ΣΕΙΡΕΣ

Ένας αναπάντεχος φόρος τιμής στο "Lost Highway"

Δημοσίευση: 18 Ιαν. 2019, 22:41
Συντάκτης:

Όταν αναλαμβάνεις να σκηνοθετήσεις ένα Christmas special επεισόδιο τηλεοπτικής σειράς κι εσύ βρίσκεις αφορμή να αποτίσεις φόρο τιμής  στον Ντέιβιντ Λιντς, τότε σημαίνει ότι κάτι κάνεις σωστά!

<a href="/nea/dark-season-1-ehei-tis-stigmes-toy/60417">"Into the dark" season 1: Έχει τις στιγμές του</a>ΣΧΕΤΙΚΑ"Into the dark" season 1: Έχει τις στιγμές του

Αυτό ακριβώς συνέβη στον Ισπανό Νάτσο Βιγκαλόντο, ο οποίος μας χάρισε το 2016 το σεναριακά έξυπνο άλλα τελικώς άνισο κινηματογραφικό «Colossal», όταν σκηνοθέτησε το επεισόδιο με τίτλο  «Pooka!» της σειράς ανθολογίας «Into the Dark» της streaming πλατφόρμας Hulu. Στο «Pooka!» παρακολουθούμε την ιστορία ενός ηθοποιού που αρχίζει και τα χάνει όταν βρίσκει μια δουλειά ως μασκότ ενός νέου creepy παιχνιδιού που φέρνει λίγο στον Frank του «Donnie Darko», ονομάζεται Pooka και έχει παρομοιαστεί με τον Gritty, τη μασκότ των Philadeplhia Flyers που γέννησε μια σειρά από memes τη χρονιά που μας πέρασε.

Ο Βιγκαλόντο, μιλώντας στο Indiewire, δήλωσε ότι η ταινία που του ήρθε αμέσως στο μυαλό όταν διάβασε το σενάριο του «Pooka!» ήταν το «Lost Highway» του Ντέιβιντ Λιντς, που είναι και η αγαπημένη του ταινία. «Ένιωσα ότι θα μπορούσε να λειτουργήσει σαν μια είδους διασκευή του ‘Lost Highway’. Δεν εννοώ ότι είναι ένα όνειρο. Ας πούμε ότι απλά εκτυλίσσεται σε μια παράλληλη πραγματικότητας, της οποίας οι κανόνες είναι διαφορετικοί από αυτούς που ξέρουμε. Είναι ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από μια συγκεκριμένη πνευματική κατάσταση.»

Ο Βιγκαλόντο αναφέρεται σε μια ανατροπή που συμβαίνει προς το τέλος του σεναρίου, αλλά ο ίδιος δεν ήθελε το κοινό να είναι εντελώς απροετοίμαστο. «Η πρώτη απόφαση που πήρα σχετικά με το σενάριο ήταν το ότι ήθελα να υπάρχει μια αίσθηση τρέλας από την αρχή, αντί να διηγηθώ μια μη ρεαλιστική ιστορία όπου στο τέλος όλα οδηγούν στην παράνοια. Δεν ήθελα το τέλος να βγει ως ένα μη αναμενόμενο twist, αλλά σαν επιβεβαίωση του ότι όλα όσα έχουν εκτυλιχθεί μέχρι εκείνη τη στιγμή υπάρχουν μέσα στο διαταραγμένο μυαλό ενός ανθρώπου».

Με αυτό το σκεπτικό οδηγήθηκε και στη σύνδεση με την ταινία του Λιντς. «Το ‘Lost Highway’ είναι στην ουσία η ιστορία ενός άντρα που διαπράττει ένα φρικαλέο έγκλημα και, αντί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της πράξης του, αποφασίζει να δημιουργήσει ένα σύμπαν στο οποίο του δίνεται μια δεύτερη ευκαιρία να ξεκινήσει από την αρχή και να είναι καλός, αλλά το σύμπαν αυτό καταρρέει καθώς δεν μπορεί να του δοθεί μια τέτοιου είδους ευκαιρία» ήταν η ερμηνεία του Βιγκαλόντο για το λιντσικό αριστούργημα που έχει εμπνεύσει πολυάριθμες ερμηνείες, χωρίς φυσικά να έχουμε ακούσει ποτέ από τον Λιντς αν αυτές ισχύουν ή όχι.

