Θεσσαλονίκη 18: "The guilty" - Κριτική

Δημοσίευση: 5 Νοε. 2018, 17:53
Συντάκτης:

Σύνοψη: Ο αστυνομικός Άσγκερ μετά από άγνωστη αιτία βρίσκεται στο τηλεφωνικό κέντρο της Άμεσης Δράσης όπου δέχεται κλήσεις και παραπέμπει στα κατάλληλα τμήματα ώστε να παρέχουν βοήθεια. Σε μία από αυτές τις κλήσεις θα συνομιλήσει με την Ίμπεν η οποία έχει απαχθεί και βρίσκεται σε κίνδυνο. Ο Άσγκερ θα προσπαθήσει με τα μέσα που διαθέτει να λύσει το μυστήριο της Ίμπεν που συνεχώς περιπλέκεται.

<a href="/nea/i-elina-psykoy-kai-ta-adespota-kormia-tis/69430">Η Ελίνα Ψύκου και τα "Αδέσποτα κορμιά" της</a>ΣΧΕΤΙΚΑΗ Ελίνα Ψύκου και τα "Αδέσποτα κορμιά" της

Άποψη: Η Σκανδιναβία έχει αποδείξει εδώ και αρκετό καιρό τον οίστρο της πάνω στο μυστήριο και την εγκληματικότητα, όχι μόνο στον κινηματογράφο αλλά και στην αστυνομική λογοτεχνία. Με το “The Guilty” του Γκούσταφ Μέλερ έχουμε ακόμα ένα έξοχο παράδειγμα κινηματογραφικής έντασης, ένα ψυχολογικό θρίλερ με αφήγηση γεμάτη πίεση και τον αέρα του επείγοντος να παραλύει όχι μόνο τον πρωταγωνιστή αλλά και όλη την αίθουσα. Με τον ίδιο εγκλωβισμό που βιώνει ο Τομ Χάρντυ στο “Locke”, ο Άσγκερ μάχεται να πραγματοποιήσει το ουσιαστικά αδύνατο, να είναι παρών και στην πρώτη γραμμή για να σώσει την Ίμπεν από τον απαγωγέα της.

Το δύσκολο έργο της μονοτονίας του ενός και μόνο πρωταγωνιστή ο Δανός Μέλερ το κάνει να φαίνεται σαν παιχνιδάκι μπροστά στον κινηματογραφικό του φακό παραδίδοντας μαθήματα ύφους και επιδεξιότητας ακόμα και με τα ελάχιστα που διαθέτει για να ολοκληρώσει μια ιστορία που δεν είναι όπως φαίνεται και όπως αρχικά πιστεύει ο Άσγκερ. Το πρωταρχικό αίνιγμα είναι σίγουρα η υπόθεση της Ίμπεν, η τρεμάμενη φωνή της οποίας μεταφέρει τον φόβο που νιώθει, όμως ο ρόλος του ηθοποιού Jakob Cedergren κρύβει εξίσου πολλά μυστικά που αποκρύπτονται σκόπιμα. Από νύξεις καταλαβαίνουμε ότι ο αστυνομικός είναι λίγο κόπανος και αλαζόνας και δεν μπορείς παρά να αναλογιστείς την προθυμία του για βοήθεια σε βαθύτερο επίπεδο. Στην βάση της εφήμερης ανιδιοτέλειας των πράξεων του ανθρώπου ο Άσγκερ είναι αμφίβολο αν θέλει πραγματικά να προσφέρει ή να εξιλεωθεί για τα δικά του πεπραγμένα. Ή για να δείξει ένα άλλο πρόσωπο. Ή για να τύχει ευνοϊκής μεταχείρισης από τους ανωτέρους.

Με αυτές τις σκέψεις να τριβελίζουν το μυαλό η ιστορία κυλάει γρήγορα με ορισμένα κενά στην μετάβαση σκηνών αλλά με μία σβελτάδα στην πορεία της σκέψης και στην καλύτερη στρατηγικά επόμενη κίνηση που συλλογικά θα οδηγήσουν στον ένοχο και στον αθώο. Η μουσική υπόκρουση, ένα μείγμα από αφηρημένες μελωδίες και σταδιακά αυξανόμενοι σκοποί αγωνίας, υπογραμμίζει την ταινία και συντροφεύει δια της απουσίας της, όταν αυτό κρίνεται αναγκαίο, τις κατάλληλες σκηνές,

Πάνω απ’ όλα όμως, και αφού σε έχει υποβάλλει υπό ποικίλες συναισθηματικές καταστάσεις, από την απογοήτευση του Άσγκερ μέχρι την παροδική ανακούφιση που νιώθει, σου δίνει μία μοναδική ελπίδα για την μοίρα που τον περιμένει. Ευελπιστείς πως όλη αυτήν την ώρα δεν ηθικολογούσε προσποιητά στους άλλους αλλά ότι όντως εμμένει στις αξίες του που πρέπει να υπερισχύσουν. Συνοπτικά, το “The Guilty” είναι μία από αυτές τις παραγωγές που προσδοκούμε όλοι: ψυχαγωγική, με αμείωτο ενδιαφέρον και έδαφος για να σκεφτείς.

H ταινία έχει βρει διανομή στην χώρα μας και θα προβληθεί στις ελληνικές αίθουσες προσεχώς

8 / 10

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos