Σύνοψη: Βασισμένη σε πραγματική ιστορία, η πρώτη σκηνοθετική απόπειρα του σεναριογράφου Άαρον Σόρκιν («The Social Network», «Steve Jobs») αφηγείται την άνοδο και την πτώση της Μόλλυ Μπλουμ, η οποία διατηρούσε, περίπου για μια δεκαετία, την πιο exclusive λέσχη πόκερ στις ΗΠΑ, μέχρι που βρέθηκε στο στόχαστρο του FBI για την υποτιθέμενη σχέση της με μέλη της ρώσικης μαφίας.

Άποψη: Έχοντας σκιαγραφήσει με την πένα του προσωπικότητες όπως ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ και ο Στιβ Τζομπς, ο βραβευμένος με Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου για το «The Social Network», Άαρον Σόρκιν κάθισε για πρώτη φορά στην καρέκλα του σκηνοθέτη για να μας παρουσιάσει άλλη μια αντισυμβατική φιγούρα του σύγχρονου αμερικάνικου ονείρου.

Είναι επίσης και η πρώτη φορά που γράφει ένα σενάριο με κεντρικό ήρωα μια γυναίκα, αλλά βασίζεται -όπως και στις προηγούμενες σεναριακές του δουλειές- σε ένα υπάρχον βιβλίο. Στην περίπτωση αυτή, το βιβλίο είναι το «Molly’s Game», στο οποίο η Μόλλυ Μπλουμ εξιστορεί πώς βρέθηκε από τις πίστες του επαγγελματικού σκι στα πράσινα τραπέζια του πόκερ, όπου κάθε βράδυ παιζόντουσαν απίστευτα ποσά από μερικούς από τους πιο διάσημους και πλούσιους αθλητές, ηθοποιούς και επενδυτές των ΗΠΑ.

Η ταινία ξεκινάει σχεδόν από το τέλος, με τη σύλληψη της Μπλουμ από το FBI και την επικείμενη δίκη της για διοργάνωση παράνομων τυχερών παιχνιδιών και συμμετοχή σε ξέπλυμα χρημάτων. Στη συνέχεια, πείθει τον δικηγόρο Τσάρλι Τζάφεϊ (Ίντρις Έλμπα) να την υπερασπιστεί, αλλά θα πρέπει να του πει τι πραγματικά συνέβη.  Έτσι, ξεκινάνε τα flashback στο παρελθόν της Μπλουμ, η οποία από πολλά υποσχόμενη αθλήτρια του ελεύθερου σκι και μελλοντική φοιτήτρια Νομικής, βρέθηκε μέσω μιας σειράς συμπτώσεων και με όπλο την ευφυΐα της, να είναι η βασίλισσα του πόκερ, πρώτα στο Λος Άντζελες και έπειτα στη Νέα Υόρκη.

Η Τζέσικα Τσαστέιν είναι στο στοιχείο της στο ρόλο της Μπλουμ και εκτοξεύει με άνεση τις ατάκες του σεναρίου, οι οποίες είναι «σορκινικές», κοινώς πέφτουν σαν ριπές μυδραλιοβόλου. Οι ατάκες, σε συνδυασμό με το voice-over, δίνουν ρυθμό στο «Molly’s Game», ενώ ο Σόρκιν παραδέχτηκε ότι πήρε μερικές σκηνοθετικές συμβουλές από τον φίλο του, Ντέιβιντ Φίντσερ κι αυτό φαίνεται. Δεν σημαίνει όμως ότι η σκηνοθεσία του δεν παύει να είναι ελαφρώς διεκπεραιωτική, ενώ δεν καταφέρνει να αποσπάσει το 100% από τις ερμηνείες των ταλαντούχων πρωταγωνιστών του.  

Παρόλα αυτά, το «Molly’s Game» περιέχει μερικές πολύ καλές σκηνές, διατηρεί το ενδιαφέρον του θεατή από την αρχή μέχρι το αχρείαστα γλυκερό φινάλε του, έχει αξιομνημόνευτες εμφανίσεις από τους Μάικλ – δεν έχει περάσει μέρα από πάνω του - Σέρα και τον Κρις Ο’ Ντόουντ («Bridesmaids») και μια ενδιαφέρουσα προσωπικότητα στο επίκεντρό του, η οποία εθίστηκε στη διοργάνωση των παιχνιδιών πόκερ, καθώς της έδιναν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει την περίσσια εξυπνάδα της για να επιβληθεί σε ισχυρούς άντρες, οι οποίοι λύγιζαν μπροστά της σαν κλαράκια.

Όμως, στο σύνολό της, το «Molly’s Game» σχεδόν αγιογραφεί την Μπλουμ, καταλήγοντας σε μια σκηνή κάθαρσης, η οποία μοιάζει να ανήκει σε άλλο φιλμ, χάνοντας το νεύρο που θα μπορούσε να την κάνει να στέκεται ισάξια δίπλα σε μια άλλη ταινία με θέμα μια γυναίκα που τα είχε και τα έχασε όλα, το «Ι, Tonya». Ο Σόρκιν θα πρέπει μάλλον να μελετήσει το τελευταίο, για να δει πώς ένα σπινταριστό σενάριο, όπως αυτά στα οποία είναι ήδη «μάστορας», μπορεί να συνδυαστεί με μια πιο ενεργή και δυναμική σκηνοθετική προσέγγιση, ώστε να μας δώσει στο μέλλον μια ταινία αντάξια της ευφάνταστης πένας του.

Πρώτη δημοσίευση: 4 Ιαν. 2018, 16:03
Ενημέρωση: 11 Ιαν. 2018, 06:19
Συντάκτης: 
Τίτλος:
Molly's game (Molly's game)
Είδος: 
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
140
Εταιρία διανομής: 
Release: 
4 Ιανουαρίου 2018

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
19 ώρες

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos