Σύνοψη: Παρόλο που η σχέση του Ματ Ράιντερ με τον ετοιμοθάνατο πατέρα του, Μπεν, είναι ανύπαρκτη συμφωνεί να τον συνοδέψει έως το Κάνσας, όπου και υπάρχει το ένα και μοναδικό εργαστήριο που μπορεί να επεξεργαστεί το φιλμ Kodachrome προτού κλείσει για πάντα. Μέσα σε αυτό το ολιγοήμερο ταξίδι, πατέρας και γιος θα βγάλουν στην επιφάνεια παράπονα του παρελθόντος και κρυμμένα μυστικά, ενώ η Ζόι, νοσοκόμα του Μπεν, αναλαμβάνει να διατηρήσει τις ισορροπίες ανάμεσά τους.

Άποψη: Ο Μαρκ Ράσο στην δεύτερη σκηνοθετική του απόπειρα μετά το Copenhagen του 2014, βασίζεται σε άρθρο των New York Times σχετικά με τις τελευταίες μέρες του φιλμ Kodachrome για να δημιουργήσει μια ιστορία που θα μπορούσε να είναι πολλά περισσότερα αν διαχειριζόταν το υλικό του με πιο άμεσο τρόπο.

Η χρήση του road trip για να φέρει κοντά πατέρα και γιο ήταν πολύ λογική κίνηση, καθώς τέτοιου είδους ταινίες είχαν ανέκαθεν διδακτικό χαρακτήρα και λειτουργούσαν καθαρτικά για λάθη του παρελθόντος αλλά και κατανόηση της αντίθετης πλευράς μέσω της συνεχής τριβής που προσφέρουν, αρκεί να γίνεται δουλειά με το σενάριο. Αυτό που μπερδεύει τα πράγματα στο Kodachrome είναι παρουσία της Ζόι ( Ελίζαμπεθ Όλσεν) και η  σταδιακή προσήλωση του Ματ (Τζέισον Σουντέικις) σε αυτήν ενώ ο Εντ Χάρις προσπαθεί σαν πατέρας να επικοινωνήσει με τον γιο του, έστω και λίγο ανορθόδοξα. Προφανώς το τέλος δικαιώνει (με ένα συγκινητικό φινάλε) αλλά μεσολαβούν πολλά στραπάτσα έως εκεί.

Οι συγκεχυμένες αναμνήσεις των πρωταγωνιστούν δεν βοηθούν στον σαφή προσδιορισμό του παρελθόντος που κουβαλούν και μαζί με τον σκηνοθέτη δείχνουν φοβισμένοι να το κοιτάξουν κατάματα την ίδια στιγμή που όλη η έχθρα τους περιστρέφεται γύρω από αυτό. Ένα πέπλο μυστηρίου ανώφελο, νοηματικά και πρακτικά. Αυτές οι ελλείψεις μοιραία οδηγούν σε κοινή ντραμεντί που στερείται φαντασίας  και τεμπελιάζει με πλάνα των χαρακτήρων να κοιτούν στο άπειρο ή να αναλύουν μουσικές της προηγούμενης δεκαετίας, μάλλον συνεπαρμένοι με το ρετρό στοιχείο της ταινίας ή  με το “the real thing” που λέει και ο Εντ Χάρις όταν αναφέρεται στο φιλμ και στις φωτογραφίες.

Μολονότι συγκινεί και οι ρόλοι ερμηνεύονται με χαρακτηριστική άνεση (ακόμα και από τον –κατά κύριο λόγο, κωμικό Σουντέικις) δεν μπορούμε να παραβλέψουμε την χαμένη ευκαιρία να πάει το πράγμα ένα βήμα παραπέρα και να το αναγάγει σε μια σπουδή επάνω στη σχέση πατέρα-γιου.

Πρώτη δημοσίευση: 5 Μαΐου 2018, 14:34
Ενημέρωση: 5 Μαΐου 2018, 14:34
Συντάκτης: 
Τίτλος:
Kodachrome (Kodachrome)
Είδος: 
Σκηνοθεσία: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
100
Εταιρία διανομής: 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos