ΣΕΙΡΕΣ

"3%" seasons 1-2: Το βραζιλιάνικο Hunger Games

Δημοσίευση: 30 Μαΐου 2018, 21:05
Συντάκτης:

Η σειρά του Netflix “3%” είναι το βραζιλιάνικο “Hunger Games” (ή για να είμαστε πιο ακριβείς “Battle Royale”). Παρ’όλα αυτά το σενάριο είναι πολύ πιο συνειδητοποιημένο, και ίσως θα λέγαμε πιο ‘ώριμο’ καθώς οι πολιτικές και κοινωνικές ιδέες που διαχειρίζεται η σειρά είναι ξεκάθαρες. Αλλά ας τα πιάσουμε από την αρχή τα πράγματα. Το “3%” είναι μία φουτουριστική σειρά που λαμβάνει χώρα σε μία δυστοπική Βραζιλία, η οποία είναι εξ’ολοκλήρου μία τεράστια παραγκούπολη που μαστίζεται από φτώχεια, ασιτία, και εγκληματικότητα. Το συγκεκριμένο μέρος το αποκαλούν “Inland,” δηλαδή «ενδοχώρα». Οι κάτοικοι της όταν συμπληρώσουν το 20ο έτος της ηλικίας τους, παίρνουν μέρος στην «Διαδικασία» (The Process). Ετησίως, μόνο το 3% του πλυθησμού καταφέρνει να περάσει όλες τις δοκιμασίες και να μεταφερθεί σε ένα ειδυλλιακό μέρος που το παρομοιάζουν με παράδεισο, το “Offshore,” έτσι ώστε να έχουν μία καλύτερη ζωή μακρία από την φτώχεια και την πείνα. Οι δοκιμασίες όμως δεν είναι καθόλου εύκολες, καθώς αποτελούνται από σωματικές, ψυχολογικές αλλά και κοινωνικές δοκιμασίες, στις οποίες οι νέοι συμμετέχουν και σαν ομάδα αλλά και ατομικά.

Η πρώτη σεζόν εστιάζει στην αρχή της Διαδικασίας, και παρακολουθούμε ένα γκρούπ νέων να ανταγωνίζονται όχι μόνο και με τις άλλες ομάδες, αλλά και μεταξύ τους, για να περάσουν κάθε δοκιμασία. Βέβαια, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, καθώς ο καθένας έχει τα δικά του κρυφά κίνητρα, ένα εκ των οποίων είναι να καταστρέψουν το σύστημα ολοκληρωτικά. Η δεύτερη σεζόν αρχίζει λίγες μέρες πρίν την 105η Δοκιμασία, και εδώ παίρνουμε μία γεύση για τη ζωή στο Offshore αλλά και στο Inland. Το γκρούπ των αντιστασιακών ονόματι “The Cause” ετοιμάζει μία μεγάλη κίνηση κατά των ανθρώπων που οργανώνουν την Διαδικασία, ενώ τα στελέχη του Offshore προβαίνουν σε τέτοιου είδους δράσεις που θυμίζουν ένα αυταρχικό καθεστώς.

Ο δημιουργός της σειράς Pedro Aguilera είχε μία εξαιρετική ιδέα για τη μικρή οθόνη, καθώς το “3%” όσο sci-fi και αν είναι, είναι άλλο τόσο αληθινό. Μπορεί σε ορισμένα σημεία να υπερβάλει, αλλά μόνο για να υπογραμμίσει την έμφυτα επικίνδυνη ανθρώπινη φύση: Η δίψα για κυριαρχία, η ανάγκη για επιβίωση, ο πόλεμος, αλλά και η αντίσταση των ανθρώπων να υπακούσουν ένα καθεστώς, είναι όλα εγγενή χαρακτηριστικά του ανθρώπου, ο τρόπος εμφάνισης των οποίων εξαρατάται από τα κυρίαρχα κοινωνικά φαινόμενα. Ο τρόπος όμως, με τον οποίο ο Aguilera μαζί με τους σεναριογράφους, έχουν σκεφτεί να αναπαραστήσουν και να αποδομήσουν τις πολιτικές επιροές, πιέσεις, αλλά και συμφέροντα είναι τρομερά λεπτομεριακός, καθώς η ερμηνεία των ηθοποιών, μαζί με τον χειρισμό της τεχνολογίας που βλέπουμε να είναι διαθέσιμη αλλά και το σενάριο, πλέκονται μαζί για να παρουσιάσουν μία αρκετά ρεαλιστική ιστορία.

Από την άλλη ο σκηνοθέτης και διευθυντής παραγωγής, Cesar Charlone καταφέρνει να παντρέψει σκηνές ομορφιάς, μινιμαλισμού αλλά και του ξεπεσμού του ανθρώπινου γένους, και να τις μετατρέψει σε ένα ακέραιο αισθητικό παράδειγμα. Δεν θα περιμέναμε τίποτα λίγοτερο από τον Charlone, τον διευθυντή φωτογραφίας των “Blindness,” “The Constant Gardener,” και “City Of God,” ο οποίος για το τελευταίο προτάθηκε για Όσκαρ. Για την ακρίβεια, το “3%” δείχνει προσεγμένο, παρά την εμφανή έλλειψη προϋπολογισμού. (Ο χώρος στον οποίο εκτυλλίσεται η Διαδικασία, μας θύμισε τους διαδρόμους εταιρειών ή μεγάλων εξεταστικών κέντρων). Η σειρά καταφέρνει να γοητεύσει γιατί βασίζεται στην εξιστόρηση αλλά και στο ταλέντο των ηθοποιών. Το καστ οδηγείται από τον Joao Miguel, που υποδύεται τον Ezequiel, τον υπεύθυνο για την διεξαγωγή της Διαδικασίας αλλά και του σχεδιασμού των δοκιμασιών, και την Bianca Comparato που υποδύεται την Michele, μία νέα αποφασισμένη να φτάσει στο Offshore. Και οι άλλοι χαρακτήρες όμως όπως ο Rafael (Rodolfo Valente), η Joana (Vaneza Oliveira) και ο Fernando (Michel Gomes) αποδυκνείονται ενδιαφέροντες και πειστικοί.

Πρώτη δημοσίευση: 30 Μαΐου 2018, 21:05
Ενημέρωση: 30 Μαΐου 2018, 21:05
Συντάκτης:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos