Σύνοψη: Στο απροσδιόριστο μέλλον, η ανθρωπότητα έχει βιώσει μια πυρηνική καταστροφή που έχει αποδεκατίσει τον πληθυσμό και έχει επιφέρει τεράστιες καταστροφές στο φυσικό περιβάλλον. Οι εναπομείναντες ζουν σε μια hi-tech αποικία με το όνομα “The Collective”, όπου τα πάντα είναι αποστειρωμένα, οι διαπροσωπικές σχέσεις είναι απαγορευμένες και τα έντονα συναισθήματα θεωρούνται θανατηφόρα ασθένεια. Δύο νέοι, ο Silas και η Nia, τολμούν να ερωτευτούν, με κίνδυνο να το πληρώσουν με τις ζωές τους.

Άποψη: Η θεματική του απαγορευμένου έρωτα είναι κάτι που απασχολεί συγγραφείς, σκηνοθέτες και μουσικούς από την απαρχή σχεδόν της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Άλλοτε οδηγεί σε καταστροφικούς πολέμους (π.χ. Πάρης και Ωραία Ελένη), άλλοτε στην ολική καταστροφή των δύο ερωτευμένων (π.χ. Ρωμαίος και Ιουλιέτα) και εσχάτως και σαν μέσο σχολιασμού των διαπροσωπικών σχέσεων εν γένει, à la. «Αστακός». Σχεδόν πάντα βέβαια, ωραιοποιείται και αντιμετωπίζεται ως απόλυτη έκφραση ρομαντισμού.

Στην περίπτωση του “Equals”, o έρωτας, αλλά και οποιαδήποτε άλλη μορφή έντονου συναισθήματος (θυμός, αγωνία, στεναχώρια), είναι κυριολεκτικά απαγορευμένος, αλλά αυτό δεν περνάει καν από το μυαλό των μελών αυτής της μελλοντικής κοινωνίας. Οι κάτοικοι του σύμπαντος της ταινίας του Drake Doremus είναι όλοι ντυμένοι στα λευκά, ζουν μόνοι τους σε πανομοιότυπα διαμερίσματα, εργάζονται, τρώνε και κοιμούνται, χωρίς να έχουν καμία ουσιαστική επαφή ο ένας με τον άλλο.

Σε περίπτωση μάλιστα που παρουσιάσουν έστω και την παραμικρή ένδειξη συναισθήματος, θα πρέπει να συμβουλευτούν έναν γιατρό, μιας και μπορεί να σημαίνει ότι έχουν νοσήσει από μια ασθένεια, η οποία ονομάζεται SOS (“Switched-On Syndrome”), δεν έχει θεραπεία και στα τελικά στάδια, οδηγεί στην απομόνωση και την αυτοκτονία. 

Με αφορμή την αυτοκτονία ενός μέλους της κοινωνίας αυτής, ο Silas (Nicholas Hoult) και η Nia (Kristen Stewart), συνάδελφοι στην ίδια εταιρεία και αυτόπτες μάρτυρες στο συμβάν, αρχίζουν να ερωτεύονται, πράγμα που γι’ αυτούς σημαίνει ότι και οι δύο πάσχουν από το μυστηριώδες SOS. Η αμοιβαία έλξη όμως αψηφά τη λογική που τους επιβάλλει να μείνουν μακριά ο ένας από τον άλλο και έτσι αποφασίζουν να αποδράσουν.

Τι είναι όμως αυτό που κάνει το Equals μια τελικά αδιάφορη ταινία, παρά το πολλά υποσχόμενο setting, το φωτογενές ζευγάρι των πρωταγωνιστών και την προσεγμένη σε κάθε λεπτομέρεια φουτουριστική του ατμόσφαιρα; Όχι, μην βιαστείτε να θεωρήσετε ότι για όλα φταίει η Kristen Stewart, η οποία βρήκε εδώ έναν ρόλο που της ταιριάζει γάντι και αξιοποιεί όλα τα χαρακτηριστικά του παιξίματός της, τα οποία βρίσκαμε τόσο ενοχλητικά στο Twilight, αλλά εδώ λειτουργούν!

Το πρόβλημα έγκειται στο ότι το σενάριο αργεί να πάρει μπρος και, μόλις το κάνει, αναλώνεται σε τρυφερές στιγμές μεταξύ του ζευγαριού, κάνοντας μια κοιλιά που δεν σώζεται από τα τελευταία «δυνατά» 15 λεπτά. Έτσι, το Equals χάνει την ευκαιρία να περάσει οποιοδήποτε εποικοδομητικό ή πρωτότυπο μήνυμα, πέραν του πολυφορεμένου «έρως ανίκατε μάχαν».

Πρώτη δημοσίευση: 4 Απριλίου 2017, 15:33
Ενημέρωση: 4 Απριλίου 2017, 15:33
Συντάκτης: 
Τίτλος:
Equals (Έρωτας πέρα από το νόμο)
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
101
Εταιρία διανομής: 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos