Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου: Το Διαγωνιστικό

Δημοσίευση: 17 Οκτ. 2018, 16:16
Συντάκτης:

Μετά από τρία χρόνια απουσίας, το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας, επιστρέφει: Ξεκινά σήμερα και ολοκληρώνεται στις 29 Οκτωβρίου 2018 στην Ταινιοθήκη (αίθουσες 1,2) και το ExileRoom, επιφυλάσσοντας πολλές εκπλήξεις και φιλοδοξώντας να αναδείξει ό,τι πιο φρέσκο και ρηξικέλευθο συμβαίνει σήμερα στον παγκόσμιο κινηματογράφο.

<a href="/nea/neos-finlandikos-kinimatografos-stin-tainiothiki/69611">Νέος Φινλανδικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη</a>ΣΧΕΤΙΚΑΝέος Φινλανδικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη

Το Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα του 9ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου περιλαμβάνει εννέα ταινίες που θα προβληθούν για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Δεν είναι τυχαίο ότι τιτλοφορείται 2 Narrate or Not/Aφηγηματικά και όχι. Το φεστιβάλ προσπαθεί να καταργήσει τους φραγμούς που θέτουν τα είδη και οι διαφορετικές κατηγορίες ταινιών. Αποστολή του είναι να ανακαλύψει και να χαρτογραφήσει τον νέο χώρο που έχει επινοήσει η τέχνη του σύγχρονου κινηματογράφου. Στις προβολές του συναντάμε ταινίες που ποικίλλουν, από μυθοπλασία μέχρι ντοκιμαντέρ, τόσο από πρωτοεμφανιζόμενους σκηνοθέτες όσο και από καταξιωμένους δημιουργούς.

Το 9ο ΦΠΚΑ εξασφάλισε την πανελλαδική πρεμιέρα για το τετράωρο "μιούζικαλ" Ο καιρός του διαβόλου του Φιλιππινέζου σκηνοθέτη Λαβ Ντίαζ, μια σκληρή αλλά ταυτόχρονα ποιητική ροκ όπερα με εντυπωσιακή μαυρόασπρη κινηματογράφηση για το απολυταρχικό στρατιωτικό καθεστώς που επιβλήθηκε στις Φιλιππίνες στα τέλη της δεκαετίας του 1970. Ο Ντίαζ στρέφει την κάμερά του σε ένα απομακρυσμένο χωριό που υποφέρει από διαφθορά, καταπάτηση κάθε ανθρώπινου δικαιώματος και παντελή έλλειψη ελευθερίας. Ο ποιητής, δάσκαλος και ακτιβιστής Χούγκο Χανιουέι αναζητά απεγνωσμένα την αλήθεια για την εξαφάνιση της γυναίκας του. Όμως σε κάθε βιασμό και ξυλοδαρμό  που καταγράφει με την κάμερά του, ο Ντίαζ αντιπαραβάλλει ένα εύθυμο τραγούδι. Το MOVE IT είδε το φιλμ στο πρόσφατο Φεστιβάλ του Βερολίνου και εδώ μπορείτε να τσεκάρετε μια μίνι συνέντευξη με τον δημιουργό του.

Στο Σοφία Αντίπολις, ο  Βιρζίλ Βερνιέ τοποθετεί τη δράση του στην ομώνυμη βιομηχανική περιοχή της Γαλλίας, με επίκεντρο τον θάνατο ενός νεαρού κοριτσιού. Σοφία Αντίπολις: μια τεχνόπολη στη Γαλλική Ριβιέρα, ένας τόπος στον οποίο θα έπρεπε να πραγματοποιούνται τα όνειρα. Όμως κάτω από την επιφάνεια παραμονεύουν ο φόβος και η απελπισία. Στο φως ενός απατηλού ήλιου, πέντε άνθρωποι χαρτογραφούν την ανατριχιαστική ιστορία μιας νεαρής γυναίκας, της Σοφίας.

Με το Μίλα  επιστρέφει στο Φεστιβάλ η παλιά γνώριμη του θεσμού (σ.σ. είχε βραβευτεί στο 7ο ΦΠΚΑ) Γαλλίδα φωτογράφος αρμένικης καταγωγής Βαλερί Mασαντιάν, η οποία παρακολουθεί με την κάμερά της έναν νεανικό έρωτα. Η δεκαεπτάχρονη Μίλα και ο Λεό, λίγο μεγαλύτερός της, δραπετεύουν σε μια μικρή κωμόπολη δίπλα στη Μάγχη. Ένας έρωτας που πρέπει να ζήσουν, μια ζωή που πρέπει να επινοήσουν και να διατηρήσουν, για πάντα, πάση θυσία, ό,τι κι αν συμβεί…

Στη Φούγκα (φωτό) της Ανιέσκα Σμοτσίνσκα, η Aλίσια έχει χάσει τη μνήμη της, χωρίς να γνωρίζει πώς την έχασε. Σε δύο χρόνια έχει καταφέρει να γίνει ένας άλλος, ανεξάρτητος άνθρωπος μακριά από το σπίτι της. Δεν θέλει να θυμάται το παρελθόν. Όταν τη βρίσκει η οικογένειά της, αναγκάζεται να αναλάβει τον ρόλο της μητέρας, της κόρης και της συζύγου με ανθρώπους γύρω της που της φαίνονται εντελώς ξένοι. Τι απομένει όταν έχεις ξεχάσει ότι αγαπούσες κάποιον; Είναι απαραίτητο να θυμάσαι πώς είναι η αγάπη για να αισθάνεσαι ευτυχής;

Ο  Αντρέι Γιακιμόφσκι από την Πολωνία μας φέρνει το Μια φορά κι έναν καιρό το Νοέμβρη. Βαρσοβία, Νοέμβριος του 2013. Ο Μάρκι παίρνει τη Μουμ από την αγροικία ενός αγροκτήματος στα περίχωρα της Βαρσοβίας, την οποία εκείνη χρησιμοποιεί ως κατάλυμα. Κάνει πολύ κρύο και δεν μπορούν να μείνουν εκεί, οπότε κατευθύνονται προς την πόλη έχοντας μαζί τους το σύντροφο της Μουμ – έναν αδέσποτο σκύλο ονόματι Μάτε. Έχουν χάσει το διαμέρισμα που είχαν στο κέντρο της πόλης εξαιτίας των απάνθρωπων πολιτικών στέγασης που επιβάλλει το δημαρχείο. Η Μουμ χάνει ακόμη και τη θέση της στον ξενώνα για τους αστέγους, επειδή δεν επιτρέπεται ο Μάτε εκεί. Εκείνη όμως προτιμά να παραμείνει άστεγη παρά να εγκαταλείψει το αγαπημένο της κατοικίδιο…

Ο εικοσιτετράχρονος Κιθ,  ήρωας του Σόλερς Πόιντ του Αμερικάνου Ματ Πόρτερφιλντ, βρίσκεται σε καθεστώς επιτήρησης και μένει στο σπίτι του πατέρα του μετά από έναν χρόνο φυλάκισης. Περιπλανιέται στην πόλη του, τη Βαλτιμόρη, με την έντονη κοινωνική διαστρωμάτωση, αναζητώντας δουλειά και νέο νόημα στη ζωή του. Παρόλες τις απειλές του έξω κόσμου, οι μεγαλύτεροι εχθροί του Κιθ είναι οι δαίμονες που κρύβονται μέσα του.

Ο Ρουμάνος Κονσταντίν Ποπέσκου φέρνει στο φεστιβάλ την ταινία του Πορορόκα. Η Κριστίνα κι ο Τούντορ Ιονέσκου έχουν μια ευτυχισμένη οικογένεια με τα δυο τους παιδιά, τη Μαρία και τον Ίλιε. Εκείνος εργάζεται για μια τηλεφωνική εταιρεία και εκείνη είναι λογίστρια. Διανύουν τη δεκαετία των τριάντα και μένουν σε ένα όμορφο διαμέρισμα σε μια κωμόπολη της Ρουμανίας. Ζουν σαν ένα συνηθισμένο ζευγάρι με παιδιά. Όμως ένα κυριακάτικο πρωινό που ο Τούντορ επισκέπτεται το πάρκο με τα παιδιά, η Μαρία εξαφανίζεται. Τότε η ζωή τους αλλάζει για πάντα.

Βασίλισσα του φόβου τιτλοφορείται η ταινία από την Αργεντινή, που υπογράφουν οι Βαλέρια Μπερτουτσέλι και Φαμπιάνα Τισκόρνια. Η Ρομπερτίνα, μια από τις πλέον καταξιωμένες ηθοποιούς της Αργεντινής, έχει μόνο έναν μήνα μέχρι την πρεμιέρα του καθοριστικού για την καριέρα της έργου, στο οποίο είναι η μοναδική πρωταγωνίστρια. Αντί να κάνει προετοιμασίες και πρόβες, εκείνη περνάει τις ημέρες της σε κατάσταση διαρκούς άγχους. Αποφεύγοντας τις πρόβες, παρεμβαίνοντας σε ασήμαντες διαφωνίες μεταξύ των βοηθών της ή πείθοντας τον εαυτό της ότι κάποιος την παρακολουθεί, η Ρομπερτίνα σιγά-σιγά μεταμορφώνει τον κόσμο της σε ένα παράξενο τοπίο γελοίων φοβιών και οικιακής ίντριγκας.

Η νεαρή Γιάρα ζει με τη γιαγιά της σε μια κοιλάδα στον βόρειο Λίβανο, όπου οι περισσότεροι από τους κατοίκους είτε έχουν πεθάνει είτε έχουν φύγει στο εξωτερικό. Μια μέρα ο Έλια, ένας νεαρός πεζοπόρος, περνά από το αγρόκτημα των δύο γυναικών. Με τον Έλια η Γιάρα θα βιώσει τη χαρά και τη θλίψη του πρώτου έρωτα. Το φιλμ (Λίβανος, Ιράκ, Γαλλία) σκηνοθέτησε ο ιρακινός Αμπάς Φαντέλ.

Κριτική επιτροπή Διεθνούς Διαγωνιστικού: Εύα Όρμπανς (επιμελήτρια), Iόλη Ανδρεάδη (σκηνοθέτρια), Μαγιού Τρικεριώτη (σκηνογράφος), Μαρκ Ράπαπορτ (σκηνοθέτης) και Μενέλαος Καραμαγγιώλης (σκηνοθέτης, σεναριογράφος).

Τιμή εισιτηρίου ανά προβολή: 5 ευρώ. Κάρτες διαρκείας: Κάρτα 5 προβολών 20 ευρώ. Κάρτα 10 προβολών 35 ευρώ. Κάρτα 20 προβολών 60 ευρώ. Kάρτα 20 προβολών: 45 ευρώ για ΑΜΕΑ, ανέργους και φοιτητές. 

Πρώτη δημοσίευση: 17 Οκτ. 2018, 16:16
Ενημέρωση: 17 Οκτ. 2018, 16:16
Συντάκτης:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
21 hours

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos