Σύνοψη: Ένα ζευγάρι, η Μητέρα (Τζένιφερ Λόρενς) κι Εκείνος (Χαβιέ Μπαρδέμ) ζει ήρεμο κι ευτυχισμένο στο απομονωμένο, τεράστιο σπίτι του μέχρι τη στιγμή που απρόσκλητοι και παράξενοι επισκέπτες, ένας άντρας (Εντ Χάρις) και μια γυναίκα (Μισέλ Φάιφερ) κάνουν αναπάντεχα την εμφάνισή τους και ο εφιάλτης ξεκινά… Το σπίτι αρχίζει να καταρρέει, σταγόνες αίματος εμφανίζονται και οι λέξεις «Δολοφόνε!» και «Τρελός» προϊδεάζουν για μια ταινία που θα δε θα αφήσει κανέναν ασυγκίνητο. Γιατί η μητέρα αναγκάζεται να αναθεωρήσει όσα πιστεύει για την αγάπη, την αφοσίωση και τη θυσία… και το τέλος πλησιάζει.

Άποψη:  Έβλεπα τα τρέιλερ, διάβαζα τις πρώτες εντυπώσεις, «θρίλερ πολανσκικής ατμόσφαιρας και αισθητικής», Μωρό της Ρόζμαρι και καλά. Και χαμογελούσα. Και μετά ακολούθησαν τα πιο ακραία σχόλια σε ταινία την τελευταία 20ετία: από το μηδέν, στο δέκα. Τα καταλαβαίνω όλα και τα δικαιολογώ 100%.

Πόσο λίγο τον γνωρίζετε τον Αρονόφσκι ορισμένοι, δυστυχώς... Και δεν είναι ότι δεν θυμίζει Πολάνσκι στο πρώτο ημίωρο, σαραντάλεπτο, ναι, θυμίζει, σαν ένας φόρος τιμής, σαν μια (εξαιρετική) εκκίνηση για την κόλαση που θα ακολουθήσει, το ντελίριο, τα εγκεφαλικά σας κύτταρα που θα ανατιναχθούν στο μυθικό φινάλε. Αλλά, προτρέχω. Θα ακολουθήσει γλώσσα ακατάλληλη και όχι ένα «κλασσικό κείμενο κριτικής», εξηγούμαι για να μην παρεξηγούμαι.

Όχι λοιπόν, όσοι γνωρίζουμε και λατρεύουμε τον Αρονόφσκι, ξέρουμε καταρχήν πολύ καλά, ότι το «Wrestler» είναι το αντίστοιχο «Straight Story» του, το εντελώς διαφορετικό από τις ταινίες της φιλμογραφίας του. To αναφέρω για να πάρετε μια ιδέα τι ΔΕΝ σας περιμένει. Και πως στον Νώε τον ξέσκισαν στο post production οι παραγωγοί και πως ήθελε να κάνει ένα πολύ διαφορετικό φιλμ.

Ε, στο «Mother!» παίρνει την εκδίκησή του, παίρνει φόρα και τους γαμά των καθωσπρεπισμό, τους γαμά την βολή, τις πεποιθήσεις, τα πιστεύω, τους γαμά κυριολεκτικά την «Mother»!

Βλάσφημος, ασυγκράτητος, σχεδόν διαβολικός, επιτίθεται κατά μέτωπο σε «ιερές» έννοιες: την Πίστη, τον Δημιουργό, την Φύση, τον Άνθρωπο, την Ζωή, την Μητέρα (που γεννά ζωή), αλλά και την θρησκοληψία, μισαλλοδοξία, έλλειψη σεβασμού προς το περιβάλλον, αναφορές στην Παλαιά Διαθήκη, φιλοσοφικές αλληγορίες, μεταφυσικοί προβληματισμοί. Στήνει τους ηθοποιούς του (που μένουν όλοι τους αξιοθαύμαστα προσηλωμένοι στο πλάνο του μέχρι τέλους) σαν αλληγορικά σύμβολα και αρχίζει να γαζώνει, να ξεσκίζει σε ένα μανιασμένο γαμήσι, να ξεριζώνει καρδιές και συνειδήσεις, με ασύλληπτο χιούμορ: ΝΑ ένα νέο στοιχείο στην φιλμογραφία του.

Και βέβαια, όχι αμέσως, θά’θελες. Παίρνει τον χρόνο του και χτίζει ένα σύμπαν αποπνικτικού υπαινικτικού -στην αρχή- τρόμου και σταδιακά σε βυθίζει σε έναν εφιάλτη αριστοτεχνικά δομημένο που όσο περνάει ο χρόνος σου κόβει την ανάσα, σου δημιουργεί ασφυξία, σε καθηλώνει ανήμπορο να αντιδράσεις: έχει ήδη μπει κάτω από το δέρμα σου, έχεις παραλύσει, έχεις παραδοθεί.

Τα όσα θα συμβούν στο τελευταίο 30-40λεπτο είναι δύσκολο να περιγραφούν, αλλά είναι το τελευταίο που χρειάζεται: ένα σουρεαλιστικό παραλήρημα με εικόνες που δημιουργούν απανωτούς εγκεφαλικούς οργασμούς, αλεπάλληλες κορυφώσεις, βλασφήμια, κανένα όριο, κανένας αιχμάλωτος! Σκάσε και ρούφα το, απόλαυσε κάθε πλάνο, ζήσε το, άσε την ανάλυση για μετά, θα χρειαστείς σίγουρα και 2 και 3 ποτήρια κρασί. Θα είναι μια βραδιά ξαναμμένου οπτικοακουστικού εφιάλτη που δύσκολα έχεις ζήσει ξανά, θα την μνημονεύεις αυτή τη νύχτα.

Ειλικρινά μπράβο σε παραγωγούς αμερικανικού στούντιο που επέτρεψαν στον Αρονόφσκι να κατασκευάσει αυτόν τον τολμηρό, αμετροεπή, αλλά ΘΕΙΚΟ κινηματογραφικό εφιάλτη. Μόνο έτσι έπρεπε να γίνει, επίθεση κατά μέτωπο με κολλημένο το πόδι στο γκάζι, να καείς από τον πυρετό της αμαρτίας, να παραδεχθείς αν έχεις άντερα τις δικές σου, να ξανασκεφτείς όσα θεωρούσες δεδομένα.

Δεν υπάρχει μέση λύση για το «Mother!», για μεσοβέζικα σχόλια δημοσίων σχέσεων: ή το θεωρείς μια μαλακία, το σιχαίνεσαι, νιώθεις προσβεβλημένος και το βρίζεις ή το έχεις βιώσει σαν ένα μεγαλειώδες σινεμά από έναν αληθινό δημιουργό, ένα καταραμένο γαμημένο αριστούργημα που είναι και το αποθεώνεις με παρατεταμένο χειροκρότημα. Είσαστε εσείς που τον θεωρείτε επιδειξιομανή και είμαστε και εμείς που έχουμε ακόμα ταχυπαλμία

Η ΤΑΙΝΙΑ ΓΑΜΗΣΕ. 

Πρώτη δημοσίευση: 20 Οκτ. 2017, 02:23
Ενημέρωση: 26 Οκτ. 2017, 05:30
Συντάκτης: 
Τίτλος:
Mother! (Μητέρα! )
Είδος: 
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
121
Εταιρία διανομής: 
Release: 
19 Οκτωβρίου 2017

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
1 ημέρα

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos