Πανόραμα 15:’’Ιn the shadow of women’’ - REVIEW

Δημοσίευση: 28 Νοε. 2015, 20:29
Συντάκτης:

Ασπρόμαυρο γαλλικό-ελβετικό φιλμ του Philippe Garrel που πραγματεύεται τις διαφορές μεταξύ των δύο φύλων στην είδηση της απιστίας και τις καταλυτικές επιπτώσεις της στην ψυχολογία του ζευγαριού. Εξετάζει την αθέτηση της υπόσχεσης ότι θα παραμείνουμε πιστοί σε ένα σεξουαλικό σύντροφο, τον διαχωρισμό της σεξουαλικής και συναισθηματικής απιστίας με τη βοήθεια ενός τρίτου προσώπου-αφηγητή που είναι ο Louis Garrel, ο γιος του σκηνοθέτη. Μελέτες έχουν δείξει κιόλας πως για τον άρρενα είναι μία σαρκική επιθυμία ενώ για τη γυναίκα φέρει συναισθηματική αξία, για τον έναν δεν είναι κάτι μεμπτό, για τον άλλον είναι συνονθύλευμα ενοχών.

Το χάσμα μεταξύ των δύο φύλων ακόμη και σ΄ αυτό το ευαίσθητο θέμα. Θίγει και την εξήγηση του αντρικού φύλου ότι κουβαλάει το ‘’μικρόβιο’’ της απιστίας , ότι είναι κομμάτι της βιολογικής φύσης του.  Οh mon dieu. Καθ’ όλη τη μικρή διάρκεια του φιλμ(72 λεπτά) υπάρχουν ελάχιστες κωμικές στιγμές(ενδεικτική η σκηνή με το μπουκέτο λουλουδιών) που ήταν καλοδεχούμενες από το κοινό αλλά στην ουσία «στάζουν» κυνισμό.

Ως προς το πλάσιμο των χαρακτήρων , η Clotilde Courau (‘’Ζωή σαν Τριαντάφυλλο’’)  ήταν απίστευτα εκφραστική και βγάζει συναίσθημα χωρίς να αγγίζει τα όρια της υπερβολής, ο Stanislas Merhar πείθει σαν αντικείμενο του πόθου ενώ η Lena Paugam ως η ‘’άλλη γυναίκα’’ δεν έκανε ,κατ’εμάς , το μεγάλο κινηματογραφικό ντεμπούτο της.

Το γεγονός ότι το φιλμ είναι ασπρόμαυρο του προσδίδει ένα δραματικό χαρακτήρα αφού δεν εστιάζουμε στην παλέτα των χρωμάτων και παρασυρόμαστε στη συναισθηματική δίνη των χαρακτήρων. Χλωμό έως απίθανο να βραβευτεί στο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου γιατί αφενός δεν επρόκειτο για κάποιο ιδιαίτερο στόρι ή έστω μία συνηθισμένη ιστορία δοσμένη με έναν διαφορετικό-ασυνήθιστο τρόπο, αφετέρου το φινάλε ήταν λίγο απότομο, γλυκανάλατο και ανούσιο. Επιπλέον δεν προσφέρει κάποιο ηθικό δίδαγμα που θα τριβελίζει στο μυαλό μας για μέρες, ούτε καν ώρες.

Υπόθεση: Ο Πιέρ και η Μανόν είναι ένα ζευγάρι φτωχών σκηνοθετών ντοκιμαντέρ που δοκιμάζουν τα θεμέλια της σχέσης τους επί καθημερινής βάσεως αφού δουλεύουν μαζί. Ξάφνου ο Πιέρ γνωρίζει την Ελίζαμπεθ και γοητεύεται τόσο ώστε συνάπτει παράνομη σχέση μαζί της αλλά σύντομα θ΄ ανακαλύψει πως δεν είναι ο μόνος άπιστος.

4,5  /  10

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos