ΣΕΙΡΕΣ

The Innocent Man: γιατί μας γοητεύει ο βίαιος θάνατος;

Δημοσίευση: 21 Δεκ. 2018, 19:46
Συντάκτης:

Σύνοψη: Το Netflix έφερε στις οθόνες μας αρκετές ενδιαφέρουσες true-crime ντοκιμαντέρ/σειρές. Στα “Making a Murderer” και “The Staircase” προστέθηκε πρόσφατα το “The Innocent Man” το οποίο αφορά όχι σε έναν, αλλά τέσσερις αθώους ανθρώπους (σας είχαμε γράψει πρόσφατα). Το 1982 στην μικρή κοινότητα της Ada που βρίσκεται στην Οκλαχόμα βίασαν και βίαια δολοφόνησαν την νεαρή σερβιτόρα Debbie Carter. Το 1984 στην ίδια κοινότητα, η υπάλληλος ενός μίνι μάρκετ, η Denice Haraway, εξαφανίζεται και αργότερα ανακαλύπτουν πως είναι νεκρή. Κάθε φόνος οδηγεί σε δύο διαφορετικά ζευγάρια ανδρών: για την πρώτη υπόθεση ο Ron Williamson και ο Dennis Fritz πάνε φυλακή, για την δεύτερη ο Tommy Ward και ο Karl Fontenot. Το πρόβλημα; Είναι όλοι τους αθώοι.

<a href="/home-cinema-streaming/damsel/69658">Damsel</a>ΣΧΕΤΙΚΑDamsel

Άποψη: Το “The Innocent Man” εξετάζει την διαφθορά που επικρατεί στην αστυνομία και στους εισαγγελείς του κράτους. Βασισμένο στο μόνο non-fiction βιβλίο του John Grisham που κυκλοφόρησε το 2006, κατάφερε να ολοκληρωθεί 12 χρόνια μετά. Από άποψη σειράς ντοκιμαντέρ true-crime, βλέπουμε για άλλη μια φορά την ίδια θεματολογία και παρόμοια αστυνομική τακτική. Η εισαγγελεία καλύπτει στοιχεία που θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν στην υπεράσπιση, η αστυνομία έχει κοντινά πάρε-δώσε με ναρκέμπορους και εν τω μεταξύ δεν υποφέρουν μόνο οι δύο οικογένειες των αδικοχαμένων γυναικών, αλλά και οι άλλες τέσσερις των κατηγορουμένων. Σαφώς και παρακολουθούμε τις ιστορίες δύο απάνθρωπων φόνων, και φυσικά όλα τα στοιχεία που παρουσιάζονται είναι ενδιαφέροντα αν είστε φαν του είδους. Η σειρά καταστά αρκετά εύκολη την κατανόηση των γεγονότων και της χρονικής σειράς τους, αλλά από ένα σημείο και μετά η αφήγηση σταματά να είναι γραμμική και αρχίζει τα μπρός-πίσω, πιθανώς για να καταλάβουμε τις ομοιότητες μεταξύ των υποθέσεων.

Αυτό που μας ενόχλησε είναι το γεγονός πως υπάρχει περισσότερο ενδιαφέρον για μία τυχαία δημοσιογράφο που ερευνά την υπόθεση, παρά για την Christy, την ξαδέρφη της Debbie, η οποία πλέον είναι ακτιβίστρια και μάχεται για μεταρρυθμίσεις στην θανατική ποινή. Βλέπετε, η ιστορία της Christy είναι ενδιαφέρουσα γιατί κατά πάσα πιθανότητα ο φόνος της ξαδέρφης της αλλά και η αθώωση μέσω DNA των ανθρώπων που κατηγορήθηκαν για αυτό, έπαιξαν μεγάλο ρόλο στην ζωή της. Γενικά, θα μας ενδιέφερε περισσότερο να βλέπαμε τί τροπή πήραν οι ζωές αυτών των ανθρώπων, παρά να τους βλέπουμε να μιλάνε στον φακό για τό τί συνέβη. (Για την ακρίβεια μας παραξένεψε το πόσο λευκοί είναι όλοι αυτοί που εμφανίζονται. Ιδίως αν λάβουμε υπόψιν πως το τελευταίο επεισόδιο αναφέρει πως και ένας Αφρο-Αμερικανός της ίδιας κοινότητας αθωώθηκε με DNA, και πως το 15% της κοινότητας είναι γηγενείς Αμερικάνοι, ξαφνικά δημιουργούνται άλλες απορίες). Το πρόβλημα εμφανίζεται όταν σκεφτούμε πως οι ιστορίες των εμπλεκομένων είναι αληθινά τραγικές. Είναι πραγματική τραγωδία όταν μία μητέρα χάνει την νεαρή κόρη της. Είναι εφιαλτικό αν αναρωτηθούμε τί είδους σκέψεις είχαν αυτές οι γυναίκες λίγα λεπτά πριν τον θάνατό τους. Είναι σπαρακτικό ένας πατέρας να πηγαίνει φυλακή για έναν φόνο που δεν διέπραξε και να βλέπει την πλέον ενήλικη κόρη του 12 χρόνια μετά. Είναι τραγικά λάθος να καταδικάζεται κάποιος για θάνατο και να αθωώνεται 5 μέρες πριν εκτήσει την ποινή του. Είναι εξοργιστικό να αντικρύζει κανείς το πώς η φυλακή και ψυχική ασθένεια μαζί αφαιρεί χρόνια από ένα οικογενειακό πρόσωπο.

Η επόμενη ερώτησή μας λοιπόν είναι η εξής: πώς μπορεί κάποιος να είναι φαν «αυτού» του είδους; Ουσιαστικά τί είδος είναι αυτό; Της ανθρώπινης οδύνης; Κανείς δεν είναι φαν αυτής της πλευράς της ανθρώπινης ζωής. Και όμως, είδαμε έξι ώρες σχεδόν συνεχόμενα τη συγκεκριμένη σειρά. Μετά, όπως πολλοί άλλοι, προβληματιστήκαμε και εμείς, αλλά σηκωθήκαμε από τον καναπέ μας, στην άνεση του δικού μας σπιτιού, χωρίς να έχουμε συναίσθηση του τί σημαίνει να είσαι εγκλωβισμένος σε μία κοινότητα, σε ένα κελί, στο ίδιο σου το μυαλό.

 

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos