Berlinale 18: "Yardie" - Κριτική

Δημοσίευση: 22 Φεβ. 2018, 20:15
Συντάκτης:

Βασισμένο στο μυθιστόρημα του Victor Headley, το Yardie είναι το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Idris Elba. Η ιστορία τοποθετείται το ’70 στο Κίνγκστον της Τζαμάικα, συνεχίζοντας δέκα χρόνια αργότερα στο Hackney του Λονδίνου, και περιστρέφεται γύρω από τον D, έναν νεαρό Τζαμαϊκανο, ο οποίος βλέπει τον αδερφό του να σκοτώνεται μπροστά του, λόγω προστριβών διαφόρων ομάδων στο γκέτο. Αυτό τον ακολουθεί και τον στοιχειώνει και στην ενήλικη ζωή του, ωθώντας τον ψάχνει τον ένοχο για να πάρει εκδίκηση. Μεγαλώνοντας υπό την προστασία του King Fox, μουσικού παραγωγού, που καταλήγει να ηγείται του Kingston, καταλήγει στο Λονδίνο για να μεταφέρει κοκαΐνη και ξανασυνδέεται με την παιδική του αγάπη Yvonne (Shantol Jackson) και την κόρη του, που είχε να δει από όταν ήταν μωρό. Σε Βρετανικό έδαφος πλέον, η επιθυμία του για εκδίκηση ξαναξυπνά, όταν ακούει το όνομα του δολοφόνου του αδερφού του, κάνοντάς τον να εμπλακεί σε αντιμαχίες γκάνγκστερ, με πολλή μουσική και βινύλια  στο φόντο.

Αδιαμφισβήτητα η Τζαμαϊκανή κοινότητα έχει ένα μεγάλο ενδιαφέρον και μία ταινία γύρω από αυτό το θέμα θα μπορούσε να είναι ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα. Όμως ο Idris Elba παραδίδει ένα δημιούργημα κάπως χλιαρό και προχειροφτιαγμένο, αφού κρατείται μεν μία ζωηρή ένταση, όμως ποτέ δεν νιώθουμε την πληρότητα της καταβύθισης στην ιστορία. Οι χαρακτήρες αναλύονται επιδερμικά και δεν τους δίνεται αρκετός χρόνος να αναπνεύσουν στη μεγάλη οθόνη για να ξεδιπλώσουν την προσωπικότητά τους και να κάνουν το κοινό να ανακαλύψει τα κίνητρά τους πίσω από τις πράξεις τους. Συχνά οι δευτερεύοντες ρόλοι έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τον πρωταγωνιστή , ο οποίος στέκει συχνά συναισθηματικά αδέξιος μπροστά μας και δεν καταφέρνει να μας επικοινωνήσει το από πού πηγάζει η εκδικητική του εμμονή. Οι σκηνές συνδέονται κάπως χαλαρά και δεν εμπεριέχουν αρκετή δύναμη που θα τις έκανε να εντυπωθούν στη μνήμη κατά τη διάρκεια της ταινίας. Από τα θετικά είναι η μουσική που πλημμυρίζει τις σκηνές και είναι μία απόλαυση από μόνη της να την ακούς, στοιχείο που κρατά τον κατά τα άλλα χαμένο ρυθμό της ταινίας, όπως επίσης και τα σκηνικά και κοστούμια, που συμβάλλουν σε μία όμορφη αισθητική των πλάνων των σκηνών.

Δυστυχώς η ταινία δεν έχει ιδιαίτερη κλιμάκωση, ούτε στις υποτιθέμενες δύσκολες και συναισθηματικές σκηνές, όπως στην ξαφνική εξαφάνιση της κόρης του D ή στους διάφορους θανάτους. Ο Elba φαίνεται σαν να βιάζεται να πει πολλά σε πολύ λίγο χρόνο, κάτι που μας κάνει να σκεφτόμαστε πως η ιστορία είναι ενδιαφέρουσα, αλλά ίσως θα έπρεπε να ειπωθεί με κάποιον άλλον με μεγαλύτερη πείρα στη σκηνοθεσία. Ενδιαφέρουσα προσπάθεια όμως, που δίνει αρκετά καλά στοιχεία και μας κάνει να θέλουμε να δούμε και επόμενες δουλειές του Elba στο μέλλον.

2 / 5

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
19 ώρες

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos