Το «Καλειδοσκόπιο» του Alfred Hitchcock

Δημοσίευση: 6 Οκτ. 2010, 17:21
Συντάκτης:

"A movie is never finished.
Only abandoned."

 (George Lucas)

Αυτή τη φορά θα θυμηθούμε το «Καλειδοσκόπιο» του Hitchcock, μια –εν δυνάμει- ταινία που δίχασε όντας ακόμη σενάριο πριν προλάβει να οπτικοποιηθεί, κάτι που τελικά δεν συνέβη ποτέ. Ωστόσο, έγινε διάσημη ως η «σκοτεινότερη» έμπνευση του μεγάλου εφευρετικού σκηνοθέτη καθότι «τρόμαξε» όχι μόνο τους παραγωγούς της εποχής, αλλά μέχρι και τον ίδιο τον Τριφό…

Το «Καλειδοσκόπιο» του Alfred Hitchcock

Ο ίδιος ο Χίτσκοκ, στα μέσα της δεκαετίας του 60 πλησίασε διάφορους συγγραφείς προκειμένου να αναλάβουν το σενάριο της «άρρωστης» ιδέας του, όπως οι Samuel Taylor και Alec Coppel, ωστόσο κατέληξε στον παλίο του φίλο, Benn Levy. Η ιστορία του Καλειδοσκοπίου περιπλέκετο γύρω από έναν νεαρό όμορφο bodybuilder (επηρρεασμένο από το προφίλ του δολοφόνου Neville Heath), o οποίος παρέσυρε νεαρές γυναίκες στο θάνατο. Το χειρόγραφο βασίστηκε τρία κεφάλαια- δολοφονίες : τις σκηνές - δολοφονίες σε έναν καταρράκτη, σε ένα θωρηκτό και το φινάλε, το οποίο θα εξελισσόταν στα διυλιστήρια. Ακόμη και ο ίδιος ο σκηνοθέτης φοβόταν ότι ίσως ορισμένες σκηνές ήταν πολύ βίαιες για το κοινό , ωστόσο ήταν τόσο ενθουσιασμένος με το σενάριο, ώστε σκόπευε να χρησιμοποιήσει ιστορίες από άγνωστες δολοφονικές υποθέσεις που είχαν σημειωθεί στη Βρετανία, ενώ παράλληλα ήθελε να πειραματιστεί με νέες και ρηθικέλευθες τεχνικές κινηματογράφησης όπως η κάμερα χειρός και το φυσικο φώς.

Ο Χίτσκοκ έδειξε το σενάριο στο φίλο του Francois Truffaut, ο οποίος παρά το θαυμασμό του έφερε αμφιβολίες για το μέγεθος της σεξουαλικότητας και της βιαιότητάς του, καθώς σε αντίθεση με το «Ψυχώ», τα στοιχεία αυτά δε θα ήταν συγκεκαλυμμένα μέσα στο μυστήριο και το ψυχολογικό σασπένς, αλλά προσφέρονταν ωμά στο θεατή: ο δολοφόνος ήταν ο κύριος χαρακτήρας, ο ήρωας και συνεπώς τα ίδια τα μάτια του κοινού. Παρά τις διαβεβαιώσεις του σκηνοθέτη ότι το φίλμ θα κόστιζε λιγότερο από 1.000.000 δολάρια, με ένα κάστ από άγνωστους ηθοποιούς, (σημειωτέον ότι ο ίδιος είχε προτείνει για τους πρωταγωνιστικούς ρόλους τους David Hemmings, Robert Redfort και Michael Caine…), η Universal έδειξε κόκκινη κάρτα στα σχέδιά του, ενώ τα MCA Studios απέρριψαν την ταινία με την αιτιολογία ότι ο πρωταγωνιστής ήταν πολύ «αποκρουστικός».

Για την ιστορία, ορισμένα στιγμιότυπα από το «Καλειδοσκόπιο», χρησιμοποιήθηκαν αργότερα από τον Χίτσκοκ, στην ταινία του 1972, «Frenzy», ενώ ένα αρχικό βουβό footage του Καλειδοσκοπίου, διάρκειας μιας ώρας συμπεριλήφθηκε στο ντοκυμανταίρ του 1999, με τίτλο «Dial H For Hitchcock: The Genius behind the Showman”.

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos