίσκεται εκεί με την πολυπληθέστερη αποστολή για ελληνικό μέσο και σας μεταφέρει για 10η συνεχή χρονιά όλα όσα συμβαίνουν μέσα και έξω από τις αίθουσες της αγαπημένης μας ευρωπαϊκής πόλης, στο ειδικά διαμορφωμένο section μας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
9427
Tanweer
6786
Feelgood
3008
LATE NIGHT WITH THE DEVIL, από την Spentzos LATE NIGHT WITH THE DEVIL, από την Spentzos