Βαλέρια Γκολίνο: "Η ζωή είναι στο εδώ και το τώρα"

Δημοσίευση: 23 Νοε. 2018, 14:44
Συντάκτης:

Η Βαλέρια Γκολίνο βρέθηκε στην Ελλάδα για να παρουσιάσει τη νέα της ταινίας "Euforia", στα πλαίσια του φετινού 31ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου που βρίσκεται σε εξέλιξη και η Ελληνο-Ιταλίδα σταρ μίλησε με δημοσιογράφους και σπουδαστές σε masterclass που έδωσε στο Μορφωτικό Ίδρυμα της ΕΣΗΕΑ. Η Βαλέρια Γκολίνο μίλησε για το ξεκίνημα της καριέρας της και τον πρώτο της ρόλο στην ταινία «Scherzo del destino in agguato dietro l'angolo come un brigante da strada» της αντισυμβατικής σκηνοθέτριας Λίνα Βερτμίλερ. Πέντε ταινίες αργότερα και, μόλις σε ηλικία 19 ετών, κέρδισε το πρώτο της Χρυσό Λιοντάρι Καλύτερης Ηθοποιού στο Φεστιβάλ της Βενετίας με το «Ένας κάποιος έρωτας/Storia d’amore».

<a href="/festival-panorama-eyropaikoy-kinimatografoy/panorama-18-ayka-kritiki/59481">Πανόραμα 18: "Ayka" - Κριτική</a>ΣΧΕΤΙΚΑΠανόραμα 18: "Ayka" - Κριτική

Το δεύτερο Χρυσό Λιοντάρι ήρθε 29 χρόνια μετά με την ταινία του Τζιουζέπε Γκαουντίνο «Per amor vostro» και έγινε έτσι η μια από τις  μόνο 3 γυναίκες στην ιστορία του φεστιβάλ της Βενετίας έχουν κερδίσει δύο φορές Χρυσό Λιοντάρι Καλύτερης Ηθοποιού (Σίρλεϊ Μακ Λέιν και Ιζαμπέλ Ιπέρ οι άλλες δύο).

Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι τα πρώτα χρόνια της καριέρας της «της έκανε χάρη η ζωή, και όλα ήρθαν εύκολα και από μόνα τους. Το πιο δύσκολο κομμάτι ήταν το να μεγαλώσει μέσα στη δουλειά και να φτάσει στη συνειδητοποίηση του τι σημαίνει να είσαι ηθοποιός». Στάθηκε κι εκεί τυχερή, γιατί συνεργάστηκε με πολύ καλούς σκηνοθέτες κι ο καθένας της δίδαξε πολλά.

Μίλησε επίσης, για τον ρόλο της στην τεράστια εμπορική επιτυχία «Ο άνθρωπος της βροχής». Αρχικά ο Μπάρι Λέβινσον είχε σκεφτεί τη Μεγκ Ράιαν για το ρόλο της Σουζάνα, αλλά έπειτα θεώρησε καλύτερο να κάνει την πρωταγωνίστριά του Ευρωπαία, αποδίδοντάς της πιο σύνθετα χαρακτηριστικά.

Ανέφερε ότι αγαπά πολύ το σινεμά και ως ηθοποιός πάντα ερμήνευε την άποψη του σκηνοθέτη της. Για χρόνια σκεφτόταν να περάσει πίσω από την κάμερα ως σκηνοθέτις.

Έκανε ένα 15λεπτο ταινιάκι στη Νάπολι κι ενώ ήταν στα γυρίσματα, διάβασε μία νουβέλα του Mauro Covacich με θέμα την ευθανασία. Το βιβλίο τη γοήτευσε και πήρε τα δικαιώματα για να γυρίσει την ταινία. Ήταν δύσκολο θέμα, κανένας παραγωγός δεν ήθελε να την αναλάβει κι έτσι τη γύρισε ανεξάρτητα. Το «Μέλι/Miele» ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο και κέρδισε πολλά βραβεία σε φεστιβάλ. Της πήρε 5 χρόνια να κάνει την «Ευφορία», γιατί δούλευε συνέχεια ως ηθοποιός, αλλά και δεν έβρισκε ένα θέμα που την ενδιέφερε αρκετά. Η «Ευφορία» πραγματεύεται άλλο ένα δύσκολο θέμα: τη σχέση δύο διαφορετικών μεταξύ τους αδερφών που ο ένας πεθαίνει από καρκίνο. Όπως ανέφερε η ίδια «με ρωτάνε συχνά γιατί μέσα από τις ταινίες μου πραγματεύομαι το θάνατο. Δεν έχω πραγματική απάντηση. Για μένα ο θάνατος είναι μέρος της ζωής και θεωρώ ότι δεν μιλάμε αρκετά γι’ αυτό. Αλλά ο θάνατος είναι το πιο σίγουρο πράγμα για όλους. Στο σινεμά ο θάνατος έχει γίνει φαντασμαγορικός. Συχνά τον θάνατο δεν τον βλέπεις, αλλά τον αισθάνεσαι. Χρησιμοποιώ τον θάνατο για να μιλήσω για τη ζωή, την ελπίδα και την αγάπη. Γι’ αυτό η ταινία λέγεται Ευφορία».

Η Βαλέρια Γκολίνο ρωτήθηκε για την πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα και την Ιταλία και ανέφερε ότι ο σύγχρονος πολιτικός λόγος είναι λαϊκίστικος και ότι η γλώσσα των πολιτικών διχάζει τον κόσμο και τον κάνει να ενδιαφέρεται λιγότερο για την πολιτική. Ανέφερε επίσης, ότι οι Έλληνες είναι πιο πολιτικοποιημένοι από τους Ιταλούς.

Τέλος, έδωσε συμβουλή στους σπουδαστές να κυνηγήσουν και να πραγματοποιήσουν άμεσα τα όνειρά τους, γιατί η ζωή είναι στο εδώ και το τώρα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
8848
Tanweer
7278
Tanweer
5733
Tanweer
5733
breathe, από την Spentzos breathe, από την Spentzos