Βραβεία Ίρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου 2019
O "Οίκτος" του Μπάμπη Μακρίδη ως καλύτερη ταινία, η σκηνοθεσία του Άγγελου Φραντζή για το "Ακίνητο Ποτάμι" και το "Obscuro Barroco" της Ευαγγελίας Κρανιώτη σαν ντοκιμαντέρ, ήταν οι μεγάλοι νικητές κατά την διάρκεια της χθεσινής ανακοίνωσης των Βραβείων Ίρις από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου.
ΣΧΕΤΙΚΑΑυτές είναι οι ταινίες που συμμετέχουν στα Βραβεία Ιρις 2024
Ο "Οίκτος" απέσπασε συνολικά 3 ελληνικά "Όσκαρ" (Μακιγιάζ και Ήχος -εξ'ημισείας- τα άλλα δύο), όσα και το "Ακίνητο Ποτάμι" (Φωτογραφία, Ενδυματολογία), ενώ με 4 και 3 τρόπαια έφυγαν από την βραδιά άλλα δύο φιλμ που συνολικά μονοπώλησαν τις διακρίσεις για τις ερμηνείες.
Το "The waiter" του Στιβ Κρικρή συγκέντρωσε τελικά τα περισσότερα (Α' ανδρικό για τον Άρη Σερβετάλη, Β' Ανδρικό για τον Γιάννη Στάνκογλου, Μουσική και Σκηνογραφία) και το "Η δουλειά της" του Νίκου Labot που εκτός από το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη, διακρίθηκε για τις ερμηνείες της Μαρίσσας Τριανταφυλλίδου (Α' Γυναικείος) και της Μαρίας Φιλίνη (Β' γυναικείος). Αναλυτικά τα βραβεία που απένειμε για 10η χρονιά η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, με παρουσιαστές τους Γεράσιμο Σκιαδαρέση και Μπέσσυ Μάλφα:
Tαινία Μυθοπλασίας: Οίκτος
Ντοκιμαντέρ: Obscuro Barroco
Σκηνοθεσία: Άγγελος Φραντζής (Ακίνητο Ποτάμι)
Σενάριο: Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ
Πρωτοεμφανιζόμενος Σκηνοθέτης: Νίκος Labot (Η δουλειά της)
Α' Ανδρικός: Άρης Σερβετάλης (The waiter)
Α' Γυναικείος: Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου (Η δουλειά της)
Β' Ανδρικός: Γιάννης Στάνκογλου (The waiter)
Β' Γυναικείος: Μαρία Φιλίνη (Η δουλειά της)
Πρωτότυπη Μουσική: Coti K. (The waiter)
Φωτογραφία: Σιμόν Μποφίς (Ακίνητο Ποτάμι)
Μοντάζ: Γιώργος Λαμπρινός (Obscuro Barroco)
Σκηνογραφία: Κώστας Παππάς (The waiter)
Ενδυματολογία: Ακίνητο Ποτάμι
Ήχος: Οίκτος & 1968
Μακιγιάζ: Εύη Ζαφειροπούλου (Οίκτος)
Ειδικά Εφέ: Chinatown - Τα τρία καταφύγια
Μικρού Μήκους Μυθοπλασίας: Έκτορας Μαλό, η τελευταία ημέρα της χρονιάς της Ζακλίν Λέτζου
Μικρού Μήκους Ντοκιμαντέρ: Τέταρτος Τοίχος του Δημήτρη Γκότση
ΣΧΟΛΙΑ
Εμφάνιση σχολίων