Αριστοτέχνης κλόουν
Επηρεασμένο από την κωμωδία του Ζακ Τατί με τον οποίο είχε συνεργαστεί ως βοηθός σκηνοθέτη στο Mon Oncle/1958, το έργο του σκηνοθέτη Ετέξ, προβάλλεται για πρώτη φορά σε αποκατεστημένη κόπια. Και επιφυλάσσει εκπλήξεις που θα κάνουν το θεατή να αναρωτηθεί που ήταν κρυμμένο αυτό το μικρό διαμαντάκι τόσα χρόνια. Η ταινία μπορεί να χωριστεί σε τρία μέρη.
Το πρώτο, πιο σύντομο σε διάρκεια, είναι βωβό (εκτός από τα ηχητικά εφέ) και διηγείται την ιστορία μέσα από τη χρήση κωμωδίας και απολαυστικού σλάπστικ αλά Τσάπλιν, σατιρίζοντας την υλιστική ζωή του πρωταγωνιστή της. Στο δεύτερο περνά στην εποχή του κινηματογραφικού ήχου και επικεντρώνεται στη ζωή του γιου του πλούσιου αριστοκράτη, που φέρει το όνομα Γιο Γιο και τον οποίο επίσης υποδύεται ο σκηνοθέτης. Στο τρίτο, στην εποχή της τηλεόρασης, ο πρωταγωνιστής ακολουθεί τα χνάρια του πατρός του, κάνοντας τα ίδια λάθη και επιστρέφοντας στο πατρικό κάστρο απ' όπου ξεκίνησε η αφήγηση.
Έτσι ολοκληρώνεται ένας κύκλος ζωής, αλλά και ένας κινηματογραφικός κύκλος, μέσα στον οποίο, ο Ετέξ επιδεικνύει το εκφραστικό του ταλέντο. Η ροή του φιλμ είναι γρήγορη, αλλά η φόρμα και η σεναριακή εκτέλεση είναι πιο ελεύθερες, γεγονός που ίσως αποπροσανατολίσει το μέσο θεατή. Δεν ανήκει ωστόσο στην κατηγορία arthouse και κρύβει πλούσιες αρετές στην ερμηνεία του Ετέξ, που ως αριστοτέχνης κλόουν μπορεί με έναν απλό μορφασμό να κάνει κομμάτια όλο τον πομπώδη χαρακτήρα των κοινωνικών συμβάσεων τις οποίες αποδομεί. Δείτε το αν έχετε όρεξη για κάτι διαφορετικό και οπωσδήποτε αν είστε οπαδοί της μίμησης και της κλόουν παντομίμας.
Mιχάλης Κωνσταντέλλης
ΣΧΟΛΙΑ
Εμφάνιση σχολίων