Berlinale 2020: "Malmkrog" - Κριτική

Δημοσίευση: 21 Φεβ. 2020, 12:44
Συντάκτης:

Σύνοψη: Μέσα σε ένα αριστοκρατικό σπίτι στην Τρανσυλβανία παραμονή Χριστουγέννων, πέντε άνρθωποι συζητούν για την ζωή και τον θάνατο, τον θεό, τον πόλεμο και την ειρήνη, ενόσω οι σχέσεις τους μεταξύ τους διαταράσσονται.

<a href="/synenteyxeis/mpil-nai-o-haraktirismos-emporiko-einai-mia-poly-omorfi-lexi/65348">Μπιλ Νάι: "Ο χαρακτηρισμός εμπορικο είναι μια πολύ όμορφη λέξη"</a>ΣΧΕΤΙΚΑΜπιλ Νάι: "Ο χαρακτηρισμός εμπορικο είναι μια πολύ όμορφη λέξη"

Άποψη: Το νέο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Βερολίνου, το Encounters, άνοιξε με έναν εντυπωσιακό τρόπο, με το νέο φιλμ του Ρουμάνου Cristi Puiu, ενός από τους τρεις σπουδαίους σκηνοθέτες του ρουμάνικου νέου κύματος, πλάι στους Cristian Mungiu και Corneliu Porumboiu.

Ως βάση του παίρνει το κείμενο του Ρώσου φιλοσόφου του ύστερου 19ου αιώνα, Vladimir Solovyov, το «Three Conversations, Including a Short Story of the Antichrist» και ενώνοντας τους θεματικούς άξονες κάθε κειμένου του δημιουργεί ένα παλίμψηστο μιας εποχής μέσα από τους διαλόγους και τις συγκρούσεις εκπροσώπων ανώτερων κοινωνικών στρωμάτων.

Όπως ο Bunuel εγκλώβισε την αριστοκρατία στους τέσσερις τοίχους στον Εξολοθρευτή Άγγελο, έτσι και ο Puiu εγκλωβίζει με την  θέληση των πρωταγωνιστών όλη την δράση μέσα σε ένα μεγαλεπήβολο οίκισμα στο οποίο δειπνούν, συζητούν, παίζουν και όλα αυτά με έντονες αψιμαχίες που ξεκινούν από την θρησκεία και την αντιπαράθεση μιας νιτσεϊκής προσέγγισης με μια ηθικιστική αντίληψη περί Καλού και Κακού, για να συνεχίσει με την έννοια του πολέμου και της ειρήνης και να φτάσει στα έθνη και την έννοια του ευρωπαίου, κάτι που φαντάζει αρκετά επίκαιρο και έτσι δίνει μια σύγχρονη ματιά και συνάμα ένα κλείσιμο στο μάτι του θεατή.

Αργός ρυθμός, χωρίς εξωτερική δράση, παρά μόνο κάποια ελάχιστα γεγονότα να αποσπούν την προσοχή των ηρώων από τις άλλοτε ενδιαφέρουσες και άλλοτε τραβηγμένες χρονικά συζητήσεις τους, χωρίς κάποια ιδιαίτερη σκηνοθετική μαεστρία, με μια αρκετά διακριτική και θεατρικής υφής σκηνοθετική προσέγγιση, αλλά με ένα σεναριακό κομψοτέχνημα που παρά την πολύ μεγάλη διάρκεια (200 λεπτά!) καταφέρνει να διατηρεί το ενδιαφέρον του θεατή, αν και εφόσον ενδιαφέρεται να παρακολουθήσει μια περισσότερο φιλοσοφική-δοκιμιακή ταινία παρά μια αφηγηματική ταινία, παρότι διαθέτει ορισμένα στοιχεία και από την δεύτερη, όπως ο ηλικιωμένος άνδρας.

Όπως είχε καταφέρει στην πιο γνωστή ταινία του, τον Θάνατο του κυρίου Λαζαρέσκου, να συνδυάσει το χιούμορ με το δράμα, έτσι και εδώ σε αυτήν την βαρύγδουπη κατά τα άλλα ιστορία κάνει μικρές ενέσεις με ειρωνικό ή και αυτοειρωνικό χιούμορ. Ο Puiu είναι σε μεγάλη φόρμα, παρότι η διάρκεια τον προδίδει σε μερικά σημεία, όπου οι συζητήσεις ξεχειλώνουν και ο ίδιος απλώς παρακολουθεί σαν θεατής τα όσα γίνονται μπροστά του.

6,5 / 10

Το 70ο Φεστιβάλ του Βερολίνου θα διεξαχθεί 20 Φεβρουαρίου με 1 Μαρτίου 2020, το MOVE IT θα βρεθεί εκεί με την πολυπληθέστερη αποστολή για ελληνικό μέσο και θα σας μεταφέρει για 10η συνεχή χρονιά όλα όσα θα συμβούν μέσα και έξω από τις αίθουσες της αγαπημένης μας ευρωπαϊκής πόλης, στο ειδικά διαμορφωμένο section μας.

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
20 ώρες

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos