16o ΦΝΘ: "Our man in Teheran" - REVIEW

Δημοσίευση: 22 Μαρτίου 2014, 12:46

Το 1979, η Ιρανική επάνασταση βρήκε σύμμαχο τον Καναδά, με τον Πρέσβη του Καναδά Ken Taylor της να φυγαδεύσει, σε συνεργασία με τις Η.Π.Α. 6 Ιρανούς διπλωμάτες της Πρεσβείας των ΗΠΑ,  στην οποία εισέβαλε ο αμερικανικός στρατός.

This is the truth, not a movie

Η ιστορία που ενέπνευσε το Argo με τον Mπεν Άφλεκ δεν είναι απλώς μία αφορμή για να γίνει μία ταινία δράσης. Πρόκειται για μία εξαιρετικά άβολη ιστορική στιγμή για τις ΗΠΑ, κάτι που απαλύνθηκε από τη συγκεκριμένη ταινία, κατά γενική ομολογία.  Και αν στο Argo υπήρχε το φαινόμενο καλός-κακός, όπως συχνά συμβαίνει σε μία επιφανειακή ανάγνωση των σελίδων της ιστορίας με σκοπό την παραγωγή θεάματος, αυτό το ντοκυμαντέρ που με μεγάλο ενδιαφέρον και επιμονή έστησαν οι δημιουργοί του, επιχειρεί να αποκαταστήσει την τάξη πραγματων, και να διακαιώσει όλους όσους ενεπλάκησαν σε αυτή την ιστορία.

Το κύριο χάρισμα του συγκεκριμένου φιλμ φαίνεται να είναι η ενδελεχής έρευνα που διεξήχθη προκειμένου να συλλεχθεί το σπάνιο αρχειακό υλικό που παρουσιάζεται, αλλά και οι πολυάριθμες συνεντεύξεις που καλύπτουν όλο το φάσμα των οπτικών. Λεπτομέρειες μέχρι τώρα άγνωστες ανασύρονται ενώ αναδεικνύεται με ευαισθησία η δυσκολία που αντιμετώπισαν οι Ιρανοί διπλωμάτες και κατ΄ επέκταση ο Ιρανικός λαός.

Είναι Παγκόσμια Πρεμιέρα για το σημαντικό αυτό ντοκυμαντέρ στο φετινό Φεστιβάλ Ντοκυμαντέρ Θεσσαλονίκης, και αναμένοντας να το δούμε και στην Αθήνα, μιλήσαμε  αποκλειστικά με τον ένα από τους δύο σκηνοθέτες του Drew Taylor μαζί με το μέλος της εκτέλεσης παραγωγής Εlena Semikina. Οι συμπαθέστατοι και εμποτισμένοι με κοινωνική ευαισθησία δημιουργοί, ενθουσιασμένοι για την πρεμιέρα του Ντοκυμαντέρ, μίλησαν για την εξαιρετική συνεργασία τους με το γενναιόδωρο καλλιτεχνικά και έμπειρο ντοκυμαντερίστα Larry Weinstein, για το πόσο διαφορετική και τελκά αληθινή είναι η ιστορία που προσπαθούν να διηγηθούν, σε αντίθεση με το Argo.

Ακόμη, αναφέρθηκαν στην πάλη τους με το χρόνο προκειμένου να είναι σε χρονική συνέχεια με τη χολλυγουντιανή ταινία το ντοκυμαντέρ ώστε να αποτελέσει κατά κάποιο τρόπο μία απάντηση σε αυτή, και τέλος το Όχι στο Μπεν Άφλεκ, όταν εκείνος ζήτησε να κάνει το σπικάζ, επειδή δεν ταίριαζε με τα αισθητικά τους κριτήρια. Περισσότερα ενδιαφέροντα προσεχώς στην αναλυτική παρουσίαση της κουβέντας με τους δημιουργούς στο Move it.

Εύη Αβδελίδου 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
9427
Tanweer
6786
Feelgood
3008
LATE NIGHT WITH THE DEVIL, από την Spentzos LATE NIGHT WITH THE DEVIL, από την Spentzos