Νύχτες 2019: "Family Romance LLC" - Κριτική

Δημοσίευση: 24 Σεπτεμβρίου 2019, 16:06

Η «Οικογενειακή Ευτυχία Α.Ε.» έφερε μαζί της ιαπωνικό αέρα στις Νύχτες Πρεμιέρας. Πρόκειται για την τελευταία ταινία του Γερμανού σκηνοθέτη Βέρνερ Χέρτζογκ, η οποία συμμετείχε και στο Φεστιβάλ των Καννών. 

<a href="/nea/oi-nyhtes-premieras-provaloyn-ton-nono-ii-psifiaka-apokatestimeno/69750">Οι Νύχτες Πρεμιέρας προβάλουν τον Νονό ΙΙ ψηφιακά αποκατεστημένο</a>ΣΧΕΤΙΚΑΟι Νύχτες Πρεμιέρας προβάλουν τον Νονό ΙΙ ψηφιακά αποκατεστημένο

Η «Οικογενειακή Ευτυχία Α.Ε.» είναι μια εταιρεία η οποία με τη χρήση ηθοποιών μπορεί να αντικαταστήσει οποιοδήποτε μέλος μιας οικογένειας, μια ιδιαίτερα ιντριγκαδόρικη ιδέα στην οποία είχε περίπου βασιστεί και το φιλμ του Γιώργου Λάνθιμου «Άλπεις», αν θυμάστε. Όλα ξεκινούν όταν μια μητέρα προσλαμβάνει τον Γιουσί Ισί για να παίξει τον ρόλο του αγνοούμενου πατέρα της 12χρονης κόρης της, Μαχίρο. Παράλληλα με την ιστορία της Μαχίρο, ο Γιουσί εμπλέκεται και σε άλλες υποθέσεις οικογενειών ή μεμονωμένων ατόμων που επιθυμούν να τον «νοικιάσουν».

Παρότι ακούγεται σαν σενάριο επιστημονικής φαντασίας, ο Βέρνερ Χέρτζογκ έχει αντλήσει την έμπνευση του από πραγματικά γεγονότα και συγκεκριμένα από την ήδη υπάρχουσα αγορά ενοικίασης οικογενειακών μελών που υπάρχει στην Ιαπωνία.

Ωστόσο, ο Χέρτζογκ δεν εστιάζει τόσο στην περιγραφή της εν λόγω βιομηχανίας όσο στο κατά πόσο είναι δυνατόν να διατηρηθούν τα όρια μέσα σ’ αυτήν. Αφενός θίγει το θέμα της αυταπάτης: υπάρχει καλή και κακή αυταπάτη ή δεν υφίσταται τέτοιος διαχωρισμός; Αφετέρου θίγει πολύ έξυπνα το ζήτημα της τήρησης των συναισθηματικών ορίων. Ο πρωταγωνιστής βρίσκεται σε ένα ξενοδοχείο, όπου οι υπάλληλοι είναι ρομπότ και δίνεται η εντύπωση ότι ταυτίζει τη δουλειά του μαζί τους. Πόσο εφικτή είναι η «μη ανάπτυξη συναισθημάτων» που προστάζει η πολιτική της εταιρείας όταν δεν είσαι ρομπότ;

Τέλος, κεντρικό θέμα είναι και η ισορροπία που προσπαθεί να κρατήσει ο πρωταγωνιστής μεταξύ των ρόλων του και της πραγματικής ζωής του –κάτι που φαίνεται να είναι ιδιαίτερα δύσκολο καθώς ο πρωταγωνιστής φτάνει πολλές φορές στο σημείο να αμφισβητήσει το αν είναι αληθινή η δική του οικογένεια ή αν είναι απλά ηθοποιοί.

Γυρισμένη με ύφος ντοκιμαντέρ, η ταινία του Χέρτζογκ πετυχαίνει ακριβώς τον σκοπό της: την αμφιταλάντευση μεταξύ πραγματικού και φανταστικού. Σ’ αυτό συμβάλλει ιδιαίτερα και η χρήση μη επαγγελματιών ηθοποιών. Πρόκειται για μια ταινία, η οποία θίγει καίρια ζητήματα, όπως η μοναξιά, η «εξαγορά» συναισθημάτων, οι αυταπάτες, με πολύ παράδοξο τρόπο. Γι’ αυτό χαρακτηρίστηκε από πολλούς ως μία από τις πιο περίεργες ταινίες του σκηνοθέτη - και δεν έχουν άδικο.

5,5 / 10

Άννα Μαρία Χατζηστυλιανού

Κριτικές, ανταποκρίσεις και εντυπώσεις από το φετινό Φεστιβάλ Νύχτες Πρεμιέρας, όλες εδώ.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
9427
Tanweer
6786
Feelgood
3008
breathe, από την Spentzos breathe, από την Spentzos