Παρότι το «Pooka!» προοριζόταν για την τηλεόραση, αυτό δεν εμπόδισε τον σκηνοθέτη του να το αντιμετωπίσει με κινηματογραφική οπτική. «Το αντιμετώπισα σαν να ήταν η νέα κινηματογραφική μου ταινία. Δεν ήθελα να σκέφτομαι συνέχεια ότι πρόκειται για τηλεόραση ή αυτό που αποκαλούμε τηλεόραση σήμερα, καθώς αυτό είναι πλέον μια μεγάλη συζήτηση».

Πέρα από το «Pooka!» ο Βιγκαλόντο έχει αναμιχθεί σε μια σειρά από επερχόμενα projects, το πρώτο εκ των οποίων είναι το «Paradise Hills» σε σκηνοθεσία της Καταλανής Άλις Γουόντινγκτον και με πρωταγωνίστριες την Έμμα Ρόμπερτς και τη Μίλα Γιόβοβιτς. Στο φιλμ, που θα προβληθεί στο Sundance, ο ίδιος εκτελεί χρέη συν-σεναριογράφου και ήταν ένα project που τον ενδιέφερε πολύ εξαρχής, καθώς και το δικό του κινηματογραφικό ντεμπούτο «Timecrimes» είχε συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα του γνωστού κινηματογραφικού φεστιβάλ.  

Στο μεταξύ, ασχολείται με δύο άλλα κινηματογραφικά σενάρια και σκηνοθετεί για την ισπανική τηλεόραση. Ένα από τα τηλεοπτικά projects του είναι και η κωμική σειρά «Just Before Christ» που εκτυλίσσεται στην Αρχαία Ρώμη. «Δεν μοιάζει με τις ταινίες των Monty Python. Αφορά στρατιώτες της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας που αντιμετωπίζουν σύγχρονα φαινόμενα, όπως η κατάθλιψη και το άγχος» ήταν η περιγραφή του.

Μίλησε επίσης για τη σχέση του με το δίπολο κινηματογράφος – τηλεόραση, που είναι κάτι που αλλάζει με το χρόνο. «Εάν μου λέγανε πριν από πέντε χρόνια ότι δεν θα κυκλοφορήσει ποτέ ξανά ταινία μου σε κινηματογραφική αίθουσα, θα με έπιανε σοβαρότατη κατάθλιψη, κι αυτό γιατί η τηλεόραση ήταν σε εντελώς διαφορετική κατάσταση πριν από μια δεκαετία. Αν μου λέγανε το ίδιο πράγματα σήμερα, θα στεναχωριόμουν πραγματικά, γιατί για εμένα η κινηματογραφική αίθουσα συνιστά την απόλυτη εμπειρία θέασης, αλλά δεν έπεφτα σε κατάθλιψη. Συνήθως, όταν μιλάμε για τη ‘χρυσή εποχή’ της τηλεόρασης αναφερόμαστε στην ποιότητα των σεναρίων και των ερμηνειών, όμως νιώθω ότι και η τόλμη στην τηλεοπτική σκηνοθεσία και το να παίρνεις ρίσκα για να φέρεις εις πέρας το όραμά σου είναι κάτι που συμβαίνει αυτή τη στιγμή. Εάν έπεφτα στα χέρια μου το ‘Pooka!’ πριν από 10 ή 15 χρόνια, δεν θα πίστευα ότι μπορεί να γυριστεί για την τηλεόραση. Τότε θα το θεωρούσα απίθανο, αλλά τώρα είναι εφικτό. Κι αυτή η εξέλιξη με κάνει πραγματικά χαρούμενο».

Πρώτη δημοσίευση: 18 Ιαν. 2019, 22:41
Ενημέρωση: 18 Ιαν. 2019, 22:41
Συντάκτης:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos