Πόστερ ταινιών & ζωγραφικοι πίνακες: μια στενή σχέση

Δημοσίευση: 6 Μαρτίου 2018, 20:30

Συχνά λέγεται πως στην τέχνη δεν υπάρχει παρθενογένεση, πως πια δεν είναι εφικτό να δούμε κάτι που ποτέ δεν έχουμε ξαναδεί. Ωστόσο, αυτό ίσως να μην είναι απαραίτητα κακό, ίσως το να εμπνέεται κανείς από κάτι και να δημιουργεί κάτι καινούργιο να μην υστερεί σε τίποτα σε δημιουργηκότητα, ειδικά όταν αναφερόμαστε στην τέχνη του κινηματογράφου που οι εικόνες αποτελούν μέρος ενός ευρύτερου συνόλου και τοποθετούνται στα πλαίσιο της πλοκής.

Ο Ignacio Montalvo στο video essay του με τίτλο Art in Films: Movie Posters υπογραμμίζει τις ομοιότητες των poster ταινιών, όπως το Inception και το Melancholia μεταξύ άλλων, με γνωστούς πίνακες όπως το Relativity M. C. Escher και το Ophelia του John Everett Millais. Αν και οι ομοιότητες μεταξύ τους είναι συχνά κραυγαλέες λόγω της σύνδεσης τους με την ταινία αποκτούν καινούργιο νόημα και συχνά αδυνατούμε να κάνουμε τη σύνδεση. Για παράδειγμα, η αφίσα της ταινίας Scream με τη μακρόστενη άσπρη μάσκα που φοράει ο δολοφόνος έχει ξεκάθαρες αναφορές στον πίνακα Κραυγή του Edvard Munch αν κάποιος το παρατηρήσει, είναι όμως μια σύνδεση που δεν κάνει κανείς εύκολα καθώς η εικόνα αυτή μέσα στα πλαίσια της ταινίας, άρα και στην αφίσα της, αποκτά καινούργιο συμβολισμό οπότε απομακρύνεται σημαιολογικά από την πρωτότυπη. Εξάλλου, η μοναδικότητα της οντότητας ενός έργου τέχνης προέρχεται από το συναίσθημα που δημιουργεί στο θεατή και δεν είναι τόσο μονοσήμαντη ώστε να μπορεί να εξεταστεί μονάχα από τη μορφή της.

Βλέποντας το video του Montalvo μπορεί κανείς να θαυμάσει τον τρόπο με τον οποίο αναμειγνύονται οι τέχνες και το πόσο ξεχωριστό είναι κάθε έργο ανεξάρτητα από τις οπτικές ομοιότητες που μπορεί να έχει με ένα άλλο.

CLIP

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
Δε θες να χάνεις κλιπ;
Εγγράψου στο youtube κανάλι μας!
breathe, από την Spentzos breathe, από την Spentzos